Condensator op de kaart is ontploft, tijdens het spelen. (Zat in slot A van een JV2080)
Heeft hier toevallig iemand ervaring mee en enig idee of dit te vervangen is of dat ik opzoek moet naar een nieuwe kaart?
Is het verstandig om weer een kaart in slot A te stoppen?
ontploft?
Geen ervaring mee.
Bij mij is ook wel eens een expansion in een Roland module overleden en dat gaf toen wel problemen met de hele module maar geen ontploffing. Hij stonk wel kan ik me herinneren...die kaart dan heh.
Zo een C zal toch wel gewoon over de voedingspanning staan. Dat zou je gewoon kunnen vervangen. Als de module verder werkt zal het kaartje het ook nog wel doen. Maar ik beloof niets .
Ik heb in het verleden verschillende ontploffende elco "petjes" van mijn voorhoofd moeten pulken .
Dat doen ze als je pech hebt en uitdrogen.
Met iets geluk is de boel gerepareerd als je de elco vervangt .
Als pech hebt kun je het ding weggooien en heeft je jv kaartpoort ook een klap meegekregen , en doet deze het ook niet meer.
Je moet apparaten die je niet gebruikt wel af en toe aan zetten. (of verkopen) Dan blijven de elco's langer goed. Dus 2 keer per jaar verplicht alles aan en even afstoffen. en er op spelen natuurlijk. (Geld ook voor speakers)
Altijd aan laten staan is overigens erg slecht want dan verstook je de levensduur van je apparaat terwijl je hem niet gebruikt.
Deze elco is van ca 1995 dus al weer 22 jaar oud. Hij zou 30 jaar mee moeten gaan. Maar vaak is het veel langer.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.