Nieuwe track: Ambivalent Feelings

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Vergeef me de songtitel, maar er schiet me geen betere te binnen. En hij past ook wel, want ik heb een haat-liefde/verhouding met het maken van elektronische muziek. Liefde omdat er zoveel kan. Haat.... omdat er zoveel kan :D Daarom heb ik dit keer met minimale middelen en in zo kort mogelijke tijd een track afgemaakt. Ik vind hem zelf goed geslaagd... maar ja, ik heb een liefde/liefde-verhouding met mijn eigen muziek :W

Wat een leuke mooie track. Heel rusttige opbouw met veel fijne geluiden in.
In de zomer op een festival kan me dit zeker bekoren ;)
Drop vind ik ook zeer nice, gewoon wat rustig en weer lekker opbouwen

Fijne track ;)

Ik snap die ambivalentie wel... want aan de ene kant vind ik het een heel erg dikke track, aan de andere kant vind ik het dan weer een heel erg dikke track.

Wat leuk, al die positieve reacties :okdan: Dat sterkt me ook in het idee om sneller tracks af te maken.

Vroeger begon ik met een idee en sleutelde ik er zo lang aan dat ik zelf niet meer hoorde of het nou goed of slecht was. Weer een andere plugin, softsynth, ellenlangs forums lezen, het idee dat elk nummer perfect moest zijn...

Ik probeer het nu met less is more: 1 DAW die ik ken en beheers, maximaal 3 softsynths en een handjevol goede plugins. En verder veel muziek luisteren ter inspiratie en niet teveel rondhangen op muziekforums, want daar word ik alleen maar hebberig van :D

3:29 knisperende synth geluid mag wat meer delay-feedback op wat mij betreft. Beetje zo'n lange delay op zo'n sound klinkt altijd wel lekker spacy en geeft het iets meer een zweem van complexiteit (wat niet altijd past, maar hier wel denk ik)

Voor de rest mooi geluid. Lekker rustig en smooth. Ik vond 't wel aangenaam om te luisteren. :)

Dank voor de reacties, leuk. Een kennis schrijft songteksten en heeft niets met elektronische muziek. Hij voelde zich hierdoor echter uitgedaagd en we willen een of meerdere nummers voorzien van zang. Dat past ik er denk ik goed bij, mooi organisch. Zodra ik een ´vocal version´ heb post ik hem :)

Back