Johannus One

Als Atheist zijnde vond ik de demo prima klinken. Wat kost dat ding, wat zijn de specs?

De Johnannes Monark "Lage Vuursche" home organ (coole namen hebben ze voor hun producten) voor als je in wassenaar woont en nog wat ruimte hebt in de voorkamer

65_photo.jpg.539x392_q85_forcesize.jpg

Hun soundengine heet trouwens "OranjeCore technology" de opvolger van de T9000 24 bits engine haha vet.

Gratis op te halen? :P

ideaal om in het vuur te gooien,brand goed met al dat hout,winter is nog niet voorbij..

Orgels zijn cool

Ik vind het wel fascinerend dat er in de Nederlandse gereformeerde bible-belt zo een hi-tech industry is met eigen software / hardware ontwikkeling, rare baanbrekende sampling reverb technieken etc.

Klinkt goed zo op youtube. Ben benieuwd.

Is dit voorpagina nieuws?

Kennelijk, omdat het jouw ding niet is mag dat niet?

Oranjecore. Met Sjarel Lovechoice en Spiritual Theofiel.

Het zou leuk zijn moesten ze de technologie gebruiken voor iets meer synthachtig, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze hierin hetzelfde standpunt als Eminent aannemen en dat elke stap nog dichter richting zelfs maar een Tyros een stap te ver is voor deze firma.

Of ik heb het mis en beide firma's werken achter de schermen samen aan een hybride CS80 killer en een drumdoos met ingebouwde table distortion op de kick.

Op zich is er blijkbaar markt voor. Roland heeft de C-serie, da's Japans in een eiken Rodgers jasje.
De https://www.roland.com/us/products/c-230/ komt aardig in de buurt.

Zelf kwijl ik al jaren stiekem op de C-30 digital harpsichord, maar ja da's niet zo commercieel mainstream als orgels...

20161111-banar.jpg

Ah een Eminent KILLER!

Wie steekt alvast de brandstapel aan?

In de fik dat oude sprokkelhout!

:duivels:

De 1500 heeft als ik het goed heb niet het full-blown arpeggiated String Ensemble van de 2000 en 2500. Maar blijft heeeel veel orgel voor niks.

Oh my, dit is humor.

In 1991 liep ik stage op het lab van Johannus. Ze waren toen net bezig met de switch van microcontroller naar dsp techniek. Grote concurent Viscount had de Cantorum keyboards op de markt gebracht.

Dus ik probeerde de mensen van het lab warm te maken voor het idee van een Johannus keyboard. Maar daar voelden ze niets voor, niet hun markt, etc, etc, (en hun sampling techniek was sowieso superieur). Wilde toen er nog 1 zelf gaan bouwen; het magazijn lag vol met alle nodige onderdelen. Een prototype in elkaar zetten met wat coderen zou niet teveel tijd moeten kosten.

Maar goed, niet van gekomen en nu, 26 jaar later is die er dan toch.
Veel te laat natuurlijk, niet echt vernieuwend maar toch Johannus, Nederlands enzo.

Een nieuw Nederlands product... altijd leuk!

https://vimeo.com/203463794

:)

Dank voor je posting!

Dergelijke instrumenten moet je eigelijk horen in de omgevingen waarvoor ze bedoeld zijn, grote ruimtes c.q. kerken, kathedralen etc. Klinken die instrumenten weergaloos.

Zet daar een goede organist achter en iedereen die maar een beetje van muziek houdt geniet van hier tot Tokio.

Back