Goede effect bak voor bij Ion

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Sam heeft pas geleden een Alesis Ion gekocht, superbak maar alleen geen Reverb / Delay effect.
Nou vroeg ik me af wat voor effectbak we daar het besten bij kunnen kopen omdat het apparaat al wel een Flanger / Distortion / Compressor heeft hoeft het alleen een goede Reverb en Delay te hebben (lieft te sync dmv BPM in te geven).

De Ion heeft 2 stereo uitgangen (of 4 mono) dus het liefst een effectbak met net zoveel ingangen.

Ik heb al zitten kijken maar ik vind alleen of hele goedkope multieffectbakken of veel te dure en niks ertussen in.

Ja, we hebben al een Vitualizer maar die kan niet handig gesynchroniseerd worden en is meer voor algemeen gebruik en we zoeken nu iets wat goed bij de Ion past...

Al onze andere synths hebben deze effecten al dus kom niet met het verhaal dat je beter een effectenbak voor algemeen gebruik kan kopen.. Dat kunnen we wel doen, ja maar als je dan toch overal zo'n goede effecten bij wilt heb je er 1 nodig met wel 16 kanalen (of 16 effectbakken) en dat is onbetaalbaar; daarom gebruiken we de interne effecten.

Groetjes Roel

(beetje dom topic / omschreven misschin maar het is nog vroeg :gaap: )

Mwha.

Het geheim van de FX send.

Je kunt van al je kanalen een stukje signaal doorgeven naar 1 kanaal. En dat ene kanaal, dat gaat naar je FX module.

In de laatste Sound On Sound staan twee nieuwe Kurzweil effectprocessors getest, waarvan een reverb / delay. Vooral die reverb (Kurweil Rumour) kwam heel erg goed uit de test, en ze zijn nog redelijk betaalbaar. Kreeg laatst een mailtje van Morel Muziek waar ze 'm aanboden voor iets van 550,- euro ex. btw. Misschien is dit iets voor je.

TC 300m

Back