ben ernstig synth-ziek

Origineel geplaatst door gemmetje
Ey, maar dit heb ik dus serieus !!

En dat is NIET okee !!!
Sta je met vriend(inn)en naar een optreden te kijken, iedereen uit z'n plaat, en ik maar strak kijken/luisteren naar de evt. foutjes, mooie baslijntjes, strakke toetsenpartijen, enz....

Dat zijn nou van die momenten waarop je zou willen dat je helemaal NIX met muziek te maken had !!

dat is misschien nog het grootste probleem - net als bij psychologie -

na een paar jaar kan je nooit mee normaal metmensen op straat omgaan - dan denk je:

" hmm - die heeft zekerdat - of nee - die heeft een oedipus complex - of nee die heeftzeker weer iets anders"

Origineel geplaatst door Slipperman
idd vind ik ook zoiets dan ben je (sorry dat ikhet zeg) echt ziek in je kop... je verkiest eigenlijkje vriendin boven je hobby... damn man maak het uit en blijf lekker met je synths en ga naar de rooie lampjes als je behoefte heb. neem desnoods je sampler mee ze komen daar wel vaker maffe verzoekjes etc. tegen dus. Een vriendin die een vriend heeft die alleen aan ze synths kan denken is zoiemand niet waard ;)

wat was dat? Politically correct mode?

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
wat was dat? Politically correct mode?

neem aan dat je het overdreef hoor ;) maar als je dit meent dan is er echt iets goed mis als je liever je gear hebt dan je vriendin lief hebt...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wat ook een goeie is....

Niet naar de kapper gaan, omdat dat net zo duur is als alles in dit rijtje..

http://www.ele4music.com/kits.html

Dan laat je je toch knippen door je vrouwtje ??

Zoiets regel ik al jaaaaren !

(tipje: laat je haar groeien ! ALS er dan geknipt moet worden, staan de vrouwtjes in de rij om dat te mogen doen !)

- m'n haar knip ik zelf :)

- sparen doe ik niet, of alleen tot ik genoeg heb voor de volgende synth

- elke maand koop ik synths of studio-gerelateerde dingen die ik eigenlijk niet kan betalen, maar desnoods spaar ik me er het eten voor uit de mond. zware schulden heb ik er nog niet door gemaakt, maar dikwijls op het randje. en dikwijls een weekje of twee de goedkoopste witte producten voedingswaren opsnorren om nog wat te eten te hebben dat ik kan betalen :/ andere dingen, zoals kleren, moeten wijken. mijn fietes is gepikt en ik zou al maanden een nieuwe kopen, maar altijd de dag voor ik dat ga doen, beslis ik toe te geven aan gearlust en komt er van die fiets niets in huis. om dezelfde reden heb ik geen auto, en heb ik zelfs nog geen tijd en geld gehad om een rijbewijs te halen...

- inderdaad, altijd als ik muziek hoor, luister ik en analyseer ik... soms is dat ook fijn hoor. ik kan genieten van dingen die een gewone luisteraar niet opvallen.

- op de trein naar en van het werk en daar ter plekke lees ik manuals van synths, op het werk surf ik op het synthforum, op andere synth-gerelateerde forums, op advertentiesites waar ze synths aanbieden. ik doe m'n werk ook hoor, er tussendoor. tijdens de middagpauze: geektalk met een ander synthforumlid annex collega.

- ik zit heel de tijd uit te rekenen hoeveel geld ik nog over heb en wat ik er mee voor m'n studio kan kopen.van zogauw ik iets nieuws heb, wordt dat enthousiast in gebruik genomen en denk ik een paar dagen dat ik toch alles heb wat ik nodig heb. en dan slaat het virus weer toe... ik blijf dan naarstig verder musiceren met wat ik al heb, maar ondertussen wordt er al naar de volgende aankoop uitgekeken.

- ben op zoek naar een huis, maar alles wat niet geschikt is om lawaai in te maken wordt afgevoerd.

- ik probeer jan en alleman uit te leggen wat subtractieve/additieve/wavetable/waveshaping/physical modeling... enz synthese is en waarom je er verschillende resultaten mee krijgt. mede ter verantwoording van de aankoop van verschillende synths zodat de vriendin niet kan zeggen 'koop je nu weeral iets. je hebt alles al!'

en ga zo nog maar even verder.

- als je met je vader in de auto zit en als zijn cd opstaat teruggaanspoelen voor basslijntjes en drums om te samplen
- als je een muziekje ergens hoort meteen denken hoe je dat zou choppen
- als je niks te doen hebt overal op gaan durmmen met handen en voeten en shit...
- ....en dan op die beat met je hoofd gaan knikken
- als je uitgaat en dat je heel de muziek analyseert(gadverdamme weer zon hiphoptrack met een synth hehe)

Origineel geplaatst door feindbild
(...)

- inderdaad, altijd als ik muziek hoor, luister ik en analyseer ik... soms is dat ook fijn hoor. ik kan genieten van dingen die een gewone luisteraar niet opvallen.

- op de trein naar en van het werk en daar ter plekke lees ik manuals van synths, op het werk surf ik op het synthforum, op andere synth-gerelateerde forums, op advertentiesites waar ze synths aanbieden. ik doe m'n werk ook hoor, er tussendoor. tijdens de middagpauze: geektalk met een ander synthforumlid annex collega.

