Brutality

Krek

Jungle of Wires
Ik heb weer een drum and bass trackje geknutseld. Weer in de Toriaz, dit keer vergezeld van de Volca Kick (baseline) en de analog Heat (die de Volca processed) Hoop dat jullie hem weer wat vinden.

https://soundcloud.com/yloopz/brutality

Geen grappen maar dit is echt een vette track hoor zo ff live gefixt!!!
Goeie resonantie in de subbas met de intro ook de outro op het einde heb je mooi afgemaakt!!!

De kopjes trillen op tafel hier in mijn hobby ruimte!!!

Wat ik het mooiste vind!!! dat je met de beat speelt dat je over gaat op een andere ritme!!!! mooie opening op 2.14 en 2.45 echt master gedaan!!!!
Dat maakt echt een mooie afwisseling in dit nummer
Ook echt lekker droom SFX effecten

Ook de hogere bpm in de beat die mooi samen gaat met die wobble bas loop met een wat langzamere flow zo dat het een mooie track wordt
echt netjes gedaan!!!:halleluja

Met dit nummer moet je werk van maken gewoon opsturen wie weet!!!!

Hey Krek, leuk dat begin met die verschillende bassen zeg.. Mooi schijfje, I liked it, je kunt goed overweg met je speeltje.. Goed gedaan yo ! :okdan:

Dank je wel Gloomer! Ik ga de Toraiz steeds meer waarderen als productietool. Er komt bijna geen computer meer aan te pas. Direct erin samplen, bewerken, slicen. Lekkere workflow :)

Geen grappen maar dit is echt een vette track hoor zo ff live gefixt!!!
Goeie resonantie in de subbas met de intro ook de outro op het einde heb je mooi afgemaakt!!!

De kopjes trillen op tafel hier in mijn hobby ruimte!!!

Wat ik het mooiste vind!!! dat je met de beat speelt dat je over gaat op een andere ritme!!!! mooie opening op 2.14 en 2.45 echt master gedaan!!!!
Dat maakt echt een mooie afwisseling in dit nummer
Ook echt lekker droom SFX effecten

Ook de hogere bpm in de beat die mooi samen gaat met die wobble bas loop met een wat langzamere flow zo dat het een mooie track wordt
echt netjes gedaan!!!:halleluja

Met dit nummer moet je werk van maken gewoon opsturen wie weet!!!!

He dank je wel man! Ik was er zelf ook wel tevreden over ja en dat in 1 avond gemaakt :biertje: Die Elektron Analog Heat doet echt veel voor die bass, heerlijk apparaat is dat!
eeeh werk van maken... kuch... doe soms wel eens livesetjes her en der. Zou best leuk zijn om te proberen met deze Drum and Bass een tent op zijn kop te zetten, ik heb ideeën genoeg...

Dat zou zomaar kunnen Champ, ik doe alles op gehoor, dus het kan soms een beetje wringen of niet in de goede scale passen. Ik probeer het altijd zo te maken dat het allemaal netjes past... Toch bedankt voor het luisteren!

Leuk maar speel je niet een verkeerde note in de baseline?
ahhhhhhhhhhhh, toch iemand die oren aan zijn hoofd heeft .
Het botst langs alle kanten .
Weg ermee :doei:
mvg

Zou als demo voor de Toriaz kunnen dienen. Nice job

Dank voor het compliment en het luisteren!

Tof hoor, ziet er impressive uit die toriaz. Had ook af en toe het gevoel dat het een beetje wringt, maar toch leuk :)

Dank je wel, de Toraiz wordt op dit moment meer gebruikt dan de Octatrack, veel toegankelijker en sneller ideeën neer te leggen. Dank voor het luisteren.

ahhhhhhhhhhhh, toch iemand die oren aan zijn hoofd heeft .
Het botst langs alle kanten .
Weg ermee :doei:
mvg

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Je reactie is zo'n beetje dezelfde als die ik van mijn kinderen krijg als ik een bord spruitjes voor ze zet... Daar kan ik niks mee, weg ermee. Maar goed toch bedankt voor het luisteren ook al moest je jezelf pijnigen. Ik weet van mijzelf dat ik geen muzikaal licht ben, maar ik heb er in ieder geval lol in, gelukkig hoef ik mijn brood er niet mee te verdienen... :doei:

