Op de een of andere manier heb ik altijd een zwak gehad voor de MS-50, ze klinken gewoon goed (anders dan een MS-20) en ze zien er ook mooi uit vind ik. Ik weet natuurlijk ook dat ze duurder zijn geworden de afgelopen jaren, maar bieden vanaf 2.500,- lijkt mij persoonlijk wel drie bruggen te ver
Maar goed, er hoeft maar één liefhebber te zijn met een dikke portemonnee en er wordt weer een nieuwe standaard gezet.
Ik heb er vroeger ook 1 gehad, verkocht voor 1300 gulden.
..
Zou hem graag weer hebben voor bij m'n ms20 , maar vind inderdaad bieden vanaf 2500 echt teveel. Als iemand ooit een weet voor iets minder , dan hoor ik het graag
1.300,- gulden, dat waren nog eens tijden Je ziet ze tegenwoordig volgens mij wel voor € 1.800,- weggaan, maar het kan zijn dat ik alweer achter loop.
Naast de MS-20 doet hij het inderdaad erg leuk! Ik heb nu een mooi systeempje van 2 x MS-20, 2 x MS-50 en 2 x SQ-10 staan maar helaas ontbreekt het nog aan ruimte om het allemaal bij elkaar te zetten. Ik moet toch eens kijken of daar iets op is te verzinnen want nu gebruik ik de helft niet eens
De prijzen op Ebay liegen er anders ook niet om.
Vanaf 2900 tot 3800 dollar, of een exemplaar dat "geserviced" is voor 4500 dollar.
De lage verzendkosten maken dat goed omdat die laatste een Nederlandse verkoper is
Denk dat de nieuwe standaard al gezet is.....
Ik begrijp die gekte rondom vintage synths niet eigenlijk. Tot tien jaar geleden had je nauwelijks fatsoenlijke alternatieven en waren de prijzen redelijk. Nu heb je voor alles op zijn minst een alternatief in modular en vaak zelfs als geïntegreerde synthesizer maar gaan de meest simpele synths binnen zeer korte tijd ineens drie keer over de kop qua waarde.
Tsjonge, ik heb er in 1989 350 gulden voor betaald, maar dan doe ik voor het gemak de totaalprijs van het setje MS-20, 50, SQ-10 en MS interface door drie. Zwaar overdreven. Ik dacht dat 1500 euro gangbaar was en dat vond ik al te veel.
Een vco is karig maar ik heb een keer een klank gemaakt met een vco, twee golfvormen door de de ringmodulator, een blokgolf door de divider en het zelfoscillerende filter als signaalbronnen. Het resultaat leek veel op een sync sweep. Te horen op Silent running van het album Music from the Mesozoic.
Ik denk niet dat hij dat bedrag voor deze MS50 gaat krijgen (er staat nu een bod van € 2000,-). Als je al ziet dat ik mijn MS-20 voor € 900,- is weggegaan en een ander hier nog steeds te koop staat ...
Maar ja, er hoeft er maar 1 te zijn die dat er voor over heeft...
De vergelijking met Ebay word binnen NL maar al te vaak gemaakt. NL verkoper ziet een Ebay prijs van 2500 en denk dan "dan zal die van mij wel 2800 waard zijn" en zet hem voor 3000 eu op MP want "op Ebay..."
Appels en peren in mijn optiek. Ebay USA betekend Paypal accepteren, verzenden, minimaal 15% kwijt aan Ebay/Paypal/waardeloze wisselkoers/versturen naar een uithoek/risico op Paypal claim etc etc..
Daarnaast zien verkopers alleen de allerhoogste prijzen want die staan nog te koop, eens vaker tussen de "verkochte items" zoeken om een beter beeld te krijgen van de actuele waarde bij particuliere verkoop.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.