Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Bericht door een moderator:
Graag weer on topic voordat we de politiek er weer bij gaan trekken. Dank!

... Maar ik vind nog steeds dat mensen die service tot aan de voordeur willen maar extra moeten betalen. Het moet per definitie naar de Supermarkt, tenzij je extra betaalt.

:okdan: Ja, ik ben voor.

Precies weg met al die zware vieze Diesel dingen. Als ik mn pakje ergens kon ophalen dan deed ik het weg..

Wat is trouwens voordeligste optie 1kg naar België? Let wel, ik heb GEEN printer. Dus kan geen etiket thuis aanmaken.

Wat is trouwens voordeligste optie 1kg naar België? Let wel, ik heb GEEN printer. Dus kan geen etiket thuis aanmaken.

Jij wil met Kiala. Op Kilapunt kunnen ze voor je printen. Kost je iets, geen idee hoeveel.

Attachments

• 8af5ba61f531b6027033944ac22854d6.jpg
    8af5ba61f531b6027033944ac22854d6.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 154
Mijn pakketje uit Duitsland - met daarin een Alesis effectprocesssor - is al meer dan 3 weken zoek in de post. Verstuurd met DHL. De Duitse verkoper heeft aan DHL gevraagd te onderzoeken wat er mee gebeurd is? Dit onderzoek kan volgens DHL 3-4 weken en misschien zelfs 8 weken duren. Belachelijk lang vind ik dat!

De link die je gekregen hebt, zal ongetwijfeld staan op 'afgeleverd' & bevestigd met handtekening :?
Als je hem binnenkort niet hebt, zal de verkoper toch echt aangifte moeten doen.

De link die je gekregen hebt, zal ongetwijfeld staan op 'afgeleverd' & bevestigd met handtekening :?
Dat flikken ze inderdaad vaak, maar in dit geval niet. Tracking geef nl. aan dat het pakket nog ergens in Duitsland is.

Ik wacht nog 1,5 week, maar dan zal die verkoper een schadeclaim bij DHL moeten indienen. Maar dat hoef ik niet af te wachten. Want als het goed is krijg ik tegelijkertijd mijn geld terug (van die verkoper).

Mijn pakketje uit Duitsland - met daarin een Alesis effectprocesssor - is al meer dan 3 weken zoek in de post. Verstuurd met DHL. De Duitse verkoper heeft aan DHL gevraagd te onderzoeken wat er mee gebeurd is? Dit onderzoek kan volgens DHL 3-4 weken en misschien zelfs 8 weken duren. Belachelijk lang vind ik dat!
Mijn Alesis is definitief als verloren beschouwd. ;{ :stupid:duivels: Het is onduidelijk óf en zo ja in welke mate DHL onderzoek naar de vermissing van het pakket gedaan heeft. Maar de verkoper heeft een geschil geopend bij eBay. En eBay heeft daarna besloten dat de verkoper niet tot terugbetaling verplicht is, omdat deze kon aantonen dat hij het pakket verstuurd heeft. :( Maar ik kan daarentegen met de DHL tracking gegevens aantonen dat ik het pakket niet ontvangen heb. :) Ik heb nu het geschil bij PayPal opgewaardeerd tot een claim en mogelijk krijg ik dan nog wel mijn geld terug ivm kopersbescherming PayPal. Maar dat kan zomaar eens 30 dagen (of meer) gaan duren. :( Maar wat een gedoe allemaal, en DHL lijkt hiermee zonder enig nadeel weg te komen. En dat laatste irriteert me! :duivels:

Inmiddels heb ik een andere Alesis FX processor (met de originele power supply adapter!) gevonden, exact het zelfde model/type en ook i.z.g.st. voor ongeveer dezelfde prijs. :okdan: :)Die is nu nog onderweg (uit Duitsland) - en wederom op transport door dat heerlijke DHL clubje. :halleluja

Altijd fijn om te weten dat je ook met de hedendaagse logistiek ook niet altijd weet waar je aan toe bent.

