Iemand ervaring met 2x RME op mac tegelijk?

glennplumber

Kneed je synth
Hallo mede sf-ers!

Is er iemand die gebruik maakt van 2 rme kaarten tegelijk op de mac? Of daar ervaring mee heeft? Werkt dat op een goede manier of juist niet?

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Alvast bedankt!
Glenn

Hallo mede sf-ers!

Is er iemand die gebruik maakt van 2 rme kaarten tegelijk op de mac? Of daar ervaring mee heeft? Werkt dat op een goede manier of juist niet?

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Alvast bedankt!
Glenn

ik heb een rme en motu tegelijk geprobeerd aan te klikken maar dat lukt niet.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ken wel iemand die twee RME kaarten in 1 computer heeft.
Ik geloof dat het een PC is wat hij gebruikt.
En het gaat om twee madi-kaarten van RME.

Hoe stabiel het precies draait weet ik niet.

Op de PC (Win 8.1pro) had ik de FF800 en de UFX via firewire voor een totaal van 54 analog i/o.
Ik geloof dat RME tot 3 interfaces ondersteunde in totalmix.

De UFX op usb werkte niet icm ff800, dit doordat ze beiden een eigen (RME)asio driver gebruikte.

Hoe dit bij MAC werkt kan ik niet zeggen.

edit;
Nu even de leesbril erbij pakken; Bij 'kaarten'.... geen idee,denk het wel.... :o:

Op de PC (Win 8.1pro) had ik de FF800 en de UFX via firewire voor een totaal van 54 analog i/o.
Ik geloof dat RME tot 3 interfaces ondersteunde in totalmix.

De UFX op usb werkte niet icm ff800, dit doordat ze beiden een eigen (RME)asio driver gebruikte.

Hoe dit bij MAC werkt kan ik niet zeggen.

edit;
Nu even de leesbril erbij pakken; Bij 'kaarten'.... geen idee,denk het wel.... :o:

Biam heb jij het over adat of echt drie interfaces op drie aparte carrières. Want volgens mij gaat het over het laatste.

Via adat heb je 30 ins en 30 uits via ufx (niet de plus versie)

1* FF800 via fw incl 2*8 adat i/o = 26 i/o
1* UFX via fw incl 2*adat i/o = 28 i/o
Totaal 54 ins en 54 outs simultaan beschikbaar via de fw rme asio driver

Uit de manual van de UFX;

10. Using more than one Fireface UFX
The current driver supports up to three Fireface
UFX
. All units have to be in sync, i.e. have to
receive valid sync information (either via word
clock or by using AutoSync and feeding synchro-
nized signals).

If one of the Firefaces is set to clock mode Master, all others have to be set to clock mode
AutoSync, and have to be synced from the master
, for example by feeding word clock. The
clock modes of all units have to be set up correctly in the Fireface Settings dialog.

If all units are fed with a synchr
onous clock, i.e. all units show
Sync
in their Settings dialog,
all channels can be used at once. This is
especially easy to handle under ASIO, as the
ASIO driver presents all units as one.
Note
: TotalMix is part of the hardware of each Fire
face. Up to three mixers are available, but
these are separated and can't interchange data. Ther
efore a global mixer for all units is not
possible.
In real-world an operation of more than one Fire
face UFX makes no sense and is therefore not
actively supported by RME. Each further unit
would lead to problems on the USB and FireWire
bus, caused by the high number of channels.
The UFX has been developed as monitor control-
ler and – not extendable – digital mixer. It makes mo
re sense to connect external converters to
the ADAT I/Os of the UFX, adding up to 16
channels of analog record and analog playback.

Via adat moet het toch hoedanook werken? Ik heb een FF UC en een Behringer ADA8200 via adat. De RME is master maar ik heb de Behringer ook op master staan omdat hij anders niet volgt. Raar maar waar. Ik heb nu zestien inputs in Ableton. (voorheen maar acht)

voor de apple
maak een aggregate audio device
om meerdere geluidskaarten te combineren.

valt erg mee als je even googlet, ik kan het, dus dan is simpel :beard:

Bedankt allemaal. Het is inmiddels gelukt alleen hoe ik de clock instel ben ik nog niet helemaal uit. Hij lijkt daardoor steeds vast te lopen? :(

1* FF800 via fw incl 2*8 adat i/o = 26 i/o
1* UFX via fw incl 2*adat i/o = 28 i/o
Totaal 54 ins en 54 outs simultaan beschikbaar via de fw rme asio driver

Niet helemaal

1x ufx is 14 ins en outs + 8 in en uit + 8 in en uit

12 analoge en 2 digitale waar je weer via aes/ebu een converter aan kan hangen naar sp/dif is 14 +8 + 8= 30 in en 30 uit.

Via adat moet het toch hoedanook werken? Ik heb een FF UC en een Behringer ADA8200 via adat. De RME is master maar ik heb de Behringer ook op master staan omdat hij anders niet volgt. Raar maar waar. Ik heb nu zestien inputs in Ableton. (voorheen maar acht)

Zo'n ADA is idd ook een goede optie ...thx! :)

Heb je geen last van glitches?

Ik vermoed dat je alleen de inputs van de ada gebruikt en daarmee ook alleen de adat-out aangesloten met als gevolg dat hij nooit de clock kan zien van je rme. De adat in van de ada zal je ook moeten aansluiten op de rme end an de ada als adat-slave instellen.

Zo'n ADA is idd ook een goede optie ...thx! :)

Mogelijk heb ik de ADI8 PRO weer in de verkoop. Een hele mooie converter als je op 44.1/48khz werkt. Pb als je interesse hebt. Morgen weet ik meer.

Nou ja, dat is dus grappig. Toen ik de ADA aansloot, moest ik hem volgens de manual slaven maar toen bleef het misgaan. Uit arren moede heb ik alle standen van de switch aan de achterzijde uitgeprobeerd en de enige optie waarmee het werkt, is dus de ADA op master zetten. In de preferences bij Ableton zie ik alleen de RME maar in Totalmix staan wel alle 16 inputs. Ik heb al meerdere kanalen opgenomen (RME en ADA tegelijk) en het loopt allemaal strak dus volgens mij is het clockgedoe in orde.

Het werkt waarschijnlijk omdat de RME geluidskaart autosync heeft. Als de geluidskaart een master signaal aan de inputs registreert dan switch hij automatisch van master naar slave.
Ik heb wel eens gelezen dat de ADA8200 een beetje kieskeurig kan zijn wat clocking betreft, en dat je Wordclock moet gebruiken om te syncen.

Back