Behringer werkt aan Model D

Jammer weer van die negatieve commentaren.

Het kind is al dood voordat het geboren wordt...:engel:

JurgeN

Beter maken ze alleen nieuwe dingen, maar goed blijkbaar komen ze met een hele lijn aan synths komende tijd. ben benieuwd :).

De "en dan nog. Troep" opmerkingen zijn inmiddels buitengewoon onzin en ongeloofwaardig. X32 mixer is het bewijs hiervoor, de Dm12 wordt ook vol lof ontvangen, bouwkwaliteit incluis (het komt uit de Midas stal mensen...). Enkel een paar mensen die vastzitten in het jaar 1999 vallen puur over de Behringer naam en spreken niet uit ervaring (want ze hebben de Dm12 niet aangeraakt). Niet onbegrijpelijk natuurlijk, maar kom op zeg. DM12 is een mooi apparaat.

Mini Moog hoeft van mij niet zo. Vind de re-issue ook oninteressant en buitengewoon gehypte en daarom knettertje duur.

Het is precies zoals Uli Behringer het zegt. Alle octrooien zijn allang verlopen dus je mag alle circuits gebruiken, jatten, etc. wat je maar wilt. Licenties zijn totale onzin tenzij iemand gebruik wil maken van het uiterlijk van de originele Moog of het handelsmerk Moog. Hier heeft Moog namelijk copyright en gebruiksrecht over.

Hmmmm. Hangt er van af wat ze er van bakken. Een synth met 3 oscillators waarvan er een "dubbelt" als LFO en een (1) filter. Geen geheugen, geen polyfonie, geen sequencer. Zou geen vermogen meer hoeven te kosten. Maar zoals de rest hier zegt: het zal dan geen houten bak zijn met gewogen full size toetsen en mooie "zware" draaiknoppen. Maar als het een plastic mini apparaatje wordt met een 24 dB filter met een zeer vet geluid en een beetje retro jaren '70 uiterlijk hoor je mij niet klagen.

Aan de andere kant is de Moog Sub Phatty ook onder de 1.000 Euro en da's volgens mij ook gewoon een goedkope mini versie v/d Minimoog.

Jammer weer van die negatieve commentaren.

Het kind is al dood voordat het geboren wordt...:engel:

JurgeN

tja is natuurlijk wel een beetje een inkoppertje "Behringer maakt Minimoog na" niet eens vanwege het idee dat Behringer zogenaamd slechte producten maakt, het is meer dat marketing gelul van ons aller Uli " Frankly, I never understood why someone would charge you US$ 4,000 for a MiniMoog, when the components just cost around US$ 200."...dan komen we in een soort post millenial consumerism eindeloze plastic troep dimensie maar boeien, ik vind het allemaal prima en het is natuurlijk een spannende ontwikkeling in de synthesizer wereld :D

Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar die rompler waar die op zinspeelt in die post :biertje:

Ik wacht op de dag dat er een slimme liefhebbende commerciële partij, èchte auto's gaat maken.
e8436788d6c815b268dbf84a481f37bd.jpg

de japaners doen dat een beetje met de Toyota Century das toch wel de Minimoog onder de autos :D

22d80be6fcb2fac1f38cfd18fd17db9d.jpg

Nog steeds min of meer het design uit 1967, met een update in de jaren 90...en handgemaakt in een speciale fabriek

Daar wil je toch geen Behringer kloon van zien!!!

Laatst gewijzigd:
Dan mogen ze deze ook wel weer opnieuw maken voor een leuk prijsje.

alfa-romeo-sz_green_1.jpg

Dat is inderdaad ongeveer wel het verschil tussen origineel en behringer als ze iets namaken.

Ooit eens een behringer mx2408 mixer van forumlid mattsecond gekregen waarvan hij dacht dat hij niet helemaal goed meer was. Dat ding was geen kraakje in te bekennen en werkte perfect. De laatste behringer die ik had was een v-verb en eigenlijk klonk hij mooier als een lex mpx550 of tc m-one.

Wel grappig, als ik behringer typ probeert de spellingscontrole er behanger of bedrieger van te maken :D

Waarom gaat het nou weer over autos? o.O

Ik ben wel benieuwd hoor.
Als dit de barriere verlaagd om een complete generatie aan de synths te brengen (ipv eindeloos fruityloops of ableton staren op de computer) kan het alleen maar mooi zijn.

Plus een hoop leuke speeltjes voor er bij (en vast een aardig gevulde tweedehands markt op termijn).

Kom maar op :D

Back