Brutality

We zitten hier op een forum voor synth en elektronische muziek liefhebbers en niet in het kantoor van een platenmaatschappij. Dit is juist de plek voor veel mensen om hun werken voor het eerst te toetsen, en dan werkt zo'n reactie als die van jou ontzettend inspiratieloos. Vooral als je dan de "harde muziekindustrie" als argument geeft voor de mate waarop je reageert. Niet iedereen wil via Virgin of EMI z'n muziek uitgeven, juist omdat deze bedrijven de muzieknoot voor het dollarteken hebben ingeruild.

Ik zeg overigens niet dat je je mening niet mag geven. Maar als je dan zo veel ervaring hebt, mag je er best wel wat meer moeite in steken. Toch?
Dat begrijp ik helemaal wat je zegt.
Geloof me, ik heb respect voor iedereen , ik wordt verkeerd begrepen denk ik ???????
Bij deze één uit 2012 .
ISRC BER041300035
mvg

Attachments

• Sound of lounge.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
@Lebard.
Je doet de titel van de track (van de TS) eer aan. Voor mij een teken dat het een goede track is. Je gemoedstoestand heeft zich aangepast aan de muziek. Ik kan mij voorstellen dat je daarvan schrikt.

Sommige loungemuziek wordt voor een dergelijk doel soms ook gebruikt (bijv. in winkels) Erg vervelend als door muziek een bepaalde gemoedstoestand afgedwongen wordt (of een poging daartoe). Erg knap als het lukt, dat dan weer wel :D

Met dank, een gave krijg je niet , je wordt ermee geboren .
mvg

Een gave is een gift. Waarbij inderdaad, vind ik, een zekere dankbaarheid gepast is. Helemaal als je de kansen hebt gekregen om die gaven te ontwikkelen. Wellicht dat je in real life over betere didactische vaardigheden beschikt dan je hier laat zien, dat kan ik niet beoordelen.

Het nummer van de TS heeft echt meer met je gedaan dan je wilt toegeven denk ik :D

Wel leuk gedaan, deze track, zeker live. Goed gebruik van samples. De drums hadden iets wat meer variatie mogen hebben naar mijn smaak.

feedbacks komen soms hard aan!! soms met respect ,vernederend of uit afgunst , jaloezie
of arrogant wat in de muziek wereld erg is!!

bij de iidols jury krijgen mensen echte keiharde feedbacks
Die lopen met een trauma weg
En happen schiet ook niks op
uit elke actie krijg je een reactie

maar een beetje nette manier van feedbacks geven vind ik wel eervoller
iemand de grond in trappen werkt niet echt!!!

mooi krek! loopt lekker, sleept je swingend mee. wat een 'live' produktie toch een kracht kan hebben, zeg. (live tussen aanhalingstekens, er gaat heel wat werk aan vooraf, maar dat is altijd bij live... merk ik nu zelf op... denk ze maar weer weg.. de aanhalingstekens...)

mooi krek! loopt lekker, sleept je swingend mee. wat een 'live' produktie toch een kracht kan hebben, zeg. (live tussen aanhalingstekens, er gaat heel wat werk aan vooraf, maar dat is altijd bij live... merk ik nu zelf op... denk ze maar weer weg.. de aanhalingstekens...)

Thanks Vink! Gaat inderdaad wel werk aan vooraf. Helemaal live brand ik mijn vingers nog maar niet aan, al is dit een jam en geen preciese en complete productie. Dus het zijn uitgewerkte ideetjes eigenlijk. Leuk dat het wat vind :okdan:

goed gedaan krek,
ik hoor dat je er steeds meer feeling voor krijgt als ik het vergelijk met de demos die je eerder gepost hebt, elke demo wordt beter en beter.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me in deze track niet zo stoor aan de harmonie keuzes die je bewust of onbewust gemaakt hebt. Heel eerlijk, je houdt je niet echt aan de theorie hieromtrent, maar op de 1 of andere manier weet je dit echt heel goed bij elkaar te laten passen.

Bijvoorbeeld als ik het zou aanpassen dan ik de de lage basnoot 1 volle noot hoger zetten, simpelweg omdat die dan de root noot van het hoofd akkoord is dat je speelt, maar door de manier waarop jij het doet (zou ik zelf nooit opkomen) weet je ineens van de 2e noot in je bas in theorie termen je root noot te maken. Waardoor je eigenlijk je eigen stijl aan het ontwikkelen bent door de drums een volledige andere feel hierdoor te geven, ik vind dat echt heel vet!

