Solderen: Meerdere draden naar 1 draad

Bathmutz

Ouwe rot
Hoi, ik heb een vrij basic vraag misschien maar kan het op Google niet goed vinden.

Ik wil meerdere draden (18 totaal) vast solderen aan 1 punt (draad). Ik kan natuurlijk die bos aan elkaar wikkelen en solderen maar ik dacht dat er wel een nettere oplossing voor zou zijn.

Tijdens het zoeken kwam ik dit tegen:
New-Hot-Sale10-5-x-1-3-x-1-2cm-Wire-Connector-12-Point-Screw-Terminal.jpg_640x640.jpg

Maar die lijken niet allemaal naar 1 punt te gaan toch?

Weet iemand of er iets bestaat als een distributie blokje ofzo? En wat is de benaming (NL/ENG) er van?

Tijdens het zoeken kwam ik dit tegen:

Maar die lijken niet allemaal naar 1 punt te gaan toch?
Op zich kan je hier wel mee, gewoon 18 of 2x 9 draadjes (in elkaar gevlochten) aan een zijde van het kroonsteentje bevestigen, en aan de andere kant de afzonderlijke delen met korte draadjes onderling verbinden.

Maar wat misschien makkelijker is, stukje stripboard nemen, en daar 18 draadjes in 1 baan solderen.

Een aarde strip misschien? En dan isoleren met krimpkous

Mooi suggesties, ik ga het eens bekijken allemaal. Thanks.

Ik ben bezig met Monotrons te modden en wat andere dingen te circuitbenden. Vaak moet ik iets met een schakelaar naar aarde verbinden om triggers te maken. Dus leek me handig dat netjes te doen.

Ik heb wat perfboard/printplaatjes besteld. Ze hadden ze niet met banen er in, die waren wel makkelijk geweest. Maar het is toch al netter om het op zon boardje aan elkaar te maken denk ik. En overzichtelijker ook. :)

Mooi suggesties, ik ga het eens bekijken allemaal. Thanks.

Ik ben bezig met Monotrons te modden en wat andere dingen te circuitbenden. Vaak moet ik iets met een schakelaar naar aarde verbinden om triggers te maken. Dus leek me handig dat netjes te doen.

Als je toevallig 18 schakelaartjes gaat maken waarvandaan een aardedraad loopt zou ik de aarde van schakelaar 1 naar 2 naar 3 naar 4 etc etc verbinden.

Van dittum dus:
http://maxbotix.com/pictures/articles/067-DaisyChain-Ground.jpg

Kijk, allemaal bruikbare tips. Thanks!

Ja, dat onderling verbinden is een goeie ja. Wordt dan misschien wel lastiger om het op te sporen als ik ergens een soldeerfoutje gemaakt heb. :D

Ik heb een idee om de Monotron Duo te modden in een nieuw houten kastje en de ribbon controller te vervangen voor een zelfgemaakt keyboard opzetje van 18 druk knoppen. Die komt morgen binnen dus ga ik kijken wat ik er allemaal mee kan doen.

De Monotron Classic en Delay doe ik samen in een kastje, met veel circuitbend en trigger punten. Wordt wel gaaf denk ik. Als ik het allemaal goed gesoldeerd krijg, haha. Wel leerzaam dit allemaal uitzoeken enzo.

Back