Moog Voyager touch surface probleem

elektrovolt

compuphonic
Nadat mijn Voyager een tijd niet is gebruikt, merkte ik dat het touch surface niet werkt, ook al is deze ingesteld. Omdat de synth toch even open moest vanwege oscillator kalibratie, heb ik de ribbon kabel die de touch surface met de rest verbindt losgehaald op verschillende plekken:

Wanneer ik de ribbon kabels loshaal bij punten 1 of 2 (zie foto) dan werkt de touch surface wel zoals het hoort, alleen gaat de oscillator pitch alle kanten op (dat laatste is niet zo gek) dus het ding werkt wel, alleen wanneer ik de kabel weer vast maak stopt de panel met werken. Dus voor mijn gevoel zit er daar ergens iets niet goed.

Kent iemand dit probleem? Voor een dure Moog-reparatie heb ik helaas weinig geld op het moment, maar als het echt niet anders kan...

Helaas negeert Moog Music mijn emails dus aan hun heb ik erg weinig.

Attachments

• 2017-02-19 19.18.35.jpg
    2017-02-19 19.18.35.jpg
    67,2 KB · Bekeken: 148
Stel die vraag ook eens op het moogforum ?

Helaas negeert Moog Music mijn emails dus aan hun heb ik erg weinig.

dat probleem heb ik ook wel eens gehad, toen mailde ik gewoon dat ik iets wilde kopen en had ik binnen enkele uren een antwoord om op voort te borduren.

Heb geen Voyager maar kun je het os niet update ?

Het zou geen OS probleem moeten zijn. Maar wie weet, alleen kan ik system versie 3.4 helemaal nergens vinden. De latere versies kan ik niet gebruiken omdat er dan nieuwere hardware nodig is. (dat kost ook weer 400-500... geen optie)

Stel die vraag ook eens op het moogforum ?

Reeds gedaan, alleen is mijn topic zonder pardon verwijderd. Zojuist nog maar eens gedaan..

dat probleem heb ik ook wel eens gehad, toen mailde ik gewoon dat ik iets wilde kopen en had ik binnen enkele uren een antwoord om op voort te borduren.

Ha da's ook een mooie manier! helaas heb ik echt NOOIT ook maar één reactie van Moog Music gehad, ook niet toen ik een EU adapter voor een Etherwave wilde bestellen (die waren toen niet in NL verkrijgbaar). Wat aftersales betreft vind ik Moog Music wel echt verschrikkelijk slecht!

Jawel, maar van Amptec ook geen reactie. [alu-hoedje] Misschien sta ik op de internationale Moog- blacklist? [/alu-hoedje]

EDIT: Amptec is nu wel bereikbaar, maar ze stellen een dure reparatie voor. Verder zijn ze niet bekend met het probleem en mogen ze geen service details geven.

Laatst gewijzigd:
Zelfde ervaring met Moog support.
Meerder malen gemaild maar gewoon nooit beantwoord.
Ze maken leuke apparaten maar hun support zuigt dik.

Back