EE-MU PK-6 aansturen met de RM1X

Sololust

Nieuwkomer
Beste die weet,

Kan ik een eemu PK-6 multi timbral aansturen met mijn RM1X?
Zoja, hoe?
Ik kan niet wachten op het antwoord, ben echt benieuwd.

ja dat kan heel goed, heel simpel: Midi out van de RM1X naar de Midi In van de Pk6
en dan kan je alle 16 (of wat je wllt) parts van de PK6 sequencen met de 16 kanalen van de RM1X.

Bedankt voor je reactie! Weet je dan ook welke functie ik moet selecteren op de PK6? Het zou namelijk echt fantastisch zijn om met mijn "style" op de RM1X (ik heb 50 stylen, soort multi's) iedere keer 16 parts op de PK6 te kunnen aansturen.
Wat begrijp ik niet? Gaat dit misschien met "program change" wat ik nooit gebruik en geen idee heb hoe??

probeer het eerst met 1 part of het lukt? Dus met midi kanaal 1 op de PK6 en track 1 op de RM1x (ingesteld op MIDI kanaal 1 maar dat is al automatisch als het goed is)...als je meerdere MIDI kanalen tegelijkertijd wilt runnen moet de PK6 in een multitrimbale stand staan....geen idee hoe dit moet ik heb al een paar jaar geen PK6 meer. Even een beetje aanklooien/handleiding lezen of misschien weet iemand anders het?

program change is een MIDI commando waar het juiste patch/geluid nummer wordt geselecteerd, dit zal de RM1x uitzenden als je de voice/geluid patch in de RM1x veranderd, dan gaat automatisch de PK6 naar dat zelfde nummer. Als je het uit wilt zetten (wat soms wel handig is) kan dat in het MIDI menu van de RM1x en/of PK6.

Back