Gloomer - I Believe It / progressive jump EDM

Echt vette track man!! mooie beat zit er in
Ook een mooi lead die ik in het begin hoor, dat zou ook mooi in Hardcore passen deze synth, en de lead zelf ook

De 2e synth en lead die op 1.24 er bij komt zit iets fout
ze gaan op een of andere manier niet mooi samen, met de eerste lead

Voor de rest mooie ritme zit er in ook mooie vocals!!! SFX ook mooi
Suc7 heb je een meer
goed bezig hoor???

Klinkt super man! Waar maak je jouw muziek zoal mee? Besteed je veel aandacht aan de mix? Welke plugins?

Hey SPDK, thanks a heap man, doet zo deugd om te lezen. Mixen is een soort van automatisme geworden, dus ik besteed er niet zo heel veel tijd aan.. Ik gebruik Ozone om te masteren, die maakt veel goed.

Plugins die ik meestal gebruik ? Rob Papen's Predator 2, Blue 2, dan nog Omnisphere 2, Spire, Serum en nog een paar.

Blij dat je'm zo goed vind, echt top van je ! :okdan:

stel als hij dit nummer op music maker gemaakt had in 5 minuten.
En dan alles met samples, vind je hem dan nog steeds goed?
On top comment !
Er lopen op SF nogal wat 'kenners' rond voor wie ITB, dus zonder draaiknoppen of analoog, het resultaat al op voorhand niet goed kan zijn.

Ik ga niet zeggen dat ik de betreffende track steendgoed vind Gloom, maar er zitten wel heel goede elementen in. Met name je intro spreekt onmiddellijk aan en dat een een belangrijk gegeven. Ja het kan, maar sommige 'dingetjes' storen me wat omdat ze nogal haaks op elkaar staan. Maar zelfs dat moet kunnen en ik kan me voorstellen dat liefhebbers van de stijl daar dan weer geen probleem mee hebben. Omdat ze op een andere manier luisteren...dus : well done !!
(vanaf 2:30 klinkt het even als een versnelde Pokerface van Lady Gaga) ;-)

Mixen is een soort van automatisme geworden, dus ik besteed er niet zo heel veel tijd aan.. Ik gebruik Ozone om te masteren, die maakt veel goed.

Net de balans en eq's in de mix bepalen heel erg hoe een track 'aanvoelt' Daar ga je idd soms een beetje in de mist en zou je net dat ietsje meer aandacht aan moeten besteden.
Ozone is een erg goede tool, maar liever niet gebruiken om op het laatst nog iets goed te maken...

Laatst gewijzigd:
Daar ga je idd soms een beetje in de mist en zou je net dat ietsje meer aandacht aan moeten besteden.

Zal ik proberen doen, maar ik denk dat ik na een 6-tal uur ear-fatigue krijg en het allemaal zelf niet meer zo goed hoor. Maar ik ben blij dat je bepaalde stukken toch leuk vindt. Dus hartstikke bedankt Skelet vM :)

Er lopen op SF nogal wat 'kenners' rond voor wie ITB zonder draaiknoppen of analoog, het resultaat al op voorhand niet goed kan zijn.

Waar gaat dit precies over?

Zal ik proberen doen, maar ik denk dat ik na een 6-tal uur ear-fatigue krijg en het allemaal zelf niet meer zo goed hoor.

Maw, niet mixen nadat je aan een track hebt gewerkt. Zet het nooit te luid, zeker niet op hoofdtelefoon. Mix bij voorkeur in de ochtend, met een fris hoofd.
Joints en alcohol zijn verboden.
Goede monitors zijn een must en een investering voor het leven, en dan spreek ik niet over een setje van 350€...
Als je mixt, switch/luister dan naar soortgelijke tracks van 'bekende' artiesten en dit herhaal je vaak. En er zijn nog veel meer technische tips die je op het internet kan vinden.Succes !

Dank je wel SkeletvM.. ja, ik heb een goed stel monitors, Behringers met name. Een vriend van me gaat binnenkort een video tutorial voor me maken hoe je het best reference tracks gebruikt. Bedankt voor de goeie tips.. Joints en alcohol horen daar absoluut niet bij neen.. Maarja, mixen doe ik wel nadat ik aan een track gewerkt heb, dat zal ik dan moeten veranderen. Thanks man !! ;)

Plugins die ik meestal gebruik ? Rob Papen's Predator 2, Blue 2, dan nog Omnisphere 2, Spire, Serum en nog een paar.

Zo'n plugin als Serum of Omnispere zou ik ook nog wel eens aan willen schaffen, ziet er bere-interessant uit in ieder geval. Welke DAW gebruik je? Of mag ik dat niet vragen?

Leuk om te weten wat andere mensen gebruiken, thanks voor de info.

Joints en alcohol zijn verboden.

wat een gereformeerd bejaarden gedoe zeg ;p gewoon helemaal de tyfus vaporizen en dan lekker aan de delay time knop draaien....prooeoeoeit wueueueuei. Maar ff serieus vele klassiekers zijn afgemixed terwijl de producers knetter high waren...sommige mensen krijgen daar juist hyper-focus van...en weer andere veranderen in een mentale puddingzak...die moeten het misschien beter niet doen ;p

Ik denk dat ze het samplen van signatuur geluiden van andere producers bedoelen, zoals hardcore kicks of leads, dat vind niet iedereen even netjes denk ik. Maar als je een sample van een hihat uit een deftige sample library gebruikt, is dat hetzelfde als een preset uit een Virus. Vind ik dan.

En er mag inderdaad meer gezopen worden tijdens het afmixen.

Laatst gewijzigd:
Back