Nieuwe track : The core of nation INDUSTRIAL HARDCORE

Klinkt leuk geedit met die basjes.

A wil je kritiek ? : Al de moeite gedaan voor digitaal geluid?,
luister eens naar mijn nieuwe ANALOGE basje :
https://soundcloud.com/dj-designer/intense-hit

Ik ben jaloers op je NETJES!!!
Je kan het gelijk horen aan de klank dat mooie analoog sound!!!!!
Maar met analoog hardware met filter ben je ook even bezig met afstellen?
En als je iets nieuws wil maken? en daarna weer verder met je vorige track?
Moet je alle settings in dat hardware weer terug halen toch? is veel werk

Ik speel zo veel met die mooie hardware emulators op de pc die yamaha samplers enz KORG daar heb je een handleiding boekje voor nodig net als een VHS recorder hahaha
Al die kabels omzetten op andere poorten kijken wat voor sound er uit komt!!!
Als ik het geld had dan had ik dat mooie hardware ook
prachtig stukje techniek van vroeger is het en nu nog!!!

Laatst gewijzigd:
Sja, je kan maar met 1 track tegelijk bezig zijn, dat moet je ervoor over hebben.
Zo maak je wel je nummers af, dat moet dan wel.
Die knopjes krijg je niet weer hetzelfde.

Dat is mijn manier en techniek van muziek maken
op een duur is de inspiratie ook weg als je op EEN track focust
Dus moet je weer iets anders proberen en later weer verder met je vorige project zo dat je weer inspiratie krijgt

ge edit bedoel je daarmee samples?
zijn allemaal kicks uit emulator pluigins trouwens

een rip uit je lijf he? dat je veel meer geluid uit digitaal emulatie (hardware) kan halen in combinatie met digitale plugins waar hardware kwa techniek tijd en werk niet tegenaan kan

Het kan wel maar dan leg je gelijk 2000 euro neer voor en mooie pioneer
het moet wel hobby blijven en geen Obsessie worden

Ik koop pas een mooie tractor als ik een mooi stuk land heb waar ik wat mee kan

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem heel gaaf! En ik hou niet eens van hardcore. Dus weet niet zeker of je dit als compliment kan opvatten, haha!

Ik vind het heel mooi ruimtelijk klinken qua productie, ik vind de synth partij op de achtergrond mooi en de kicks beuken ongenadig. Tegen het einde aan begon ik wat aandacht te verliezen. Misschien iets korter of nog een geluidje erbij ofzo?

Ja een trekker is nog toffer natuurlijk,
een pioneer ?, dat is een CD speler.
Een mengpaneel heb je nodig.

Ja klopt een tv hebben ze ook enz :eureka:
Ik bedoel meer dit soort spul
https://www.bax-shop.nl/sampler/pio...YltAHLvEGA0Ofxn6IOwWo6j5NETBif_ek8aAr4a8P8HAQ

Ja een mengpaneel heb je bijna niet meer nodig!!
een grote touchscreen in de tafel bouwen en die als menpaneel aansturen met wifi
20 Sporen met 40 kabels niet nodig zelfs USB niet meer gewoon wifi (met een tablet wil het ook al mooie mengpaneel)
Duurzaam en HI TECH!!!
Je moet met de tijd mee gaan anders blijven we hangen

Maar ik zeg ook eerlijk die schuiven en knopjes in de vingers is toch beter !!
heb je meer grip en contact op bepaalde dingen in producen of mixen

Ik vind hem heel gaaf! En ik hou niet eens van hardcore. Dus weet niet zeker of je dit als compliment kan opvatten, haha!

Ik vind het heel mooi ruimtelijk klinken qua productie, ik vind de synth partij op de achtergrond mooi en de kicks beuken ongenadig. Tegen het einde aan begon ik wat aandacht te verliezen. Misschien iets korter of nog een geluidje erbij ofzo?

Bedankt!!:halleluja dit is zeker voor mij een compliment
Sommige mensen vinden dit herrie uit de hell!!!

Pioneer is overpriced :
Die sampler is betalen voor lampjes en knopjes, is verder een waardeloos product wat veels te duur is.
Ik ken het ding niet, ik zie het gelijk al.

Je ken gewoon je PC als sampler gebruiken zoals je nu ook doet.
In een analoog mengpaneel mixen met analoge soundjes, veel heb je niet nodig, alleen mengtafels zijn duur omdat iedereen fruity reason gebruikt.

Ik zag in een 2ehands winkel een Mackie 24 kanaals voor 500 euro, daar koop je geen trekker voor.
Als je iemand kent die repareren kan, kun je mooie dingen scoren.

Verder bouw ik alles zelf, voor een paar tientjes heb je iets.
Ook af en toe wat gare dingen kopen op marktplaats.

