Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Afkicken en betere modules in de plaats kopen lijkt me toch eerder een aanrader hoor. Maar soit... de duurste module in je systeem enkel voor wat (weinig bruikbare) beeldjes.![]()

Wellicht niet helemaal in de lijn van eerdere adviezen, maar misschien ook een interessant perspectief:
Ik wil ook iets met modulair en ben daarom begonnen met.....
....een elektron analog four"
. Weet iemand dat?Positief en negatief clipping level ... staat mooi uitgelegd op pagina 5 van de manual met wat grafiekjes er bij.http://www.doepfer.de/A106.htm[/URL], merk wel dat ze soms iets doen maar begrijp liever ook gewoon waarom/wanneer/hoe. Weet iemand dat?
Positief en negatief clipping level ... staat mooi uitgelegd op pagina 5 van de manual met wat grafiekjes er bij.
http://www.doepfer.de/a100_man/a1061_man.pdf

.
Overigens is volgens mij toch een LFO een 'lamgzamere' versie van de VCO? Althans in lekentaal, want merk al dat mn VCO voor bepaalde effecten veel te snel is , oftewel de frequentie te hoog is. De LFO gaat dus gewoon nog lager, goh vandaar de naam. Maar eigenlijk is het dus een VCLFO?
Voordeel wat sommige LFO's daarbij hebben is dat ze ook met een clock input gesynced kunnen worden. Dan kun je ze in het tempo van je master clock (of een afgeleide daarvan) laten lopen. Ik heb mijn niet-syncable LFO's inmiddels (vrijwel) allemaal vervangen voor versies die dat wel hebben. Ik vind het handiger om keus daarin te hebben, als het er niet op zit weet je zeker dat je het niet kunt gebruiken. Als het er wel op zit kun je kiezen of je het gebruikt.
. Goeie tip trouwens, nog niet specifiek op gelet.Ja dat is voor mij ook wel belangrijk. Daarmee kan ik bv leuke sidechain maken, maar dan niet de old school way maar juist bv een filter juist actief maken ipv het niveau van bv de synth omlaag gooien, of gewoon beide. Goeie tip trouwens, nog niet specifiek op gelet.
Wat bij een LFO vaak clock heet is bij een VCO sync. Niet in alle gevallen maar ik kan heel wat VCOs met een trigger of gate signaal syncen in LFO modus.

Het resultaat is bij VCO sync toch wat anders, als je het tenminste over hard sync hebt bijvoorbeeld. Daar wordt de cycle getriggered op basis van het clock signaal (master oscillator), ongeacht of die cycle volledig afgerond is. Dus dan krijg je dit:Wat bij een LFO vaak clock heet is bij een VCO sync. Niet in alle gevallen maar ik kan heel wat VCOs met een trigger of gate signaal syncen in LFO modus.
Da's een mooie optie, altijd fijn om keus te hebben!Op de batumi kan je kiezen voor beide methodes, sync en reset
Da's een mooie optie, altijd fijn om keus te hebben!
@TAKNU: de sync op je A-110-1 is iig een hard sync.
.
)