Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Een pakket van 50 kg 2 straten te voet naar huis sleuren is natuurlijk helemaal geen moeite. :frons:

Ga met de auto, knuppel. :peukie:

Je hebt een auto? Ga je pakjes zelf halen i.p.v. die koeriers lastig te vallen, knuppel. :doei:

Dat was toch de bedoeling? :? :peukie:

UPS&Post.nl

UPS&Post.nl

Wel godverrrrrrrrr....:duivels:..... extra vrije dag opgenomen, zie ik de UPS voorbij rijden en denk o hij zoekt een parkeerplaats, loop vast naar de deur en tot mijn verbazing zie ik een "we troffen u helaas niet aan" briefje liggen. (bel werkt)
Gebeld met UPS en te horen gekregen dat ze het vandaag nog opnieuw zullen aanbieden, en dat ik binnen één uur terug gebeld zou worden.
Drie kwartier later een sms dat het niet meer aangeboden kan worden wegens tijdgebrek en dat ze het maandag opnieuw proberen. Weer gebeld met UPS met de vraag of het dan op een acces point kan worden gebracht zodat ik het vandaag nog of morgen zelf kan ophalen, nee dat was ook niet mogelijk omdat het pakket onder rembours is verstuurd en er dus voor betaald moet worden.

Ook vandaag een pakket via Post.nl ontvangen, gisteren om 16:50 besteld bij Dijkman, vanochtend netjes afgeleverd, het kan dus wel.

Shit moet nu dus wachten tot maandag voordat ik met de Behringer Model D kan stoeien. :(

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet meer of het met UPS was, maar een dergelijk geintje is mij ook 2x overkomen. Het is om uit je vel te springen! :duivels:
Wel balen zo (dat je nog niet met de B. Model D aan de gang kunt). :(

Nou, postnl is geen haar beter.... Het afleveradres stond duidelijk op het pakket en ze brengen het niet eens langs. Ging meteen door naar het depot. En dan sturen ze ook nog geen link naar de mail om te laten weten dat het er ligt :stupid

Heb nu ook een mooie van post.nl. Laat iets verzenden uit de UK. Postcode begint met 33xx. Staat ook op verzend biljet. Is het verzonden naar 11xx. Op pakje staat 33xx op verzend biljet staat 33xx. Staat ook goede straatnaam op pakje. Niet de naam waar is afgeleverd. Het was volgens mij aangetekend verzonden. Nu licht het 55 km verder op. Via google staat dat huis leeg of te koop.Het pakje kon waarschijnlijk ook door de brievenbus. Misschien dus in de brievenbus geduwd. Gelukkig woont een forum lid om de hoek :) Dat post.nl is echt afgegleden als bedrijf zijnde bah.. Via telefoon wist post.nl wel te zeggen dat het daar was afgeleverd. :stupid

Het was al pech kocht een Encoder en die was niet goed. Moest de defecte terug sturen naar de UK. Porto heb ik betaald 9,30€. Nu komt een andere terug en is deze onzin er mee. 2 maanden verder en nog steeds geen encoder..

Laatst gewijzigd:
Speciaal hiervoor huur ik dus een kantoor met bemande receptie. Kost me 1500€/jaar, maar dan heb je ook een beetje fatsoenlijke postontvangservice.

Ik woon in een straat vol pensionarissen, dus er is altijd wel iemand om onze pakjes in ontvangst te nemen. Bij onze directe buren is het soms net een dependance van de pakketservice als mijn vrouw weer eens een Zalando streak heeft en Bax 10% korting geeft.

In november jl. heb ik iets van een forumlid gekocht, maar er was toen het aangetekende pakket door PostNL aangeboden werd niemand aanwezig om het in ontvangst te nemen. Toen heb ik 's avonds via de website van PostNL opgegeven dat ik het bezorgd wilde hebben bij een afgiftepunt bij mij in de buurt. Track & Trace gaf inderdaad 'netjes' aan dat het daar de volgende dag bezorgd was. Ik vrolijk naar het afgiftepunt, maar tot mijn grote verbazing bleken ze daar niets voor mij ontvangen te hebben. :( "Hoe kan dat", vroeg ik? Nou, dat wisten ze ook niet. :D Ik moest het de volgende dag nog maar eens proberen. Maar toen ook niet... En ik begon al over een schadeclaim (van ca. 500 EUR) waardoor de sfeer daar ijzig begon te worden haha. 3 dagen later, ja hoor toch nog mijn pakket bij het afgiftepunt bezorgd door PostNL. Bleek PostNL ergens (???) een administratieve fout gemaakt te hebben door mijn pakket terug te sturen naar de afzender in België. :stupidStond het ergens een paar dagen in een distributiecentrum halverwege Nederland-België. :hallelujaSnappen doe ik het nog steeds niet, wel dat PostNL er af en toe een zootje van maakt.

En vandaag liep ik nog in mijn Evakostuum te huppelen door het huis toen de bezorger van PostNL 1,5 uur vroeger dan de opgegeven Track & Trace tijden met een voor mij bestemd pakket aan de voordeur stond. Damn it... Die gasten zijn bijna altijd te laat en nu dit.

Ik woon in een straat vol pensionarissen, dus er is altijd wel iemand om onze pakjes in ontvangst te nemen. Bij onze directe buren is het soms net een dependance van de pakketservice als mijn vrouw weer eens een Zalando streak heeft en Bax 10% korting geeft.
Ik woon in een flat vol bejaarden (9 verdiepingen). Er is er dus altijd wel een die je pakket aanneemt. Maar dan zijn ze vervolgens dagen niet thuis. Mijn vorige buuv (zit nu in een verzorgingstehuis) is dement. Die vergat wat ze aannam. Moest ik iedere keer haar hele huis af samen met haar. Stel dat je een demente buuv hebt die je niet haar huis inlaat. Dan liggen je dure spullen daar. Kat doet z'n plasje over alles heen dat vreemd ruikt etc.

