Pakketverzend bedrijven en hun diensten

DHL heeft een BAX pakket dat voor mij bestemd was bij buren afgeleverd omdat ik die dag niet thuis was. Maar nu blijken deze buren op vakantie te zijn :halleluja...
Dus niks "Voor 23.00 uur besteld, morgen in huis" :stupid...

:P waarom bestel je dan? Als je toch niet thuis bent 8D

DHL heeft een BAX pakket dat voor mij bestemd was bij buren afgeleverd omdat ik die dag niet thuis was. Maar nu blijken deze buren op vakantie te zijn :halleluja...

Dat vind ik altijd zo praktisch van bepaalde mensen...zeg het gewoon als je afwezig gaat zijn, de bezorger dropt het dan wel bij iemand anders.

Dat hangt er helemaal vanaf met welke afspraken / voorwaarden het pakket verstuurd is. Wat is er precies tussen koper en verkoper afgesproken?

Het was per EMS verstuurd, alleen heb ik voor het keyboard zelf (een wat obscuurder Yamaha FM ding) minder betaald dan wat de verzendkosten waren...dus dat zou een behoorlijke schadepost zijn geweest.

Afijn, het onderzoek van PostNL lijkt het pakket in beweging te hebben gebracht, tien dagen nadat ik de benodigde gegevens naar de inklaringsafdeling had gestuurd :walker:. Nu zien of het ook ongeschonden daar langs is gekomen...

:P waarom bestel je dan? Als je toch niet thuis bent 8D
Ten eerste vind ik dat ze niet bij buren zouden moeten afleveren. :stupidEn als de verzendkosten daardoor iets omhoog zouden moeten..."be my guest" :okdan:
En ten tweede moet DHL niet met mijn pakket ver buiten de zeer ruime geplande uren van 14-18 uur aan mijn deur staan. :stupidToch vrij logisch lijkt mij dat iemand dat mogelijk niet thuis is!
En dan zijn die KLOJO'S van DHL ook nog eens te lui om een briefje van niet thuis in mijn brievenbus te doen. Nee, die gooien ze 'gewoon' buiten bij mijn voordeur op de stoep. :stupidEn dan 'geschreven' met een pen die helemaal leeg is. :stupidDe geschreven tekst was gelukkig nog iets doorgedrukt waardoor ik nog net met enige moeite kon lezen waar het bezorgd was. Wat zijn dat voor een bizarre praktijken?!! :halleluja

Een beetje zelf respecterende webshop / winkel zou eigenlijk niet met zo'n lompe club in zee moeten gaan. DHL :r

Dat vind ik altijd zo praktisch van bepaalde mensen...zeg het gewoon als je afwezig gaat zijn, de bezorger dropt het dan wel bij iemand anders.
Ja, dat vind ik ook. Ik zeg dat ook weleens tegen een bezorger.

tien dagen nadat ik de benodigde gegevens naar de inklaringsafdeling had gestuurd
Ik had enige tijd geleden een pakketje uit Australië en dat was in ongeveer 5 dagen al bij inklaring op Schiphol. Maar toen heeft het vervolgens daar nog 3 weken gelegen omdat de waarde van de inhoud niet bekend zou zijn. Maar dat stond er gewoon op... Tsja, je moet denk ik niet altijd alles willen snappen...

Gelukkig gaat t meestal goed
Meestal gaat 't idd gelukkig wel goed, maar het gaat in dit topic natuurlijk vooral om de keren dat het niet goed gaat. En wat ik constateer is dat het aantal keren dat het niet goed gaat gaandeweg aan het toenemen is. En dan zoals ik het ervaar m.n. vooral met DHL. En ik geloof niet dat dit toeval is.

Een beetje zelf respecterende webshop / winkel zou eigenlijk niet met zo'n lompe club in zee moeten gaan. DHL :r
Ik zou dit toch even aan de verkoper laten weten, als dit misgaat (bezorger geeft het af bij de buren en jij krijgt je pakket niet) dan is de verkoper verantwoordelijk. Die zal daar niet blij mee zijn.

(of in het geval van Bax, dat veel verkoopt, die calculeert misschien al bij voorbaat in dat een x percentage van de afleveringen fout gaat, en geen zin heeft om een andere bezorgdienst te zoeken?)

