Origineel geplaatst door Catalunya
Je hebt helemaal gelijk. Deze recorder van pioneer heb ik niet gehoord. Ik bedoelde 1 van de allereerste cd recorders van pioneer.
In theorie doen ze allemaal hetzelfde. Wanneer er werkelijk geen verschil zou zitten tussen de apparaten zouden we allemaal voor SUPERTECH en YOKO gaan
Ik mag met jou zeker niet lachen want ik heb vroeger ook met dat idee rondgelopen en weet ik iemand die zweerde bij zijn panasonic DAT (die witte mooie) omdat hij precies na opname daarop de muziek nog beter maakte zei hij.
Ik heb daar men twijfels over maar soit, iedereen zijn vizie.
Toen ik eindelijk het geld had voor een DAT te kopen, na zovele uitstellingen deze aan te schaffen (synths kopen ging voor) en ik in zo'n engels top hifiblad bij een test las over Spdif kabels, zo van; "deze klinken wat meer geprononceerd in het laag, en deze zijn wat zuiverder in het tophoog" had ik besloten een cd-recorder te kopen en alles hieromtrent toch wel eventjes dik uit te lachen zolang men in het digitale domein blijft qua direkte opname vanuit een andere digitale bron, met zoiets als een digitale mixer. Ik spreek niet over de convertors want die sukken als de pest op die consumer recorders. Dat is ook iets wat de prijs dikwijls bepaald bij een Pro machien, die AD/DA convertors, AES/EBU, XLR en heel die cinema.
Daarentegen heb ik ook al rare fenomenen meegemaakt in het digitale domein, nml: van akai sampler digitaal uit naar digitaal in op pioneer recorder, dan met cd'eetje naar de PC op het laagste inleessnelheid in Wavelab, niks anders gedaan dan wat knip en plakwerk en dan gewoon van Wavelab terug op cd gebrand, daarna van pioneer digi uit naar akai ampler digi in. Resultaat: Dynamiek van de zangstemmen volledig plat, ik heb ze dan maar ge-edit in de akai zelf met de oude stukken die ik natuurlijk nog op ZIP had staan.
Conclusie: Had het digitaal domein niet verlaten en toch was men klank deftig gedegradeert, heel deftig. Volgens mij is de PC daar toen de oorzaak van geweest. Maar om zeker te zijn moet ik die test nog eens doen en alle tussenstappen vergelijken voor de echte dader te vinden.
En nee ik koop ook nooit PANNASONY of BROLTECH, want dat is problemen zoeken