Kwam deze thread tegen via Google
Mijn favorieten:
1. Analogue Solutions Leipzig-S
Ook al komen Minimoog VSTs dicht in de buurt als je luistert naar losse waveforms en filterfragmenten, tijdens het bespelen brengt deze toch altijd iets extra.
Ik heb dit een tijdje beschouwd als een not-so-poor man’s Minimoog, maar na het toevoegen van een extra oscillator via een externe synthmodule kan deze Leipzig zo ongeveer alles dat een Minimoog kan, maar dan meer! Denk aan modulaties en de analoge sequencer. Toch met lekker grote knoppen.
Ik heb tot nu toe dan ook de neiging kunnen onderdrukken om zo’n Behringer of Roland kloon op te pikken.
2. Roland sh-1000
Magische klank! Ik heb soms op het punt gestaan deze te verkopen, omdat ik hem niet zo vaak bespeel. Maar na enkele minuten is het duidelijk dat niets zo warm en lekker klinkt als deze synth. Het is ook een van de weinige synths waar ik niet probeer mijn standaard patches en truuks op toe te passen.
Er is verder niks dat ik gehad heb dat zo lang zoveel enthousiasme teweegbracht, al zijn er natuurlijk fantastische synths te krijgen, denk aan het mono spul van Dreadbox (Erebus een tijdje gehad), Vermona Lancet, etc.
Ook de system-1(m) van Roland vond ik bijzonder, maar ik werd op beide versies knettergek van die groene LEDs in de avond.
Ik zag trouwens een paar keer de Dominion langskomen in deze thread en vroeg me af wat mensen zo bijzonder vonden aan de klank. Ik heb er nooit eentje kunnen proberen, maar heb vaak op het punt gestaan eentje te bestellen. Helaas kwam ik dan altijd op arpeggiated youtube filmpjes, wat altijd zo’n afknapper is voor mij.