Daarom kon je vroeger door de afzender op het pakket laten schrijven "Alleen huisadres". Dan geven ze je dure spul niet cadeau aan een wildvreemde. Na vele, vele, vele e-mails reageerde er alleen iemand inhoudelijk via de PM van ... Facebook. Mail nemen ze niet serieus bij PostNL. Die gaf toe dat, ondanks dat het nog gewoon op de website stond, de bezorger zich hier niet meer aan hoeft te houden.

Moeten ze eens in de USA proberen: je spul aan een ander geven. Meteen een rechtszaak als er iets mee mis is.

Nee, die gooien het vanuit de wagen over het hek, direct in de voortuin (als je dat hebt). :D
Nou, niet helemaal, maar het is hier helaas wel gebruikelijk dat UPS het gewoon bij de voordeur neerlegt. Met (hoe verrassend) dat veel pakketten gestolen worden. Porch pirates worden ze genoemd :stupid. Zo ben ik al eens een nieuwe fotocamera kwijtgeraakt. Gelukkig gaat Amazon heel coulant met dit soort claims om, maar het is een vrij domme manier van pakketten afleveren..

Nou, niet helemaal, maar het is hier helaas wel gebruikelijk dat UPS het gewoon bij de voordeur neerlegt. Met (hoe verrassend) dat veel pakketten gestolen worden. Porch pirates worden ze genoemd :stupid. Zo ben ik al eens een nieuwe fotocamera kwijtgeraakt. Gelukkig gaat Amazon heel coulant met dit soort claims om, maar het is een vrij domme manier van pakketten afleveren..

Tja, en toen was er amazon key. Kunnen ze in je huis komen en nog meer weghalen :frons:

Ik heb wisselende ervaringen met PostNL. Mijn laatste bestelling (kattenbakkorrels die ik alleen op webshops kan vinden) had al enkele dagen de status 'Bezorger is onderweg'. na een paar dagen had ik de winkel gebeld waar het naartoe zou zijn verzonden, maar hier werd gemeld dat het niet binnen was. Uiteindelijk bleek het al die tijd al binnen te zijn (oke, dit lag ook aan de winkel zelf waar het bezorgd werd).

Aan de andere kant willen ze het nog weleens bij de buren bezorgen als ik niet thuis ben, hier ben ik dan wel blij mee. Wat ik dan weer minder fijn vind is dat ze soms een briefje achterlaten dat ze de volgende dag terugkomen. Het zou toch wel fijn zijn als je direct kan aangeven wat er met je pakket gebeurd, mijn voorkeur is ophalen bij een PostNL punt.

Als ik bij Bax iets bezorg kies ik altijd voor de optie 'Ophalen in Bax-shop vestiging'. Scheelt soms wat verzendkosten (als het onder de € 50,00 is) en het ligt dicht bij mijn werk.

Ik had vorige week een internationaal pakket dat met DHL verstuurd was. DHL tracking werkte niet en het pakket is bijna een week zoek geweest. En toen (bijna een week te laat) is het bezorgd bij buren, terwijl er gewoon iemand aanwezig was om het aan te kunnen pakken. En...een paar grote gaten in de verpakkingsdoos. Je vraagt je af wat ze er allemaal onderweg mee doen... Gelukkig was de inhoud - een synth - nog onbeschadigd.

Zaterdag op twee pakketjes gewacht via post.nl.

Was gewoon thuis en kreeg opeens mail van 1 van de winkels waar een pakketje vandaan kwam dat het pakket bezorgd was bij een adres een stukje verderop. Geen briefje in de bus, niks.

Als die winkel niet zelf een mailtje had gestuurd had ik nou nog steeds aan het wachten geweest.

Het wordt steeds raarder qua service.

Ik had vorige week een internationaal pakket dat met DHL verstuurd was. DHL tracking werkte niet en het pakket is bijna een week zoek geweest. En toen (bijna een week te laat) is het bezorgd bij buren, terwijl er gewoon iemand aanwezig was om het aan te kunnen pakken. En...een paar grote gaten in de verpakkingsdoos. Je vraagt je af wat ze er allemaal onderweg mee doen... Gelukkig was de inhoud - een synth - nog onbeschadigd.
Ik geloof dat Thomann (= Duitsland) UPS gebruikt. Bij UPS (UPS My Choice) werkt de track 'n trace uit Duitsland ook nooit. Omdat de systemen van NL en de rest v/d wereld niet op elkaar afgestemd zijn. Pas als het pakket in NL is kun je het volgen en zeggen dat je niet thuis bent. Maar dat is altijd te laat omdat die chauffeur dan al onderweg is. Krijgen je buren je dure spullen weer cadeau.

Ik begrijp nog steeds niet hoe men daar mee weg komt. Vroeger was er de wet op postbezorging. Had te maken met privacy enzo. Niemand mag de post v/e ander openmaken. Maar een pakket v/e ander ontvangen? En er de kat op laten urineren? Prima. :?

Het verandert langzaam. Vroeger kon je bij PostNL alleen na de 2e bezorgpoging aangeven dat het naar de Supermarkt (= afhaalpunt) moest. Nu kan dat gelukkig na de 1e poging. Maar ik vind nog steeds dat mensen die service tot aan de voordeur willen maar extra moeten betalen. Het moet per definitie naar de Supermarkt, tenzij je extra betaalt.

Back