Roland XP-10 demo track/filmpje

cool! Is dat met een soort van JV1080 engine? Of een nog cheapere variant ervan? Kan die ook SRJV Kaarten eten? (Moet je zowiezo de SFX kaart erin zetten mega space ;) )

Mooi hoor :okdan:

Jouw demo's bewijzen altijd wel dat creativiteit vrijwel niets te maken heeft met welke spullen je gebruikt.

cool! Is dat met een soort van JV1080 engine? Of een nog cheapere variant ervan? Kan die ook SRJV Kaarten eten? (Moet je zowiezo de SFX kaart erin zetten mega space ;) )

Is inderdaad dezelfde engine als de JV1080
er kunnen geen kaarten in gezet worden.

het prettige is dat dat je met de twee sliders realtime het filter kunt bedienen, dat maakt hem voor mij best bruikbaar.

Specifications
Polyphony - 28 Voices
Oscillators - Digital Acoustic simulation
LFO - Yes
Filter - Resonant Digital Filter
Effects - 2 Effects units with up to 10 different effect types
Memory - 338 Preset, 256 User patches; 64 Preset, 64 User performances; 16 Preset, 20 User Drumkits
Keyboard - 61 keys (responds to velocity and aftertouch)
Control - MIDI (16-parts; can send on 2 simultaneous channels); PC/Mac port
Date Produced - 1994

het prettige is dat dat je met de twee sliders realtime het filter kunt bedienen, dat maakt hem voor mij best bruikbaar
De XP-10 heeft voor de sliders nog veel meer in petto: in 'X-Dual' mode kun je twee geluiden
in elkaar laten overlopen (morphing) en zaken als envelopes, LFO, en stereo panning regelen.

De arpeggiator laat toe op je eerste patroon lijntjes te blijven toevoegen (hold pedaal vast houden). Op nieuwere en duurdere Rolands ben ik dat niet meer tegengekomen.

Alle afzonderlijke drum en percussie sounds (incl TR-808 & 909) zijn in te stellen qua
Pitch, Volume, Pan positie (uiterst links wordt 'Random' en je geluid verschijnt overal) en Reverb.
Die van mij kocht ik nieuw in 1996: ik gebruik 'm af en toe nog in producties als ik een sound
of effect zoek die in mijn nieuwere arsenaal soms niet voorkomt.

Mooie track, er zit rust en sfeer in. Mooi pad sound tapijtje...

De arpeggiator laat toe op je eerste patroon lijntjes te blijven toevoegen (hold pedaal vast houden). Op nieuwere en duurdere Rolands ben ik dat niet meer tegengekomen.

Dat is wel interessant, stuurt die arpeggiator ook MIDI uit?

Mooie demo weer reddread. Jij bent wel een van de obscure synths hè? ;-)

Back