- m'n haar knip ik zelf
- sparen doe ik niet, of alleen tot ik genoeg heb voor de volgende synth
- elke maand koop ik synths of studio-gerelateerde dingen die ik eigenlijk niet kan betalen, maar desnoods spaar ik me er het eten voor uit de mond. zware schulden heb ik er nog niet door gemaakt, maar dikwijls op het randje. en dikwijls een weekje of twee de goedkoopste witte producten voedingswaren opsnorren om nog wat te eten te hebben dat ik kan betalen :/ andere dingen, zoals kleren, moeten wijken. mijn fietes is gepikt en ik zou al maanden een nieuwe kopen, maar altijd de dag voor ik dat ga doen, beslis ik toe te geven aan gearlust en komt er van die fiets niets in huis. om dezelfde reden heb ik geen auto, en heb ik zelfs nog geen tijd en geld gehad om een rijbewijs te halen...
- inderdaad, altijd als ik muziek hoor, luister ik en analyseer ik... soms is dat ook fijn hoor. ik kan genieten van dingen die een gewone luisteraar niet opvallen.
- op de trein naar en van het werk en daar ter plekke lees ik manuals van synths, op het werk surf ik op het synthforum, op andere synth-gerelateerde forums, op advertentiesites waar ze synths aanbieden. ik doe m'n werk ook hoor, er tussendoor. tijdens de middagpauze: geektalk met een ander synthforumlid annex collega.
- ik zit heel de tijd uit te rekenen hoeveel geld ik nog over heb en wat ik er mee voor m'n studio kan kopen.van zogauw ik iets nieuws heb, wordt dat enthousiast in gebruik genomen en denk ik een paar dagen dat ik toch alles heb wat ik nodig heb. en dan slaat het virus weer toe... ik blijf dan naarstig verder musiceren met wat ik al heb, maar ondertussen wordt er al naar de volgende aankoop uitgekeken.
- ben op zoek naar een huis, maar alles wat niet geschikt is om lawaai in te maken wordt afgevoerd.
- ik probeer jan en alleman uit te leggen wat subtractieve/additieve/wavetable/waveshaping/physical modeling... enz synthese is en waarom je er verschillende resultaten mee krijgt. mede ter verantwoording van de aankoop van verschillende synths zodat de vriendin niet kan zeggen 'koop je nu weeral iets. je hebt alles al!'
en ga zo nog maar even verder.