Halverwege de track gooi je er een arpegiator achtig melodietje in, die kan nog wel wat werk gebruiken, die speel je nu in een verkeerde toonsoort ten opzichte van de rest van je track. Daar zou je met transpose nog eens mee kunnen experimenteren of die wat lekkerder in de track kan vallen.

De manier waarop je sommige samples in reverb verdrinkt als soort van effect past er mooi bij.

Samenvattend, je breekt nogal wat theorie regeltjes maar doordat je het zo consequent doorvoert vind ik het behoorlijk goed uitgevoerd! De drums zijn wat dat betreft een stabiele factor en die staan kwa programming als een huis.

Goed bezig! ik kijk uit naar je volgende demo.

Laatst gewijzigd:
Dank je wel Quif voor je toch wel mooie woorden, geeft de burger moed!

Ja, ik maak muziek op een spartaanse manier. Ik luister gewoon of het lekker klinkt en als ik het mooi of leuk vind ga ik ervoor. Ik knutsel en pruts alles bij elkaar. lekker hobbyen zeg maar. Dat op het verkeerde been zetten doe ik dus niet bewust...

Met elke jam/demo leer ik meer over de instrumenten en probeer ik steeds meer dingen uit en ik heb er veel lol in. En ik heb ook het gevoel dat het met elke jam beter gaat.

Ontzettend bedankt voor je diepte analyse, waardeer ik echt en ik kan me helemaal vinden in je commentaar en kritieken. :biertje:
Ben zelf ook wel benieuwd of ik weer met iets verrassend kom volgende keer :P

@Lebard Guan: Offtopic, maar is "de industrie" zo hard? Hard werken misschien..
Er lopen ook vast toffe betrouwbare mensen rond en een aantal semi's...

Verder klinkt de track voor zover ik nu geluisterd heb best prima..
Volgens officiële statistieken misschien wat gedateerd? :-)

Laatst gewijzigd:
@Lebard Guan: Offtopic, maar is "de industrie" zo hard? Hard werken misschien..
Er lopen ook vast toffe betrouwbare mensen rond en een aantal semi's...

Verder klinkt de track voor zover ik nu geluisterd heb best prima..
Volgens officiële statistieken misschien wat gedateerd? :-)
Goh tja, ik werk iedere dag in de opname-studio , soms overdag en indien nodig ook s'nachts.
Geloof me of niet , maar die platenfirma's gaan over lijken , dus ik moet en mag voor hun nummers maken .
Ben ik daar blij mee , ja want het verdiend goed aan auteursrechten en ik kan er goed van leven .
Het is niet altijd leuk want je moet constant nummers maken en het is op verzoek van de klanten .
Hopelijk is mijn antwoord duidelijk.
mvg

Het is niet altijd leuk want je moet constant nummers maken en het is op verzoek van de klanten .

Tja, als je niet uitkijkt is´t dus niet veel beter dan in een fabriek werken..
Maar je hebt van je hobby je werk mogen maken. Dat kan niet iedereen zeggen.
En als je er geen plezier meer in hebt.. Gewoon even met vakantie gaan! :-)
Of komt de hypotheek dan onder druk te staan?

Tja, als je niet uitkijkt is´t dus niet veel beter dan in een fabriek werken..
Maar je hebt van je hobby je werk mogen maken. Dat kan niet iedereen zeggen.
En als je er geen plezier meer in hebt.. Gewoon even met vakantie gaan! :-)
Of komt de hypotheek dan onder druk te staan?
Wat je vooral moet doen als je met zulke platenfirma's in zee gaat , contracten maken met een advocaat erbij die thuis is in deze materie .
Het is begonnen op mijn 8 jarige leeftijd met een bontempi orgeltje .
Enz... muziekschool, conservatorium tot nu ( ben 55 jaar ) .
Vakantie heb ik thuis bij mijn vrouw en zoon en de hypotheek is niet meer nodig , mijn huis is volledig betaald.
mvg
Lebard Guan

Wat je vooral moet doen als je met zulke platenfirma's in zee gaat , contracten maken met een advocaat erbij die thuis is in deze materie .

Had onlangs even gebeld en gemaild met die twee andere grote platenfirma' s. En ik vond het contact vriendelijk, correct en zakelijk.
Niet dat we nog een deal konden sluiten... Daar moet ik nog even voor doorprutsen... :-)

Vakantie heb ik thuis bij mijn vrouw en zoon en de hypotheek is niet meer nodig , mijn huis is volledig betaald.

Toch lijk je nog niet echt helemaal gelukkig over te komen in je posts..

Misschien dat je hier met een eigen topic in het track-subforum iets meer van je werk kan laten horen?

Back