Woonkamer setup

Origineel geplaatst door Exzit
Dit kan allemaal waar zijn.
Maar het gemiddelde geluid waar wij in onze hobby cq profressionaliteiet aan bloot staan is groot.
Waar ik echt benieuwd naar ben is wat voor beeld je hier zou krijgen als iedereen hier een gehoor test zou doen.

De vermoedelijke uitkomst.

Mensen met de meest waanzinnige en beste sets hebben het gehoor van een transistiorradio en omgekeerd.

Misschien een beetje kort door de bocht...:W

Origineel geplaatst door Hazes
Misschien een beetje kort door de bocht...:W
Misschein wel was ook niet super serieus bedoeld hoor, hoewel eigenlijk ook weer wel.
Ik vraag me werkelijk afhoe het met het gehoor gesteld is bij velen hier.
Het is algemeen bekend dat er vaker gehoorproblemen ontstaan bij popmusicanten Dj 's etc.

Origineel geplaatst door Exzit
Misschein wel was ook niet super serieus bedoeld hoor, hoewel eigenlijk ook weer wel.
Ik vraag me werkelijk afhoe het met het gehoor gesteld is bij velen hier.
Het is algemeen bekend dat er vaker gehoorproblemen ontstaan bij popmusicanten Dj 's etc.

Ik gebruik altijd oordoppen, die ik dan ook altijd bij me heb. Soms zelfs gewoon in een kroeg, als de muziek hard staat. Erg fijn een nooit meer een piep of fluit in mijn oren. Kan ik iedereen aanraden

Ik heb helemaal geen woonkamer! :)

De kamer waar ik muziek luister is ook mijn studio. Daar heb ik Dynaudio BM5 monitoren staan. Met daaraan een NAD C350 versterker. M'n PC (met Delta 1010LT) is m'n CD speler, radio en TV.

M'n BM5'jes kan ik draaien, zodat ik ze recht vooruit kan zetten zodat als ik op de bank zit het geluid prachtig klinkt. En ik kan ze schuin zetten als ik echt goed naar de mix wil luisteren.

Verder gebruik ik ook nog een iRiver Ihp 120 om MP3's af te spelen.

In m'n slaapkamer gebruik ik simpele computerboxjes. Deze liggen onder m'n bed. Op die manier klinkt het best aardig als ik in m'n bed lig. :)

Ik ben nog opzoek naar een goede studio koptelefoon.

En dat gezever over 2.0 en 5.1 moet maar eens afgelopen zijn. 5.1- KAN - heel mooi zijn voor muziek, als je maar een goede installatie hebt.

Tannoy reveal passive met samson servo 170 amp (echt het meest standaard monitorsetje wat je kunt vinden...).
2 gemini draaitafels, JVC Datrecorder, geen cd speler, geen dvd speler, geen home cinema set.

Muziek luister ik van plaat, dat of laptop.

Ik heb nog 2 loeiers van DAP met een heuse skytec versterker/verwarming (is voor feestjes only), maar die staan bij een maat, ik kan er hier in mn galleryflatje toch niets mee.

Ik luister zowieso niet hard, ben net van een vervelende piep in mn oren af en dat wil ik zo houden....

Van mijn kant weinig boeiends: een Rotel cinema set up, een NAD cd speler en NAD cassette deck, een Toshiba DVD speler en een Philips CD recorder, dit alles redelijk fijntjes weergegeven over Mission cinema speakers. Het enige wat (naast de speakers) in het zicht staat is mijn Beogram:
bg8002.jpg

in mn chillruimte:

lafayette buizenversterker 2 x 15 watt
onbekende (maar wel heerlijk klinkende) boxen
numark mixer
2 x gemini pt200 draaitafels
akai gx 620 tapedeck

huiskamer:

quad 33
quad 330
canton speakers
en een hele oude loodzware lenco draaitafel

ok dan...

ok dan...

..Synthesis Nimis Buizenversterker
Kef Q65 Luidsprekers
Heco middenls
Tannoy Active Reveal als Rearspeakers
LDM baswoofer
Sony DVD NS700V (SACD/DVD)....c'est tout!

Origineel geplaatst door Construkt
2 Peavey SP-1's in mun woonkamer
DSC04058_Peavey_Mark3.JPG

Met Peavey CS-800 versterker erachter.

Verder 2 SL1200's, een mixer en de cd speler natuurlijk

Die wil ik ook :D

Ik heb een 8jaar oude Sony ES voorversterker en eindversterker staan, met ES cd speler en tuner...Speakers zijn Bose accoustimas 5...en een Sony 100Hz Wega breedbeeld tv en een dvd speler van...daytek ofzo :D

[dat vervelende kind met het meeste speelgoed mode]

Ikzelf heb niks bijzonders, mijn pa aan de andere kant heeft in de woonkamer Mark Levinson en Pass staan, en in de luisterkamer nog veel leuker spul, o.a. een aantal Audio Research versterkers dat niet op een hand te tellen is, Wadia CD-speler etc etc. Klinkt zulk duur spul nou beter? Jep, nou ja... heel veel dance/techno/house muziek die ik er op uitgeprobeerd heb valt genadeloos door de mand... dus daarom luister ik dat spul liever met doorsnee spul. Bovendien ga je naar mate je hoger in de markt gaat shoppen voor een heel klein beetje beter onevenredig veel meer betalen. Maar toch... bij veel muziek voegt de juiste gear wel ongelooflijk veel luistergenot toe. En dat is waar je het uiteindelijk voor doet.

[/dat vervelende kind met het meeste speelgoed mode]

Thuis marantz home cinema system,samengesteld en Mordaunt-short surround speakers & subwoofer.

Yamaha RX-V595aRDS DD/DTS 5.1 versterker + Yamaha AVX-700 versterker voor mijn Homebrew Subwoofer.
Yamaha CDX-550e
Yamaha KX-530 Cassete player
2x Jamo 504 (rubbere randen beginnen het nu eindelijk te begeven :D )
setje Tannoy Dolby surround speakers.

Ik ga het allemaal anders doen

Ik ga het allemaal anders doen

Mijn hierboven beschreven set gaat er uit, dus heb je belangstelling, laat maar weten.
Ik ga over op de Cambridge Audio 540R met Kef KHT5005.De Sony DVD/SACD houd ik, de rest niet meer.
Een kwestie van inkrimpen en concessies doen:bekdicht:

een pioneer ? versterker 75 watt van 20 jaar oud van mijn krantenwijk gekocht destijds niieuw 499 piek.

A&R design speakers

een sony mini torentje eraan gesloten voor de cd

sony tuner

een powerbook laptop met airport voor draadloos audiostreaming

een technics ? platenspeler.

mijn muzieksetup staat in mijn woonkamer (is eigenlijk meer een studio met een tv en een paar zetels), omdat ik geen aparte ruimte heb, kan ik ook mijn monitors gebruiken voor mijn muziek, voor te draaien, ...)

Eten enz doe ik meestal in de keuken, en slapen in mijn kamer, de rest zit ik in mijn studio te prutsen of ben ik weg

Ik heb wel geen medebewoners met wie ik rekening moet houden.

amp: Sony TA-FB820B (met source direct) 2x 100W

CD: Sony CD wisselaar..

LP: Technics SL1200

JBL XTI-80 speakers.

Attachments

• stereo 002 (small).jpg
    stereo 002 (small).jpg
    16,9 KB · Bekeken: 101
Back