Happy hardcore, moet dat nou

Origineel geplaatst door Pjotr G
Gaarne zou ik mezelf nog eens aanhalen, voordat de schoonmaakborstel door deze thread gehaald wordt

zet anders die posts in een andere thread?
kunnen we lekker verder doen :D

Origineel geplaatst door isnieZot
zet anders die posts in een andere thread?
kunnen we lekker verder doen :D

ga anders lekker zelf muziek maken ipv allerlei artiesten en stromingen die niet in je eigen straatje passen afkraken tot op het bot,

er wordt hier altijd wel lekker elitair gedaan als het om Jarre, Vangelis etc gaat, maar als het over trance, tiesto JXL of gabber gaat dan zijn de kinderachtige opmerkingen niet van de lucht.

dom en kortzichtig idd. :(

om weer on topic te gaan, Ja blijkbaar moet (Happy)Hardcore weer, ik ben er blij mee, en nee vind je het niets dan luister je er lekker niet naar.

Origineel geplaatst door Argan`Ath
ga anders lekker zelf muziek maken ipv allerlei artiesten en stromingen die niet in je eigen straatje passen afkraken tot op het bot,

dat doe ik al

er wordt hier altijd wel lekker elitair gedaan als het om Jarre, Vangelis etc gaat, maar als het over trance, tiesto JXL of gabber gaat dan zijn de kinderachtige opmerkingen niet van de lucht.

ja vangelis en jarre hebben wel veel gedaan voor de muziekwereld en zijn de voorlopers van de hedendaagse electronische muziek.hun niveau van muziek maken ligt wel wat hoger dan hardcore.

dom en kortzichtig idd. :(

idd

om weer on topic te gaan, Ja blijkbaar moet (Happy)Hardcore weer, ik ben er blij mee, en nee vind je het niets dan luister je er lekker niet naar.

ik ben er niet blij mee, dus ik ga er ook niet naar luisteren. ieder zijn eigen ding, maar ik blijf het
prut vinden.

Ik vind (LET OP: ik VIND dus dit is mijn MENING) dat happy hardcore en hardcore/gabber helemaal niet zo verwant zijn.
Het is net het verschil tussen Milk Inc trance en John Digweed trance, of Bon Jovi rock en Slayer rock.

Ik word echt misselijk van die vervelende happy hardcore liedjes met hun blije kindersampletjes en voorspelbare (meestal(erg slecht) gejatte) melodietjes. Stukje goeie hardcore kan ik wel weer waarderen.

PS: Ik moet slipperman gedeeltelijk gelijk geven. Er lopen een hoop hersenloze figuren rond die zichzelf hardcore vinden omdat ze 3 thunderdome ceedees thuis hebben en dit als excuus gebruiken om "Kut buitenlanders" te kunnen roepen. Van die semi rascisten die roepen dat alle buitenlanders dood moeten, behalve Dark Raver dan, want die is wel okee. Je kunt ze een hele avond 1 gedistorte bassdrum voorschotelen en ze hebben het nog niet eens in de gaten (zo'n muziekliefhebbers zijn het). Ik weet wel dat de echte gabber op deze figuren kotst, en er niet mee geassocieerd wilt worden.

Origineel geplaatst door DeLoN
...elke zondag van 7 tot 9 Hakke on NEW DANCE RADIO met UNITY & DIONE=)
Dat was DE shit in amsterdam op de kabel

Riep iemand mij ? :D

Anyway....weer on-topic :

Erg jammer dat als het over hardcore gaat,het altijd weer over racisme gaat....
Net zo jammer dat als het over happy-hardcore gaat,het altijd weer over Gabber Piet en Party Animals gaat...

Als je ergens geen verstand van hebt,doe dan niet alsof je het allemaal wel weet....

Hardcore 4 life heeft niks met racisme te maken....hoe komen mensen daar nou weer bij ?
Elke scene heeft wannabees en die-hards,elke scene heeft foute en goede mensen,of het nou om hardcore of hip-hop gaat...

Overigens heeft Nieuwe Revu hun artikel over rascisme in de Hardcore-scene gerectificeerd in een volgend nummer,maar toen op een half paginaatje....ik was op het feest waar ze kwamen kijken omdat een hele hoop gabbers boos gereageerd hadden,die journalist heeft toen toegegeven dat ie het helemaal verkeerd gezien had,maar dat is geen sensatie dus daar hoor je niemand over...

Origineel geplaatst door 6 trak
muziek (herstel: bij elkaar geraapt lawaai) voor vervelende low class kleuters die, in het niet slecht gaande nederland van een jaar of 10 terug, niets concreets hadden om tegen aan te schoppen... onstaan als grap (en dat is het nog altijd) het gaat helemaal nergens over...

en het is al helemaal super triest dat meneer in't nette pak die door de week een 'varrak zag karel' baan heeft zich in het weekend als een kale kabouter plop op aggressiva zich staat uit te leven...

Hmm jij hebt het hier waarschijnlijk niet over happy hardcore maar over Gabberpiet/hakjuhbar

Net zo jammer dat als het over happy-hardcore gaat,het altijd weer over Gabber Piet en Party Animals gaat...

