Logic Pro X 10.3 install vraagje

Het klopt dat dit advies niet van Apple zelf komt maar als je goed leest zie je dat een clean install de voorkeur heeft boven een directe upgrade van je oude OS.

Als jij er niet aan wil voor wat voor reden dan ook.. ga gerust je gang, ik hou je niet tegen.
Ik weet in elk geval uit eigen ervaring dat clean install beter is.

ik lees goed hoor.. ik lees vage termen zoals "this method is completely dirty", maar verder geen enkele onderbouwing.
als je de uitgeklapte discussie goed leest zie je trouwens dat het merendeel van de mensen niet akkoord gaat met die post van die ene user.. het is niet omdat de topic starter deze post aangevinkt heeft als "solved" dat dat het juiste antwoord is.

er staat al genoeg zever op het internet, laten we aub niet de zever van een ander navertellen en doen alsof het een bewezen feit is.

ik ga zelfs meer zeggen, als je migration assistant op een clean install toepast, ben je net dirty bezig.. De enige "clean" methode is alles handmatig overzetten.

...er staat al genoeg zever op het internet, laten we aub niet de zever van een ander navertellen en doen alsof het een bewezen feit is.

ik ga zelfs meer zeggen, als je migration assistant op een clean install toepast, ben je net dirty bezig.. De enige "clean" methode is alles handmatig overzetten.
Waarom zou jou uitleg meer van betekenis moeten zijn ?
Je biedt toch ook geen onderbouw aan.

Ik heb een upgrade gedaan van Capitein naar Sierra. Tijdje getest, alles werkte. Behalve mijn dual boot Windows 10, die ging niet zo lekker meer. Na schone install van Sierra geen problemen meer, en macbook loopt toch net ietsje beter dan na de upgrade.

Dit is wel gaar... ik draai Yosemite op een Hackintosh.
Dat wordt niet upgraden naar El Capitan of Sierra, dus geen Logic 10.3.

Goede reden om een nieuwe Mac te kopen... dat dan weer wel.

Als je ProTools niet gebruikt kan je het beste upgraden naar 10.11 El Capitan.
Dat is een performance update die zelfs oudere Macs weer lekker snel maakt.

Update dan gewoon direct naar de nieuwste versie, die hebben ze niet voor niets gemaakt.

..wel een clean install doen en met de migration assistant je data importeren.
Als je een nieuw OS over je oude OS installeert wordt alles mega traag.

klinklare onzin.

Mac OS X installers hebben een ingebouwde 'Disk Doctor' die na elke installatie of update van het OS de schijf automatisch defragmenteert dus daar kan het niet aan liggen.

Ik installeerde El Capitan over Snow Leopard.. daar zitten een aantal versies tussen.
Ik denk dat het daar door komt. De structuren verschillen zo enorm van elkaar.

Hij werd in elk geval oertraag, kenkelang opstarten en beachballs all over the place.
En na een clean install met migratie werd het allemaal weer super snappy.

Het was overigens op mijn oude Mac Pro 1.1 die ik nu niet meer heb.
Wellicht dat je op nieuwere/snellere Macs het verschil minder merkt maar die Migration Asistant zit er niet voor niets bij en Apple adviseert ook om op die manier je OS te updaten

dussss :beard:

dat het jou overkwam op de allereerste mac pro van 10+jaar oud wil naturlijk niet zeggen dat het aan de software ligt he... Wellicht een gare schijf?

Wat betreft het disc doctor verhaal, ook dat is niet waar.

Vanaf OSX Panther defragmenteert OSX zich zelf on the fly. Hoef je iets aan te doen dus.

dat het jou overkwam op de allereerste mac pro van 10+jaar oud wil naturlijk niet zeggen dat het aan de software ligt he... Wellicht een gare schijf?

Schijf is niet mis mee. Na een clean install werkte alles prima.
Ik gebruik die schijf nog steeds nu.

Wat betreft het disc doctor verhaal, ook dat is niet waar.