Ik zou dit toch even aan de verkoper laten weten, als dit misgaat (bezorger geeft het af bij de buren en jij krijgt je pakket niet) dan is de verkoper verantwoordelijk. Die zal daar niet blij mee zijn.
...

Inderdaad altijd even melden bij de verkoper.

Ze zullen (zeker bij meerdere klachten) echt wel de vervoerder erop aanspreken. Ze betalen de vervoerder tenslotte ook voor een correcte levering.
En het behandelen van klachten kost de verkoper ook tijd (=geld), dus als ze dit kunnen reduceren, zullen ze het - als het goed is - niet laten om actie te ondernemen.

1 van de reden waarom t meer fout gaat is waarschijnlijk, de enorme toename van het aantal bestelde produkten.
De vervoersbedrijven kunnen. Niet snel genoeg mensen aannemen en opleiden.
De schuld ligt in dit geval niet bij de vervoerder maar bij markt.
Uiteindelijk is het vervoersbedrijf natuurlijk wel verantwoordelijk voor de te lage betaling van het uitvoerende personeel, ,aar dat is een heel andere kwestie, denk ik.

Over een paar jaar rijden er 24/7 allemaal zelfrijdende bezorg busjes waarbij je zelf je bezorgtijd kan in stellen.
Of ben ik te optimistisch?

Denk dat je iets te optimistisch bent want wie is aansprakelijk bij een ongeluk?
Maar nog een paar jaar en je hebt printers die van alles kunnen uitprinten en betaalbaar zijn.
Download je een ontwerp en je print het thuis uit.

Denk dat je iets te optimistisch bent want wie is aansprakelijk bij een ongeluk?
Maar nog een paar jaar en je hebt printers die van alles kunnen uitprinten en betaalbaar zijn.
Download je een ontwerp en je print het thuis uit.

Dan moet je wel je plastics weer bestellen, he ?! ;)

Het kan ook goed gaan ... gistermiddag bij Coolblue een Novation Peak besteld en voor 4,95 de optie "vanavond bezorgen" gekozen, en nog voor 19:00 had ik hem in huis via Dynalogic. Fijne site ook, waar je zelfs op een kaart kunt zien waar de koerier rijdt en op welke plek je in de route zit.

... via Dynalogic. Fijne site ook, waar je zelfs op een kaart kunt zien waar de koerier rijdt ...
Tja, als de baas van de chauffeur dat ook doet... Dat lijkt me niet zo prettig als werknemer wanneer je baas je voortdurend in de gaten zit te houden.

Bij heel veel logistieke / transportfuncties worden black boxes gebruikt die de locatie doorgeven. Ik zou me persoonlijk als chauffeur een stuk meer zorgen maken of ik over 10 jaar uberhaupt nog een baan heb, of dat het proces helemaal geautomatiseerd is met zelfrijdende voertuigen etc. Want die kant gaat het toch echt wel op.

waar je zelfs op een kaart kunt zien waar de koerier rijdt en op welke plek je in de route zit.

Als ik me niet vergis kan dat bij DHL ook maar wordt de positie met vertraging weergegeven ivm de veiligheid van de chauffeur

Zo de buren zijn weer terug van vakantie en kwamen gelijk mijn DHL pakket brengen. :) Ze hadden tegen die DHL bezorger gezegd dat ze op vakantie gingen, maar die had gezegd van maakt toch niet uit joh dan krijgt die mevrouw haar bestelling gewoon iets later :duivels: ... Ze werden daardoor compleet overbluft - het zijn nog erg jonge mensen - en voordat ze die brutale DHL bezorger goed en wel van repliek konden dienen was deze al in 5 sec's vertrokken. :(

Inderdaad altijd even melden bij de verkoper.
Dat zou ik vroeger wel gelijk gedaan hebben, maar tegenwoordig niet meer. Want wat denk je dat deze verkoper - in dit geval Bax - zal zeggen? Deze zal ongetwijfeld zeggen: "Wacht nog maar eventjes totdat de buren weer terug zijn van vakantie". En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik vertrouw deze buren overigens voor 100%.

Back