Nieuwe track (moet nog verder uitgewerkt gaan worden)

precies of er een andere plaat begint, je kunt dat verhelpen door het eerste basslijntje te herhalen in je break, of een leuke crash ofzo gebruiken.. Ik noem maar wat op.. Nogmaals, veel succes !! :)

Heb gisteravond nog wat gewerkt aan deze songtrack en heb ondermeer de vocalen wat zachter afgesteld (zodat deze wat minder dominant klinken).

Ben wel benieuwd naar reacties, adviezen etc.

Attachments

• Try-14 (iets langer) met aanpassingen (zachtere vocalen etc).mp3
    3,2 MB · Bekeken: 70
Sfeertje is goed, de hoge noot van de baslijn is net niet helemaal zuiver en dat geeft het zijn charme. De vocoder mag wat mij betreft wel wat harder :D Ik krijg er een beetje Air-gevoel bij. Die crashes vind ik niks, veel te lomp. De beat in de break past er wat mij betreft ook niet bij en komt uit de lucht vallen. Tip: YouTube eens op 'Air Talkie Walkie' en hoor hoe zij van vrij weinig complete liedjes maken. De ingrediënten heb je al.

Ben er weer mee bezig geweest en heb twee versies bijgesloten.
Versie 1 is onder meer met een break zonder beats.
Versie 2 is onder meer met een break met nieuwe beats.

Het is absoluut nog niet af, maar het begint wel steeds beter vorm te krijgen naar mijn gevoel.

Attachments

• Try-14 (nog iets langer).mp3
    3,4 MB · Bekeken: 74
  • Try-14 (nog iets langer)-2.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 73
Ik vind het eerste stuk heel aanstekelijk! Bombario heeft gelijk, dat basje is charmant. De combinatie met de beat klinkt een beetje geconstrueerd maar dat heeft wel wat. Vanaf 1:00 wordt het m.i. moeizaam. Net als bij de contest stop je misschien wat veel ideeën in één song. Als luisteraar zeg ik: maak vanaf 1:00 de beat makkelijker, de trein gaat rijden, de zanger gaat verstaanbaar en meeslepend zingen (minder of geen vocoder) en het wordt een lekker liedje. Denk ik.

Heb er veel aan moeten aanpassen en naar mijn gevoel begint deze songtrack (overigens nog titelloos) steeds beter te worden.
Heb ook meer een songstructuur toegepast.

ik heb even kort geluisterd, maar ik hoor je stem (die je vocode) nog.... Dus die zou ik even uit zetten..

Back