Johannus One

Ik vind het wel opmerkelijk dat ik in de One regelmatig die hollige Tyros klank hoorde, terwijl het in hun orgels zoals een Vivaldi model allemaal heel vol en redelijk perfect klinkt. Hopelijk zal het productiemodel dat nog in orde brengen. Als zij een keyboard met de kwaliteit van hun grotere orgels kunnen maken, zal dat -in muziek waar het zijn toepassing heeft- een mooi instrument zijn.

Ik begrijp je standpunt Ontwerper. Het is zonde dat een bedrijf met zo'n kennis en grijpklare onderdelen hun markt niet net wat breder definieert. Ze kunnen daar echt wel een stuk puike hardware in elkaar zetten, en van sampling en reverbs kennen ze ook alles.

Maar...
Afgezien van dat filmpie, is er ergens meer info / specs/ prijs ?

Oh my, dit is humor.

In 1991 liep ik stage op het lab van Johannus. Ze waren toen net bezig met de switch van microcontroller naar dsp techniek. Grote concurent Viscount had de Cantorum keyboards op de markt gebracht.

Dus ik probeerde de mensen van het lab warm te maken voor het idee van een Johannus keyboard. Maar daar voelden ze niets voor, niet hun markt, etc, etc, (en hun sampling techniek was sowieso superieur). Wilde toen er nog 1 zelf gaan bouwen; het magazijn lag vol met alle nodige onderdelen. Een prototype in elkaar zetten met wat coderen zou niet teveel tijd moeten kosten.

Maar goed, niet van gekomen en nu, 26 jaar later is die er dan toch.
Veel te laat natuurlijk, niet echt vernieuwend maar toch Johannus, Nederlands enzo.

grappig, ik vraag mij dan af hoe dat gaat op zo een bedrijf, moet iedereen 'in den heere' zijn die daar werkt? Of zitten er ook blowende langharige wizzkids een beetje te coden en solderen? :koffie:

grappig, ik vraag mij dan af hoe dat gaat op zo een bedrijf, moet iedereen 'in den heere' zijn die daar werkt? Of zitten er ook blowende langharige wizzkids een beetje te coden en solderen? :koffie:

Als het is zoals in andere (inhoudelijk totaal ongerelateerde) bedrijven uit dezelfde regio en met een ietwat toegewijd management, helpt het wel als je er carrière wil maken. Aanwezigheden worden eerder op zondag dan op een weekdag gecheckt, zeg maar.

Zoals dat zo gaat in dit type bedrijven; het hoeft niet maar het helpt wel. Je kunt je logischerwijs afvragen waarom een blowende langharige wizzkid daar zou willen werken. Maar grappig genoeg liep daar toen inderdaad een langharige wizzkid/hippie rond die de grote kerkorgels assembleerde met zijn team :D

Wat ik me ervan herinnerde was het zo'n 50/50, en van die 50% kerkelijken had je ze weer in allerlei soorten en smaken; ook zoals dat gaat in kerkelijk Nederland. Als je kerkorgels bouwt is het wel handig als je er ook een beetje affiniteit mee hebt :okdan:

Bericht door een moderator:
Filmpje in OP werkt niet (staat op 'private'), dit maakt het topic niet erg informatief. Dus maar van de voorpagina afgehaald en hier geparkeerd.

Zelfde markt als een Nord Electro, of zie ik het verkeerd? En een Nord Electro wordt hier wel op het forum geaccepteerd.

Het enige verschil is dat een Nord Electro beter kwaliteit heeft.
So, what is the deal?

gwoon kopuh zouk zegguh ']]
;]
:halleluja

denk niet dat ze hiermee dezelfde markt als een Nord electro willen aanboren (Nord electro is toch een soort avrobode TV achtergrond bandjes bak :D) Hier zit helemaal geen rhodes en Hammond enzo in toch das van de Satan.

Naast kerken denk ik dat ze ook de barok / renaissance etc. muzikanten een beetje als de markt zien? Zang/koor clubjes etc.

Hoe gaaf zou het eigenlijk zijn als een synth fabrikant met een synth komt met middeleeuwse instrumenten simulaties. Zit wel af en toe op een rompler (Die JV World expansion board) maar dat stelt ook niet zoveel voor.

Zoals dat zo gaat in dit type bedrijven; het hoeft niet maar het helpt wel. Je kunt je logischerwijs afvragen waarom een blowende langharige wizzkid daar zou willen werken. Maar grappig genoeg liep daar toen inderdaad een langharige wizzkid/hippie rond die de grote kerkorgels assembleerde met zijn team

Achja een langharige hippie kan natuurlijk ook in den heere zijn, Jesus was er zelf ook eentje uiteindelijk :biertje:

Het filmpje is weg nu wordt het wel heel mysterieus!

Ik zie het apparaat nergens op de site vernoemd, en een youtube search levert ook geen resultaten op behalve het verwijderde filmpje. Het account waar het filmpje op geüpload was, behoorde toe aan een toko die bedrijfsfilmpjes maakt. Ik denk dat Johannus nog niet klaar is om de One daadwerkelijk aan te kondigen, en dus gevraagd heeft dat filmpje van het publieke internet te verwijderen.

(Nord electro is toch een soort avrobode TV achtergrond bandjes bak :D)

Nou mijn vrind, dat zie je verkeerd! Het is hier duidelijk tijd voor een geschiedenislesje.

Vroeger, toen de koeien nog met de fiets naar het werk gingen, had je bij de ellenlange intermezzo's van Te Land, Ter Zee En In De Lucht de roemruchte optredens van de Dutch Rhythm Steel & Showband. Na verloop van tijd werd hun uitspraak van het Engels echter te goed, en moest men noodgedwongen wat anders verzinnen. Nord is vol in dat gat in de markt gesprongen (spring 'm erin, uweetwel) met de Electro. Wat meteen een subtiele verwijzing is naar de hardnekkige geruchten van het gebruik van verborgen elektromotoren in de vehikels van met name een Marco Barink en Johan Vlemmix. Dus niks geen achtergrondbandje, maar knal centraal als orgelpunt in het programma, enkel overschaduwd door het gigantische AVRO logo in het decor.

Ik geniet trouwens nog altijd heel veel van mijn Electro 4. Januari, februari,maaaaarch!

Hoe gaaf zou het eigenlijk zijn als een synth fabrikant met een synth komt met middeleeuwse instrumenten simulaties. Zit wel af en toe op een rompler (Die JV World expansion board) maar dat stelt ook niet zoveel voor.

Check dus die Roland C-30. Hoeveel andere apparaten met fortepiano preset ken je?
(... en ja, middeleeuwen is eerder. Maar draailier en doedelzak gaan toch vrij snel vervelen... houd je koest, Jimi! :D)

Hmmm mooi ding hoor die C-30, dat glas in lood ook in de pootjes..

Ik wil nog altijd wel een portatieve organ/Organetto zo een mooi middeleeuws instrument

Mogelijkheden zijn niet gek;
geluid is best goed,
maar waarom is dat ding totáál niet te bedienen?
Het is net een Yamaha uit 1985
gemiste kans.

Back