Hieronder de route van een uit de VS verzonden pakket die bijna aan het eind nog een zwieper heen en weer lijkt te maken:

2-feb | 10:17:00 AM | Shipping Label Created, USPS Awaiting Item | CHICAGO, IL 60613
14-feb | 7:32:00 AM | Accepted at USPS Origin Facility | CHICAGO, IL 60613
14-feb | 8:47:00 AM | Arrived at USPS Regional Facility | CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
14-feb | 6:12:00 PM | Arrived at Facility | ISC CHICAGO IL (USPS)
14-feb | 6:17:00 PM | Processed Through Facility | ISC CHICAGO IL (USPS)
15-feb | 6:54:00 AM | Arrived | CHICAGO, UNITED STATES
15-feb | 10:51:00 PM | Departed | DETROIT, UNITED STATES
17-feb | 12:59:00 AM | Departed | COLOGNE, GERMANY
17-feb | 5:53:00 PM | Departed | AMSTERDAM, NETHERLANDS
22-feb | 1:58:00 PM | Departed | CHICAGO, UNITED STATES
24-feb | 1:07:00 PM | Processed Through Facility | NETHERLANDS

25-feb | 9:17:00 PM | Customs Clearance Processing Complete | NETHERLANDS
26-feb | 9:04:00 AM | Arrival at Post Office | NETHERLANDS
26-feb | 9:39:00 AM | Arrival at Post Office | NETHERLANDS
26-feb | 11:25:00 AM | Delivered | NETHERLANDS

Uiteindelijk ontvangen, maar van dat soort onduidelijkheden verschijnen er zweetdruppels....

JurgeN

Mijn Alesis is definitief als verloren beschouwd. ;{ :stupid:duivels: Het is onduidelijk óf en zo ja in welke mate DHL onderzoek naar de vermissing van het pakket gedaan heeft. Maar de verkoper heeft een geschil geopend bij eBay. En eBay heeft daarna besloten dat de verkoper niet tot terugbetaling verplicht is, omdat deze kon aantonen dat hij het pakket verstuurd heeft. :( Maar ik kan daarentegen met de DHL tracking gegevens aantonen dat ik het pakket niet ontvangen heb. :) Ik heb nu het geschil bij PayPal opgewaardeerd tot een claim en mogelijk krijg ik dan nog wel mijn geld terug ivm kopersbescherming PayPal. Maar dat kan zomaar eens 30 dagen (of meer) gaan duren. :( Maar wat een gedoe allemaal, en DHL lijkt hiermee zonder enig nadeel weg te komen. En dat laatste irriteert me!

Inmiddels heb ik een andere Alesis FX processor (met de originele power supply adapter!) gevonden, exact het zelfde model/type en ook i.z.g.st. voor ongeveer dezelfde prijs. :okdan: Die is nu nog onderweg (uit Duitsland) - en wederom op transport door dat heerlijke DHL clubje. :halleluja
Die andere Alesis FX processor had ik zonder problemen binnen 2 dagen vanuit Duitsland ontvangen. En i.z.g.st. :okdan:

En wat betreft de vermiste Alesis heb ik EINDELIJK bericht van PayPal gehad dat ik recht heb op kopersbescherming en dat het bedrag daarom niet van mijn rekening zal worden afgeschreven. Betalen met PayPal kan een koper dus wel degelijk bescherming bieden. :)

Zucht, PostNL heeft het klaargespeeld om een heel groot pakket met daarin een synthesizer keyboard kwijt te raken...bij de inklaringsafdeling. :frons:

DHL heeft een BAX pakket dat voor mij bestemd was bij buren afgeleverd omdat ik die dag niet thuis was. Maar nu blijken deze buren op vakantie te zijn :halleluja...
Dus niks "Voor 23.00 uur besteld, morgen in huis" :stupid...
Zou je daarvoor verzekerd zijn?
Dat hangt er helemaal vanaf met welke afspraken / voorwaarden het pakket verstuurd is. Wat is er precies tussen koper en verkoper afgesproken?
Normaal is de verkoper verantwoordelijk voor het pakket totdat het bij de koper is afgeleverd, maar als hij/zij verantwoordelijkheid voor het versturen duidelijk heeft uitgesloten natuurlijk niet. En wat is er tussen koper en verkoper afgesproken hoe het gekochte product verstuurd wordt: Als brievenbuspakje / standaard pakket (zoals bij PostNL) en dan tot max. 50 EUR verzekerd of als aangetekend pakket tot max. 500 EUR verzekerd en met verzekerservice tot max. 5.500 EUR?
De verkoper dient bij verlies of beschadiging van het product een schadeclaim bij de postvervoerder in te dienen, maar die keert uiteraard niet meer uit als dat er verzekerd was. :)

Maar als je bijv. iets via eBay koopt krijg je ook te maken met de regels / beleidslijnen van eBay. Als de eBay verkoper bijv. kan bewijzen dat hij/zij het product verstuurd heeft ligt het probleem (van verlies / beschadiging) helaas toch bij jou. Maar dan kun je nog wel een beroep doen op de "Aankoopbescherming van PayPal", mits je uiteraard met PayPal betaald hebt. En of de beslissing van PayPal op je schadeclaim in je voordeel uitpakt is dan altijd weer even afwachten / spannend...

Back