Manic
Ouwe rot
Ja wat ik wil is én mijn kicks + percussie kunnen maken (syntheses) én ook live beats kunnen maken (en evt de geluiden nog aanpassen etc). Ben dus niet erg gecharmeerd van het sample idee, want dan moet ik op mijn pc alsnog de sounds maken, en die samples inladen.Als je een sample neemt, hoef je die hele drummachine niet te kopen.
Live heb ik niets mee, maak liever een goede CD, draai die.
Aan de andere kant is een sampler misschien wel weer makkelijker om bepaalde geluiden waar veel effecten etc overheen zijn gegaan (met name de kick) weer terug te halen. Dit is anders haast niet te doen volgens mij..
Hoe doen anderen dat? Kan me voorstellen als je kick zo rechtstreeks uit de drumcomputer al klinkt zoals je wil, is het goed te doen, maar mijn kicks moeten nog wel extern flink verwerkt worden.
Wat houdt dat JJOS precies in?MPC2500 met JJOS
Ik zat ook deze richting in te denken. Is het makkelijk om een bepaalde kick weer terug te laden vanuit presets die ik eerder heb opgeslagen met zo'n Xbase icm Sherman filterbank?Neem een jomox mbase of xbase09 en een sherman filterbank is echt handig voor live.....of een ander filterbankachtig/distortion pedal/ ms20 filter etc.
Die knoppen zijn me te klein en er zit maar 1 uitgang op.. Wil alle instrumenten wel apart kunnen bewerken (zonder PC).een Roland TR-09 geen optie? kosten op Marktplaats.nl nog geen 300euro meer![]()
De Digitakt van Elektron die nog uit moet komen is misschien ook wel een idee, aangezien die zowel geluidssynthese (digitaal) als samples doet. Daarnaast ook nog eens 8 midi tracks voor mijn andere synths etc.