Plakkerige knoppen

Remmelt

75 Sounds
Hoi,
Ik heb een Novation midi controller waarvan de encoder knoppen heel plakkerig zijn geworden. Ik heb geprobeerd ze schoon te maken met allesreiniger, spiritus, wasbenzine, stickeroplosser, afwasmiddel... niks helpt. Iemand bekend met dit probleem en is er iets aan te doen?? Ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Iemand bekend met dit probleem en is er iets aan te doen?? Ik heb geen idee wat de oorzaak is.
Dit komt mij heel bekend voor, ik had het met een muis en ook met een usb-stick. Ik wist toen ook niet hoe ik het schoon moest krijgen. Ze zijn allebei in de vuilnisbak terecht gekomen.

Isopropyl alcohol ga ik ook proberen bij een eventuele volgende keer. Bedankt voor de tip synthiaks!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het komt? Iemand?

Bij bijvoorbeeld Alesis (Micron en Ion) knoppen komt het door een slechte kwaliteit rubber dat op de knoppen zit. Daar is niets aan te doen, die blijven sticky wat je er ook aan doet. Ik weet niet wat Novation voor rubber gebruikt, maar dat kan een verklaring zijn waarom het niet minder wordt.

ik ken het euvel, erg vervelend! ipa is idd een oplossing en aceton werkt ook maar daar moet je wel een stuk voorzichtiger mee zijn

het komt zover ik weet voornamelijk door invloed van UV, al heeft de ene fabrikant een betere coating dan de ander

helaas is het plakkerig worden niet tegen te houden en wordt het helaas ook steeds vaker toegepast omdat het er "mooi" uitziet...

Ha , hier weet ik dan weer een "oplossing " voor die ik zelf al vaker door de vele jaren heb toegepast.

Talkpoeder erop wrijven , dat helpt .
En de "echt smerige" en goede/goedkope oplossing hiervoor vind ik vaak achter mijn 19 inch racks , en dat is dikke plukken stof :)
Dus dat stop erop wrijven .....

Nu je het zegt, mijn Lamborghini heeft het ook!

Heb er natuurlijk ook last van gehad door de jaren (wie niet, die hardware heeft).
Ook zit het op panelen, bv de Pulse heeft zo een paneel. Plakt als de neten..

Back