Laat ik het zo zeggen : zoveel als jij in je volgende power PC steekt om al die plugins te kunnen draaien, meer heb je niet nodig om een studio te bouwen, neem gewoon een oude PC voor alleen MIDI, werkt goed.
Ik neem aan dat je geen Celeron processor van 35 euro hebt in een computer van 200 euro, en dat het geheel minimaal 1000 kost.
En als je aparatuur goed blijft, blijft het zn geld waard, kun je weer verkopen als je zuinig bent.
Die pioneer sampler raak je niet meer kwijt voor zo een bedrag, of je moet een gek vinden.

Pioneer is overpriced :
Die sampler is betalen voor lampjes en knopjes, is verder een waardeloos product wat veels te duur is.
Ik ken het ding niet, ik zie het gelijk al.

Je ken gewoon je PC als sampler gebruiken zoals je nu ook doet.
In een analoog mengpaneel mixen met analoge soundjes, veel heb je niet nodig, alleen mengtafels zijn duur omdat iedereen fruity reason gebruikt.

Ik zag in een 2ehands winkel een Mackie 24 kanaals voor 500 euro, daar koop je geen trekker voor.
Als je iemand kent die repareren kan, kun je mooie dingen scoren.

Ik heb verder weinig verstand van de muziek technische praktijk

Maar ik zat er zelf ook er aan te denken om digitaal te producen en dan analoog via een geluidskaart naar de mengpaneel elke spoor aan te sturen!!
Dan heb je denk ik minder problemen met afmixen en masteren dan krijg je dat mooie heldere zuivere analoog geluid!!!
Dan stel ik alle hoog en laag in via de menpaneel in en niet via fruity loops dat is echt pruts werk waar problemen door komen na mijn ervaring
de ene track klinkt mooi en de andere bagger door de software plugins

Kan zijn dat mijn theorie verkeerd is
ik ben geen professor in deze dingen
muziek maken is een hele grote wereld waar veel bij komt kijken na jaren uit eigen opleiding elke dag leer je weer wat !!!!

Dat klopt, tegenwoordig heb je van die mengpanelen die gelijk ook een soundkaart is op elk kanaal zoals de Soundcraft signature 22.
Het ligt ook aan je samplerate mischien, zet die op het hoogste als je export, later zet je dit weer terug met een resample,
zo hebben alle plugins die geen oversampling hebben tog oversampling gekregen met een omweg.

Bereken ook eens hoe duur die software zou zijn in je PC erbovenop, als je die nieuw zou moeten kopen, is het een hele vette analoge studio.

Ja mooi deze meningen!!!
dat is idd een feit!!! kijk maar naar de nieuwe sylenth daar kan je idd bijna een mooie synthesizer voor kopen
Maar er zijn wel mooie uitvindingen voor alle soorten stylen ik heb deze 10 jaar geleden gekocht ik ben er wijs mee en de service is ook gewoon :halleluja
En echt waarde voor je geld!!!
Dit is geen reclame maar gewoon oplossingen waar je iets mee kan
Gewoon goed kijken en duurzaam denken een mooie pc voor muziek is anders dan een game pc kwa prijs
Voor als werk maakt het niet veel uit, dan koop je zo iets als bedrijf
maar voor hobby moet het wel een hobby blijven

Dat klopt, tegenwoordig heb je van die mengpanelen die gelijk ook een soundkaart is op elk kanaal zoals de Soundcraft signature 22.
Het ligt ook aan je samplerate mischien, zet die op het hoogste als je export, later zet je dit weer terug met een resample,
zo hebben alle plugins die geen oversampling hebben tog oversampling gekregen met een omweg.
ECHT BEDANKT VOOR DE TIP
Deze dingen zijn nieuw voor mij!!! om me in te verdiepen
:halleluja

Allereerst zou ik dit geen Industrial Hardcore noemen maar gewoon Hardcore. Zo grof en grauw is het zeker niet.

Vind de sfeerpads wel leuk samen gaan met die mainstream synth. Doet me beetje denken aan oude RTC. De FX lopen hier en daar nog niet echt sync met de rest. De kick is wel oke, maar nog erg kil en digitaal. Mag nog wel meer aanwezig zijn + meer laag.

Allereerst zou ik dit geen Industrial Hardcore noemen maar gewoon Hardcore. Zo grof en grauw is het zeker niet.

Vind de sfeerpads wel leuk samen gaan met die mainstream synth. Doet me beetje denken aan oude RTC. De FX lopen hier en daar nog niet echt sync met de rest. De kick is wel oke, maar nog erg kil en digitaal. Mag nog wel meer aanwezig zijn + meer laag.

Thanks!!!
ik zat zelf ook al te twijfelen waar past dit bij
soms is het moeilijk om een beestje een naam te geven
Als je luistert hoort hoor je echt fabriek geluiden in het jaar 2000 was dit denk ik wel Industrial hardcore in 2017 hoor ik geen Industrial meer dus tja

Ik zal even mijn track weer bij langs gaan op de punten!!van jou goeie mening !!!
dat geluidstechnische ga ik nu mee bezig idd
Maarja vaak door veranderingen wordt een track snel minder waar ik altijd bang voor ben!!
Maar daar is de uitdaging ook na natuurlijk kan altijd beter !!!

Laatst gewijzigd:
Back