Knightrider....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
RE: Knightrider...

RE: Knightrider...

"Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is..."
...moet je natuurlijk wel de kans krijgen iets in de thread te kunnen plaatsen!

Maargoed: lekker ge-googled en wat gevonden?
De Knight Rider tune is blijkbaar gecomposed door ene Glen Larson en Stu Phillips.
Glen Larson blijkt de producent te zijn en niet echt muzikaal voorzover ik het zie.
Stu Philips is dus de man! Ook verantwoordelijk voor muziek van "Battlestar Galactica" en "Buck Rogers" (en boelveel meer, maar da's OT).

Vond dus nog een leuk artikel onder http://scifipulse.net/battlestarnews/BSG/Stu_Phillips.html waarin voor de klik-luien onder ons staat vermeld:

I was happy with the score for 'Knight Rider', but I wasn't happy with the sound. You see it was an experiment for me and I never quite got it the way I had imagined it.. Basically 'Knight Rider' was one of the first themes to be played completely with Synthesizers, with the exception of the drums and the fender bass and guitar it was all symth music. Basically I got together with four Synthesizer players and we more or less trail blazed it. However on reflection I think the mistake that we made was having all the symths play at once. Using one synth player overdubbing four or five times I think would have been better.

...en verder, in het kader "stating the obvious" (maar nog niet eerder vermeld) zit er natuurlijk een zware Phaser over het
geheel. Waarmee je (zoals mijn opa altijd al sprak) "zelfs straatstenen lekker kunt maken".

Maargoed: Stu heeft zelfs een site, http://www.stuwho.com/ en emailadres (zie site).
Dus als je het echt wil weten zou ik zeggen: mail hem!

Laatst gewijzigd:
Re: RE: Knightrider...

Re: RE: Knightrider...

Origineel geplaatst door Hanz
"Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is..."
...moet je natuurlijk wel de kans krijgen iets in de thread te kunnen plaatsen!
Oeps foutje...

Hehe, ik was ook op speurtocht gegaan. Was wel op een dood spoor geeindigd.

Het A-team welteverstaan. Daar is de muziek van Mike Post en Dave Carpenter. Die op dat gebied best wel veel bekende muziekjes gemaakt hebben.

Maar die Knightrider track is wel intrigerend.
Volgens mij zitten er zeker wel wat Arp geluidjes in want ze klinken zo dun. En die arped/sequenced sound die is ook heel onstabiel en volgens mij is die arp ook ingespeeld. En dat lange portamento geluid kan ook niet elke synth maken.

Jahoor !
Vanmiddag om 2 uur was deze draad nog gesloten en nu ineens weer geopend..
Man, ik dacht dat IK gefreaked was... :biertje: Proost!

Maar de geile stem van die meneer vind ik ook een instrument. Lekker veel ademen door de neus. Die stemband is ook een soort 'synth' IMO.

Origineel geplaatst door bambamstudio
maar we weten nu nog steeds niet waar het mee gemaakt is.....
doel van deze thread gemist...jammer......

Jupiter 8 iig :D Meneer peake heeft dit nummer toch gemaakt?? Ik heb volgens mij van z'n zoon (mike) gehoord welke instrumenten erin gebruikt werden en de jupiter 8 speelde een belangrijke rol in dit stukkie muziek. K dacht dat de gitaar achtige arp iig de jp8 was.

Origineel geplaatst door synthiaks
Jupiter 8 iig :D Meneer peake heeft dit nummer toch gemaakt?? Ik heb volgens mij van z'n zoon (mike) gehoord welke instrumenten erin gebruikt werden en de jupiter 8 speelde een belangrijke rol in dit stukkie muziek. K dacht dat de gitaar achtige arp iig de jp8 was.

Jep, zijn zoon zat/zit op sonicstate/the gas station...daar is vast die thread wel op te snorren..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back