Neen hoor Krek,
Niet met het verkeerde been uit bed gestapt , wel met een goed stel oren .
Er zitten goede elementen bij, dat zeg ik niet.
Maar als je een nummer post vraag je toch om feedback , toch ?
Ik ben gewoon eerlijk wat ik ervan vind .
Enfin, elk zijn ding natuurlijk en als jij het leuk vind en andere forumleden ook, goed hé .
Bij mij is dat waarschijnlijk beroepsmisvorming.
Sorry als mijn post verkeerd is overgekomen ;)
mvg

Geeft niks hoor, ben niet boos en iedereen mag zijn mening geven doe ik ook. Ik heb ook een goed stel oren, maar misschien dan geen absoluut gehoor. Ik weet wanneer ikzelf iets mooi vind of niet. Ik doe alles op gevoel, go with the flow zeg maar. En niet iedereen hoeft dat mooi te vinden. Zou de wereld een stuk saaier maken als iedereen hetzelfde leuk vind. En feedback is altijd welkom, daarom post ik het ook. Maar dit was een beetje te kort door de bocht en weinig info in je feedback. Vandaar mijn reactie. En nu... wat doen we nog binnen, hup naar buiten, genieten van de zon!

Edit: toch heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om te luisteren! Dat waardeer ik sowieso. Ik zal de volgende keer iets meer op de muzikale juistheid letten. Daar wordt ikzelf misschien ook nog weer wijzer van.

Krek, weet je wat absoluut gehoor is ?
mvg

yep, ik heb het in ieder geval niet.
Ik heb het ook niet, trouwens er zijn er weinig die dit hebben over gans de wereld bekeken dan.
Even simpel uitleggen .
Je drukt een noot in en zij horen ( man of vrouw ) direct zonder kijken naar bvb een klavier welke noot het is .
In Belgie en Nederland ken ik er een paar : Miguel Wiels is er eentje ( bekent nu toch in Nederland ) de man achter K 3 , ken je wel hé ?
En dan heb je nog die ongelofelijke straffe blazers : http://www.jayhorns.com/
mvg

Hmmm interessant... Dus je weet in zekere zin wel wat feedback is, alleen snap je niet zo goed hoe je het moet geven. Een tip zou kunnen zijn om te letten op de inhoudelijkheid van je "feedback". Een goede manier is om jezelf de vraag te stellen of je wat aan je eigen feedback zou hebben. Dat is namelijk waarom we elkaar feedback geven. Heb je zoiets van 'Huh? Inhoudelijkheid? Ik hou helemaal niet van inhoud.' Dat kan, maar dan noemen we het geen feedback.
mvg

Hmmm interessant... Dus je weet in zekere zin wel wat feedback is, alleen snap je niet zo goed hoe je het moet geven. Een tip zou kunnen zijn om te letten op de inhoudelijkheid van je "feedback". Een goede manier is om jezelf de vraag te stellen of je wat aan je eigen feedback zou hebben. Dat is namelijk waarom we elkaar feedback geven. Heb je zoiets van 'Huh? Inhoudelijkheid? Ik hou helemaal niet van inhoud.' Dat kan, maar dan noemen we het geen feedback.
mvg
Muziek spelen, componeren, alle soorten software gebruiken is nr 1 enz...
Het GOED gebruiken is nr 2.
Als mijn feedback niet goed is zal ik mij volledig onthouden van verder commentaar,
Trouwens ik ben niet de enige die fouten heeft gehoord ............
De muziekwereld is keihard maar dan ook letterlijk keihard ( ik zit er alle dagen in , 7 op 7 , 24 op 24 uur als het moet ).
Sorry als ik verkeerd begrepen wordt.
Robi heeft in ieder geval mijn advies opgevolgd en met resultaat .
mvg
fotootje erbij van mij , even kijken naar beneden en inspiratie opdoen .

Attachments

• 100_4218.jpg
    100_4218.jpg
    70,6 KB · Bekeken: 69
Laatst gewijzigd:
We zitten hier op een forum voor synth en elektronische muziek liefhebbers en niet in het kantoor van een platenmaatschappij. Dit is juist de plek voor veel mensen om hun werken voor het eerst te toetsen, en dan werkt zo'n reactie als die van jou ontzettend inspiratieloos. Vooral als je dan de "harde muziekindustrie" als argument geeft voor de mate waarop je reageert. Niet iedereen wil via Virgin of EMI z'n muziek uitgeven, juist omdat deze bedrijven de muzieknoot voor het dollarteken hebben ingeruild.

Ik zeg overigens niet dat je je mening niet mag geven. Maar als je dan zo veel ervaring hebt, mag je er best wel wat meer moeite in steken. Toch?

Back