Vanaf OSX Panther defragmenteert OSX zich zelf on the fly. Hoef je iets aan te doen dus.

Lees even goed man, dit is precies wat ik ook zei.

Laatst gewijzigd:
Frappant dat niemand echt in gaat op wat de ts vraagt.

Doe je zelf ook niet :D

Ik heb in mijn eerste post antwoord op zijn vraag en goed advies gegeven.
Vervolgens nog wat goede tips gegeven die nu door allerlei wijsneuzen betwist worden.

Om dan toch maar even op de topicstarter in te gaan.

Hier een YouTube filmpje van iemand die logic pro 10 installeert op osx 10.7.5, terwijl 10.8.4 vereist wordt. Dit doet hij door in een bestand het minimale os te veranderen van 10.8.4 naar 10.7.5.

Ik weet niet of dit werkt met yosemite en logic 10.3 maar het is het proberen waard.

Doe je zelf ook niet :D

Ik heb in mijn eerste post antwoord op zijn vraag en goed advies gegeven.
Vervolgens nog wat goede tips gegeven die nu door allerlei wijsneuzen betwist worden.

Ja vind je dat echt een antwoord op zijn vraag? 'Alternative facts' zeker. :D

Zijn vraag was in het kort:
Is er een mogelijkheid om programma's installeren op een os die onder de minimale os vereiste zit?
...
Of moet ik niet bang zijn en El Capitein erop zetten?

Mijn antwoord was in het kort: 'Nee, je hoeft niet bang te zijn om El Capitan te installeren'.

Dit is zowel goed advies als het enige juiste antwoord :)

Laatst gewijzigd:
..em de reden dat ik steeds mijn posts wijzig.. elke punt en komma moet hier goed staan anders krijg ik direct 300 synthforum betweters over me heen :D

Zijn vraag was in het kort:

Mijn antwoord was in het kort: 'Nee, je hoeft niet bang te zijn om El Capitan te installeren'.

Dit is zowel goed advies als het enige juiste antwoord :)

Leuk voor een hobbyist maar niet voor iemand die deadlines heeft en serieus produceert.

Enige goede antwoord is een extra schijf er instoppen en daar eerst alles testen met die migration assistent.

Je hebt namelijk met veel meer te maken dan alleen het OS met audio. Plugins en drivers kunnen er echt een zooitje van maken.

Backuppen is standaard. Maar ik zou niet alleen op time machine vertrouwen.

Een fysieke extra schijf erbij is het beste.

In de Mac Pro kunnen 4 harddrives. Ik heb er 4 van 2TB in.
Ik maak met Carbon Copy Cloner een clone van mijn werkschijf:
https://bombich.com/

Op de PCI SSD staat mijn opstartschijf.
Deze Clone ik weer naar de 2e SSD die op de SATA bus van de 2e Optical drive zit aangesloten.

Zo heb je altijd een backup zonder dat je er naar om hoeft te kijken.

Super veilig, handig en snel want Carbon Copy Cloner kopiert alleen het verschil tussen de 2 drives.. alles wat het zelfde is laat hij met rust.

In de Mac Pro kunnen 4 harddrives. Ik heb er 4 van 2TB in.
Ik maak met Carbon Copy Clone een clone van mijn werkschijf:
https://bombich.com/

Op de PCI SSD staat mijn opstartschijf.
Deze Clone ik weer naar de 2e SSD die op de SATA bus van de 2e Optical drive zit aangesloten.

Zo heb je altijd een backup zonder dat je er naar om hoeft te kijken.

Super veilig, handig en snel want Carbon Copy Cloner kopiert alleen het verschil tussen de 2 drives.. alles wat het zelfde is laat hij met rust.

Ik heb mijn backups op een raid 1 staan. Maar wel op mijn productie machine. Moet eigenlijk ergens op een nas komen maar alle normaal geprijsde raid 1 nasjes waren destijds flink langzamer dan mijn productie machine.

Ik bouw wel een keer een nieuwe mini hackintosh voor alleen backups.

Back