Veel mensen weten het verschil hiertussen niet, dit soort mensen kunnen kinderliedjes niet onderscheiden van echte muziek.

Origineel geplaatst door murphi

PS: Ik moet slipperman gedeeltelijk gelijk geven. Er lopen een hoop hersenloze figuren rond die zichzelf hardcore vinden omdat ze 3 thunderdome ceedees thuis hebben en dit als excuus gebruiken om "Kut buitenlanders" te kunnen roepen. Van die semi rascisten die roepen dat alle buitenlanders dood moeten, behalve Dark Raver dan, want die is wel okee. Je kunt ze een hele avond 1 gedistorte bassdrum voorschotelen en ze hebben het nog niet eens in de gaten (zo'n muziekliefhebbers zijn het). Ik weet wel dat de echte gabber op deze figuren kotst, en er niet mee geassocieerd wilt worden.

tja en dat is dus wat ik ermee bedoel. ik kom alleen maar die figuren tegen. vind je het raar dan dat ik zo reargeer? maar goed genoeg erover wie de discussie met mij wilt voortzetten kan me pb sturen of mail...

en dat over jarre en vangelis. die mensen zijn artiesten en grondleggers net als kraftwerk overigens. voor die mensen moet je respect hebben. zo'n tiesto die wat plaatjes aan elkaar draait nah ala... leuk voor em maar tis ergens gewoon bullshit al die trance en dj acts. het voornamenlijk jatten van nummers, het op een foute wijze verneuke van die nummers en dan nog al die onzin erbij nee ik vind het zelf niets maarja wat is tegenwoordig een artiest... vroeger had je gestudeerd in de muziek of was je gewoon een natuurtalent. nu kan iedere halve gare de top40 binnekomen met slimme marketing en connecties... maar goed mijn mening ieder zijn ding...

Moet iedereen voor zich weten. Voor mij hoeft het niet. Helaas heeft niet iedereen een eigen mening en laten ze zich nogal snel beinvloeden door bijv. de media. Conclusie is dat het wel een beetje zal gaan terug komen, maar nooit meer in de vorm van toen.

Groeten:kroon:

Origineel geplaatst door Slipperman
en dat over jarre en vangelis. die mensen zijn artiesten en grondleggers net als kraftwerk overigens.

Tja.. iedereen die muziek maakt mag zich artiest noemen dus ook mensens als jarre, kraftwerk en vangelis.

nu kan iedere halve gare de top40 binnekomen met slimme marketing en connecties

Het moet niet uithalen of muziek door een debiel, halve gare, marketinggast of nog erger jarre of een van die andere bliepmuziek gasten gemaakt is en of er een slimme marketing actie achter zit. Als er maar iemand naar luister :D.

Maar als happy hardcore echt zo slecht had geweest zou er geen vraag meer naar zijn en dan zouden ze het niet meer uitzenden op tv. Kijk naar mensen als jarre is weinig vraag dus dit zal niet snel op t.v. worden uitgezonden.

Origineel geplaatst door iCe-9
Conclusie is dat het wel een beetje zal gaan terug komen, maar nooit meer in de vorm van toen.

Helemaal mee eens, Happy Hardcore is in Engeland, en Amerika nu redelijk bekend, en de stijl van die Happy Hardcore was 4 / 5 jaar geleden net als in Nederland, nu begint het 2 kanten op te gaan: een hardstyle achtige happy hardcore, en een meer breakbeat achtige style. Die laatste herken je niet snel terug als "Happy Hardcore", de hardstyle achtige happy hardcore lijk nog wel op de oude happy hardcore.

Ben benieuwd of een (of allebei) van deze stylen ook naar nederland toekomt.

Origineel geplaatst door Blinx
Kijk naar mensen als jarre is weinig vraag dus dit zal niet snel op t.v. worden uitgezonden.
dat wat jarre deed was destijds hoogst vernieuwend! niet alleen is jarre een waar artiest maar ook nog eens 'the happy few' die dergelijke gear kon betalen destijds... en dat weet jij ook wel bere goed jochie... dus

happy hardcore is verouderend en elke halve rand debiel met een beetje speelgoed kan het maken :D
t'iz wel erg typerend voor de muziekmakende nieuwe generatie om de oude helden/trentsetters/pioneers diep onder de grond te trappen... hou daar es mee op en zie de waarheid onder ogen...

Laatst gewijzigd:
Nounou

Nounou

Weinig gevoel voor "camp" hier hoor. Maar de beste happy hardcore is natuurlijk de supergladde en teringcommerciele! Gannertje, De mosselman, Gabber piet, allemaal geweldige muziek die nergens op sloeg, en mij deed gieren van plezier over de absolute leeghoofdigheid ervan. Dat heb ik ook met gabber. De leukste nummers zijn vaak de domste. Noem ik titels als "Niet mooi, maar wel hard" van Boom syndicate, "De dondergod" van Zultan, "Komen wij uit rotterdam" van Neophyte, "Wakker worre" van de Gabbers en het weergaloze "Dominee DIMITRIIIIIIIIIIIII!" van De Klootzakken.
Als ik naar serieus bruut gestamp wil luisteren zet ik wel iets van Converter, Mono no aware of MS Gentur op. Mijns insziens is gabber alleen echt leuk, met een lollige gimmick erop. Muzikaal vind ik het veelal te mager. Maar ja, dat vind ik he? :)

