Soundcraft(s) mengpaneel

thanos

Nieuwkomer
Heeft iemand advies over Soundcraft Signature MTK22 vs Soundcraft fx16ii
Prijs is bijna hetzelfde 859euro vs 738euro.
MTK22 heeft USB routing
FX16ii heeft inserts en directe uitgangen
Nog iets anders dat ik er rekening mee moet? :beard:

alvast bedankt

Over die fx16ii kan ik niets zeggen maar als je nog geen audio interface hebt vind ik die mtk22 wel goed. Heeft meer ingangen ook toch? Inserts los ik op met patchbay en direct out kan je via usb naar je computer doen. Klinkt goed, effecten zijn voor mij bruikbaar, eq goed. Gain staging als je wil opnemen is misschien eventjes raar. Je moet gewoon de preamps goed hard insturen. Minpunt is dat je maar 1 uitgang hebt om naar je speakers te sturen en dan geen extra uitgang om analoog nog op tape op te nemen ofzo mocht je dat willen doen. Master gaat natuurlijk wel over usb. Bouwkwaliteit (wiebelpots) is ook niet te vergelijken met bv een oudere mixer natuurlijk en alles zit erg dicht op elkaar. Ik ben er desondanks wel voorlopig blij mee...

Ik heb een FX16ii en als je workflow live georiƫnteerd is dan is dat een hele mooie mixer voor relatief weing geld.

Ik ken de MTK22 niet maar wat ik ook handig vind van de FX16ii is het compacte formaat, hij past namelijk in een 19inch rack met de bijbehorende rack-beugels.

Heren, dank jullie wel.
Ik ga met de FX16ii. Inderdaad mijn setup is live georienteerd en ook hij is meer draagbar. Ik kan altijd de FX16ii in combinatie met mijn Ultralite MK3 gebruiken en zo heb ik 8 inputs, ipv 22 natuurlijk (je kan niet alles hebben).

Nice , ik ben ook van plan de FX16 te kopen heb hier echter wel een vraag over de directs outs:
Als ik de directs outs opneem, krijgen ik dan wel de eq, inserts, fader & mute mee op de opnamen?

Nice , ik ben ook van plan de FX16 te kopen heb hier echter wel een vraag over de directs outs:
Als ik de directs outs opneem, krijgen ik dan wel de eq, inserts, fader & mute mee op de opnamen?

EQ: Nee
Inserts: Misschien
Fader: Misschien
Mute: Ja

Back