Nicolas 2000
It's a household name
Dat is een goede beveiliging. Anderzijds vind ik het ook wel handig dat de boel aan mijn deur gedumpt wordt, want vaak hoor ik de bel niet. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

DHL gebruikt het nu ook. Zojuist eerste pakketje van Bax ontvangen met zo'n code (4 cijfers in dit geval).

Neus eens wat rond op de site van DHL, en blijf weg van de pakketjes diensten. Er zijn ook bejaarden die het vrij goedkoop doen, als het niet te ver hoeft.Haha... nee, zo erg is het nu ook weer niet. Maar ik wil het wel graag zo goed en betrouwbaar mogelijk versturen.
Is het met kopersbescherming verkocht ? dan is de koop verzekerd via marktplaats en dus aan de koper om dat aan marktplaats aan te geven aangezien die daar een paar euro voor betaald heeft.Op 8 juni heb ik iets verkocht via de oranje Marktplaats met kopersbescherming. Dezelfde dag op de post gedaan en sindsdien is het spoorloos. De koper geeft nu terecht aan dat het pakket niet is ontvangen, en dus krijg ik niets betaald. De betaling stond 'geparkeerd' bij Marktplaats.
PostNL gebeld "nee sorry, we kunnen niets voor u doen".
Hoe nu verder? Ik ben nu mijn product kwijt en waarschijnlijk ook het geld. In de advertentietekst stond dat de koper de optie heeft om verzekerd te verzenden (heeft 'ie niet voor gekozen) en dat ik niet aansprakelijk ben voor wat de postbezorger ermee uithaalt.
Hoe vervelend ook voor de koper, maar is er een manier voor mij om toch mijn geld te krijgen?
Als ik iets verkoop dan kiest de koper (volgens MP is die bescherming standaard bij verzending via PostNL etc.) toch voor kopersbescherming? Hoe kan je dan als verkoper kiezen voor geen kopersbescherming. Mij lijkt kopersbescherming wel een goed idee, omdat je als koper dan tenminste iets kan doen als er wat aan het product mankeert. Ik zou niet kopen van iemand die die bescherming niet aanbiedt. Of snap ik dit systeem niet?maar dit is precies de reden waarom ik geen kopersbescherming aanbied op Marktplaats. Tip voor een volgende keer.
Als ik iets verkoop dan kiest de koper (volgens MP is die bescherming standaard bij verzending via PostNL etc.) toch voor kopersbescherming? Hoe kan je dan als verkoper kiezen voor geen kopersbescherming. Mij lijkt kopersbescherming wel een goed idee, omdat je als koper dan tenminste iets kan doen als er wat aan het product mankeert. Ik zou niet kopen van iemand die die bescherming niet aanbiedt. Of snap ik dit systeem niet?
Mijn verwachting is dat zowel jij als de koper volledig gecompenseerd worden. Het kan wel een paar weken duren, in mijn geval 4 tot 5. Maar uiteindelijk wel altijd goed opgelost.Ja het was met kopersbescherming
Ik kreeg al bericht van mp “Binnen enkele dagen neem Online Payment Platform contact met je op om de volgende stap door te nemen”. Even afwachten dus. Ik heb het tracking nummer al achtergelaten en heb ook een case nummer van PostNL
Dat is dus EXACT de reden dat ik alles met kopersbescherming van het platform gebruik, en liever niet de verzekering van de postnl of whatever bezorgdienst zelf.Ik verpak en verzend naar eer en geweten, maar ik ga niet het risico dragen voor falende pakketdiensten.
Het stomme is, als je kopersbescherming aanbiedt via marktplaats maar je als verkoper wel "zelf verzenden" aan hebt staan in plaats van de gekoppelde automatische dhl/postnl labels met korting, je alsnog direct uitbetaald krijgt en de kopersbescherming dus in de praktijk niet van toepassing is want je hebt je geld al, terwijl kopersbescherming wel aanstaat rechts in je advertentie. Nu ben ik geen oplichter en alles is goed opgestuurd met 249x 5 sterren reviews maar het komt wel scheef over vind ik.Ik schakel de verzendoptie uit, zet "verzending uitsluitend in overleg" in de advertentie, en in de chat zeg ik dat ik alleen verzend op kosten en risico koper, buiten Marktplaats om. Willen ze dat niet, dan mogen ze langskomen om af te halen of ze gaan naar iemand anders die het wel doet of naar een winkel. Ik verpak en verzend naar eer en geweten, maar ik ga niet het risico dragen voor falende pakketdiensten.