dat wat jarre deed was destijds hoogst vernieuwend! niet alleen is jarre een waar artiest maar ook nog eens 'the happy few' die dergelijke gear kon betalen destijds... en dat weet jij ook wel bere goed jochie... dus

happy hardcore is verouderend en elke halve rand debiel met een beetje speelgoed kan het maken :D
t'iz wel erg typerend voor de muziekmakende nieuwe generatie om de oude helden/trentsetters/pioneers diep onder de grond te trappen... hou daar es mee op en zie de waarheid onder ogen...

en een handclap voor jou ! :D ;)

Re: Nounou

Re: Nounou

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Weinig gevoel voor "camp" hier hoor. Maar de beste happy hardcore is natuurlijk de supergladde en teringcommerciele! Gannertje, De mosselman, Gabber piet, allemaal geweldige muziek die nergens op sloeg, en mij deed gieren van plezier over de absolute leeghoofdigheid ervan.

Alleen dat is geen happy hardcore maar top 40 muziek....

;)

happyhardcore vind ik zelf verschrikkelijk. Ook die meuk van gabber piet etc vind ik echt verschrikkelijk. Maar ook hardcore waar teveel melodie in zit begin ik steeds erger te vinden. Ik ben zelf meer van de industriele hardcore. Ook darkcore of tekno vind ik erg lekker.

En voor mensen die alle gabbers als lonsdale of nazie bestempelen: Ik ben naar thunderdome geweest vorige week en ik had geen lonsdale aan... geen nikes geen aus helemaal niets. Het enige merk wat ik aan had was een broek van pepe. Ik ben absoluut niet rascistisch. Mijn zus en broer zijn halfbloed. Maar ik ben helemaal gek van hardcore/terror/tekno... hoe kan dat? :)

LOL, iedere muziekstyle is ooit "vernieuwend" geweest, Happy Hardcore dus ook. Maar als happy hardcore echt "verouderend" dan is de jarre (en aanverwanten) rottend of al weg gerot.

Kijk jij vind "jarre" vernieuwend, en daar ben ik het mee eens, ooit in het verleden was hij verniewend, en kraftwerk en vangelis misschien ook wel (was er niet bij dus kan ik verder niet over oordelen :)). Maar dat is verleden tijd, Jarre heeft dan misschien zijn sporen in de muziek achtergelaten, maar dat doen alle artiesten die ooit groot (in de zin van veel hits etc) zijn geweest. En ja ik trap hun nu onder de grond, logisch dat doe jij ook met Trance en Happy Hardcore (en waarschijnlijke alle niet electro stylen). Ondanks dat ik de muziek echt bout vind, heb ik toch respect voor Jarre. Maar ik heb respect voor bijna alle muziekanten. Omdat we een ding gemeen hebben we maken muziek (ja ook Trance en Happy hardcore zijn muziek).

Maar voor de mensen die niet verder kijken dan Jarres neus lang is, de tijd staat niet stil. Dj'en is een nieuwe manier van muziek maken net zo als remixen maken (het bestaat natuurlijk al een heletijd maar het begint nu als muziek maken geinterpreteerd te worden). Kijk dat jullie dat in je jaren 70 wereldje niet kunnen begrijpen tja... probeers eens kennis te maken met de toekomst.. Happy Hardcore komt terug of je het leuk vind of niet. Trance is hot of je het leuk vind of niet.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nou heb ik met 4 top 40 hits in het genoemde genre weinig recht van spreken waarschijnlijk,
maar zowel ik als de mensen die onze singles kochten hebben er toch leuke herinneringen aan.

Het interesseert me echt geen reet wat de meeste mensen er verder van vinden,
want zoals gewoonlijk heeft iedereen zijn mening toch alweer klaar.

Wat de meeste azijnpissers hier nooit zal lukken heb ik bereikt met mijn muziek en daar ben ik trots op,
mijn nummertjes op de radio, meerdere optredens op beachpop, pepsipop en in de kuip, diverse festivals en feesten, koninginnedagen in Amsterdam, radio en televisie en noem maar op en een vette studio en een
Porsche 911 op mijn 32e toe!

Persoonlijk ben ik erg blij met de revival want nou verdien ik weer een berg geld!*D

Kortom: lekker underground, credible, kritisch postend en luisterend bezig blijven,
want jullie hebben gelijk en de consument niet!

En vergeet nooit:
-Alle buitenlanders zijn crimineel,
-Alle gabbers zijn racisten,
-Alle top40 is marketing,
-Tiesto doet niets zelf en wat hij doet doet hij alleen voor het geld (ik ook trouwens)
-Alle vrouwen faken "het" en kunnen geen auto rijden,
-Thuis wonen bij pa en ma en de wereld afpissen omdat je underground bent is "tres cool"

EN: "Happy.......is for homo's!!"

Beepr, ofterwel oprichter en producer Critical Mass.

Back