cheap eurorack PSU + rackrails zoektocht

Je bent al dood volgens je naam, dus het maakt niets uit voor jouw.

Nog niet, maar wat onderbouwing zou fijn zijn. Ik stel vragen om nieuwe dingen te leren. Anders had ik wel een complete kist met voeding gekocht hè ;)

In een beetje spanning in je kast is niks mee : ) maar je heb kans dat je een keer aan de 220 hangt.

In mijn kast zit nu een Meanwell en precies waar de voeding zit is de laatste open plek in mijn kast.
Daar viel al een paar x een patchkabel in, dat zou ook heel fout kunnen gaan, want de schroeven waar de 220 op staat zijn open en bloot.

En ik bedenk me nu dat ik daar echt wat aan moet doen voor ik een keer onder stroom sta of mijn modules frituur.

Je hebt idd 2 van die rails nodig voor onder en boven ze zijn symmetrisch.

Zo is het maar net, liever geen risico`s nemen en zelf ontdekken.
Als het mis kan gaan, gaat het een keer mis, anders kon het ook niet misgaan.

Is een elektriese stoel wat anders dan een elektroniese stoel ?
Hoe zit dat met je elektronies muziek-instrument ?, word het een elektries muziek-instrument ?

@Steveaux : klopt het niet wat die Doepfer site zegt over die Meanwell ?,
is de keytracking anders bij meer stroomgebruik ?

Dat is duidelijk, maar ik ben wel van plan de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Tips daarvoor zijn ook zeker welkom.

Ik merk niks negatiefs qua tracking of onstabiele stemming. (van mijn sysyeem dan he!)
Wel pikt mijn mutant hot glue noise op van de voeding, maar die hangt er ook dan ook precies boven wat een foute plek is natuurlijk.
Typisch dat geluid van die laptopvoeding ellende heel zachtjes maar toch hoorbaar.

Sowieso zitten de aardlek en de NC er nog tussen. En genoeg bescherming er omheen.
Gewoon goed aansluiten inderdaad.

(en zorgen dat je 220v-kabel van de kast af is als je er in gaat prutsen .. hoewel die jaarlijkse schok door je handen ook erg verfrissend kan zijn .. kwam ik laatst weer achter :D)

Back