- ik zit heel de tijd uit te rekenen hoeveel geld ik nog over heb en wat ik er mee voor m'n studio kan kopen. (...)

- ik probeer jan en alleman uit te leggen wat subtractieve/additieve/wavetable/waveshaping/physical modeling... enz synthese is en waarom je er verschillende resultaten mee krijgt. mede ter verantwoording van de aankoop van verschillende synths zodat de vriendin niet kan zeggen 'koop je nu weeral iets. je hebt alles al!'

en ga zo nog maar even verder.
Hallo feindbild , wij hebben mekaar nog gehoord zeker ? ;)

Ik weet heel goed wat je bedoelt; als er rekeningen moeten betaald worden druk ik dat uit in synths (vb. onze nieuwe eettafel kost 1 Jupiter-8 :stupid ); ik probeer al mijn - totaal ongeïnteresseerde - maten uit te leggen wat oscillators zijn, welke soorten je hebt, welke klank ze maken, wat subtractive synthesis is, FM, RM; enz. enz.

//off-topic// Mocht iemand toevallig een Elka Synthex te koop weten, let me know. :biertje:

Origineel geplaatst door Christov

- als je niks te doen hebt overal op gaan durmmen met handen en voeten en shit...
- ....en dan op die beat met je hoofd gaan knikken

ja hoor :)
zelfs in die mate dat ik mezelf soms op de zenuwen werk met m'n getik en getok en gestamp.

Origineel geplaatst door THM
Hallo feindbild , wij hebben mekaar nog gehoord zeker ? ;)

yepz :biertje:

Ik weet heel goed wat je bedoelt; als er rekeningen moeten betaald worden druk ik dat uit in synths (vb. onze nieuwe eettafel kost 1 Jupiter

goh, dat was ik nog vergeten. da's bij ook zo...

ik probeer al mijn - totaal ongeïnteresseerde - maten uit te leggen wat oscillators zijn, welke soorten je hebt, welke klank ze maken, wat subtractive synthesis is, FM, RM; enz. enz.

een zware opdracht, weet ik uit ervaring.

Origineel geplaatst door feindbild
een zware opdracht, weet ik uit ervaring.
ge moogt gerust zijn :geslaagd:

Origineel geplaatst door THM
(vb. onze nieuwe eettafel kost 1 Jupiter-8 :stupid )

oeh, die is echt gevaarlijk :o:

ik had trouwens ook mn kamer niet kunnen verbouwen... had ik nu een rs7000 gehad, maar geen tafel om em op neer te zetten, geslapen op een los stinkmatras en al mn kleren op een hoop in een hoek gesmeten ipv in een kast... niet zo best...

wat betreft die zware taak, ik heb het opgegeven... ik kan niet eens uitleggen wat ik met een rs7000 moet.

Ik koop liever synths dan kleren. Eerste nerd-verschijnselen beginnen zich aan te dienen

Heb ik ook last van Bikkel.

De Gaten zitten in mijn schoenzolen, omdat als ik nieuwe schoenen ga kopen het schoenen moeten zijn van
min. 160 euro, en bij kleren heb ik hetzelfde, wat leid tot het bedraf van een leuke synth.

Andere mensen delen hun loon op in verzorging/mobieltje/eten/uitgaan/etc.

Bij mij-toekomst gerichte studiouitbreiding, nog een synth/nog een mixer/computer/rookwaar/

Als ik uit ben geweest dank ik mijn kater aan de gedachte dat als ik niet uit was geweest, ik nu al die synth had kunnen kopen.

Enigste betekenis van geld is bij mij, "wat ik kan doen i.v.m setupuitbereiding'',

Maar ja ik heb geen tijd voor een dure hobby zoals paardrijden.:D

Origineel geplaatst door Blinx
je staat in een disco/kroeg/whatever, iedereen staat uit zijn dak te gaan en ik sta de nummers te analyseren.

Ik denk dat iedere serieuze muziek-liefhebber/muzikant dat wel heeft. Maar kan iemand mij vertellen wat je eigenlijk hebt aan vaag rondspringen op muziek (wordt je toch alleen maar moe van?) :D

Voor de analysatie van muziek ben ik dan te vaag voor, maar rondstampen kan ik wel.:biertje:

mischien dat ik ook maar synthesizers moet gaan produceren.
Goud geld verdienen lijkt me. Met al die junkies hier 8~

zolang je er nog niet aan gedacht hebt om je vriendin te 'verhuren' om aan geld voor synths te komen,is er nog niets aan de hand...

Origineel geplaatst door dione
zolang je er nog niet aan gedacht hebt om je vriendin te 'verhuren' om aan geld voor synths te komen,is er nog niets aan de hand...

:eureka:

Bij mij is het zo erg dat elke mogelijkheid wordt aangegrepen voor 'n tripje naar de gear-dealer... :maffia:
-en dan maar ronddolen als 'n kind in de snoepwinkel. Kansloos! :D

Regelmatig gebeurd: ga voor 1 kabel naar de Feedback ('n middagje...) en kom thuis mét ... zonder kabeltje. :stupid

Ik moet inmiddels gedwongen afkicken. Mijn mengpaneel zit vol! ;{
En dan toch nog kijken op Marktplaats... wat moet 'n mens met meer dan één Eminent Unique?
Maar ja! Da's toch zonde als die mensen 'm gratis wegdoen? :W

Laatst gewijzigd:
Back