Happy hardcore, moet dat nou

Arv

Robot
Ik zat ff te zappen en kwam langs TMF, waar net een programma was met Mental Theo geloof ik. Allemaal happy hardcore!?
Nu vond ik het vroeger al grafherrie, maar moet dit nu zo nodig weer terugkomen?? Ik zeg "nee", maar wat is jullie mening? Het lijkt erop dat alle troep van toen weer opnieuw wordt uitgebracht.. BRRR

Arv

Die TV-bagger van weleer, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar heimwee naar heeft. Foute clips met slechte prut die je nog niet eens Hardcore mag noemen.

Komop mensen, dit is toch gewoon een stukje muziekgeschiedenis. Ik was tijdens de hoogtijdagen van de happy hardcore (als je het hoogtijdagen mag noemen, commercieel iig wel), een stukje jonger dus met het stappen e.d. hoorde ik die muziek regelmatig. Ook zeer leuke herrineringen aan.

Er zit idd wel een hoop prut tussen. Maar er zijn ook goede nummers gemaakt in die tijd.

Goed we hebben nu de trance gehad qua afzijken gaan we nu over happy hardcore beginnen DAMN:(.
Ik vind jarre/electro en al die andre oude verrotte troep en kut muziek maar daar maak ik ook geen thread over.

Ik ben zelf groot Happy Hardcore/Rave freak, dus ik ben erg blij dat ze het weer uitzenden ipv verbannen. Ik ben het er mee eens dat er troep tussen zit dat van supergabber/gabberpiet etc. maar dat is GEEN happy hardcore, dat zijn verdraaide kinder nummers. Als je gaat luisteren naar Dune Dj Paul Elstak (ja ook het commerciele gedeelte van hem) Charly Lownoise & Menthal Theo en de andere echte happy hardcore muziek dan is dat gewoon goede muziek (misschien niet voor jullie maar voor mij wel).

Ik vind het iig triest om weer een afzijk thread te maken over een muziek stijl :bekdicht:

ik vind *ALLE* muziek gewoon kut! :D

Origineel geplaatst door Blinx
Goed we hebben nu de trance gehad qua afzijken gaan we nu over happy hardcore beginnen DAMN:(.
Ik vind jarre/electro en al die andre oude verrotte troep en kut muziek maar daar maak ik ook geen thread over.

Ik ben zelf groot Happy Hardcore/Rave freak, dus ik ben erg blij dat ze het weer uitzenden ipv verbannen. Ik ben het er mee eens dat er troep tussen zit dat van supergabber/gabberpiet etc. maar dat is GEEN happy hardcore, dat zijn verdraaide kinder nummers. Als je gaat luisteren naar Dune Dj Paul Elstak (ja ook het commerciele gedeelte van hem) Charly Lownoise & Menthal Theo en de andere echte happy hardcore muziek dan is dat gewoon goede muziek (misschien niet voor jullie maar voor mij wel).

Ik vind het iig triest om weer een afzijk thread te maken over een muziek stijl :bekdicht:

Er is hele goede Happy Hardcore gemaakt, maar die komt op dit soort programma's bijna niet voorbij. Head like a Pacman, ik kan het moment nog steeds voor me halen dat ik het voor het eerst hoorde in de Energiehal. Of de oude Forze / Paul klapper met die "give yourself to the darkside" sample. Oud spul van Evolution Gold dat ik nog steeds vaak draai. Ik kan nog wel een hele pagina vullen met dat soort werk.

Vaak waren de gewone Hardcore mixen nog wel te pruimen, I want to be a Hippy is met een volle kick en die belletjes echt zwaar goed, maar dat plok plok mixje voor disco's en de radio en bijbehorende debiele clip is gewoon walgelijk slecht.

In de krant stond ook een artikel over Paul Elstak.
Hardcore is weer helemaal hot. uitverkochte feesten, etc
Maar nu wel een generatie die geen kale koppen en trainingspakken aanheeft.
Happy hardcore mag van mij wegblijven.

Origineel geplaatst door bikkel
Er is hele goede Happy Hardcore gemaakt, maar die komt op dit soort programma's bijna niet voorbij.

Nou als je alle supergabberpietmosselmangabberwijvie dingetjes er uit haalt, vind ik het goeie muziek, maar das persoonlijke smaak natuurlijk.

Vaak waren de gewone Hardcore mixen nog wel te pruimen

Yep, deze waren altijd wel erg lekker, om op te ontspannen :D

Origineel geplaatst door sander

Klopt dat is dit stuk:

UTRECHT (ANP) - De eind jaren '90 ter ziele geachte hardcorehouse ofwel gabbermuziek is weer helemaal terug. Dat zeggen grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld.

Volgens hen is er een tweede generatie gabbers opgestaan, ditmaal zonder kale hoofden en Australian trainingspakken, maar mét betere muziek en professioneler opgezette feesten.

Aanstaande zaterdag wordt in een uitverkochte Utrechtse Jaarbeurs voor het elfde jaar Thunderdome gehouden, met 15.000 bezoekers het grootste hardcore evenement van Nederland. Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit: ,,Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick.''

De razendsnelle en keiharde gabberhouse kwam begin jaren '90 opzetten en bereikte haar hoogtepunt in populariteit in 1996. Artiesten als DJ Paul Elstak en de Party Animals scoorden met 'happy hardcore', de commerciële en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer één hits. Toen gabbers in een aantal videoclips echter als pillenslikkende kale gekken werden neergezet, betekende dat de voorlopige doodsteek voor de hardcore.

George Ruseler, organisator van de Megarave feesten, ziet behalve oude liefhebbers nu ook een volstrekt nieuwe lichting gabbers naar zijn feesten komen. Ruseler: ,,Het zijn mensen die techno en trance een beetje moe zijn en die nieuwsgierig zijn naar waar hun oudere broer of zus vroeger op danste. De verkoop van cd's neemt sterk toe en ik schat dat er nu zeker veertig hardcore-evenementen per maand zijn. En daar komen niet alleen mensen met een kale kop en een trainingspak.''

Origineel geplaatst door sander
Maar nu wel een generatie die geen kale koppen en trainingspakken aanheeft.
Happy hardcore mag van mij wegblijven.

Ik zie nog meer dan genoeg kaal. Maar die trainingspakken zijn omgeruild voor iets nog fouters (ja dat was mogelijk).

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zie nog meer dan genoeg kaal. Maar die trainingspakken zijn omgeruild voor iets nog fouters (ja dat was mogelijk).

lonsdale 8o)

plus het gaat nu vaak gepaart met racisme en een excuus om maar foute dingen te doen... het zogenaamde hardcore 4 life gevoel...

maja dat gabbertje enzo dat was eigenlijk gewoon als een grap begonnen. niet eens serieus. 1 iemand begon er voor de gein eens mee te klooien en opeens kwam iedereen en sloeg het aan...

Origineel geplaatst door Slipperman
maja dat gabbertje enzo dat was eigenlijk gewoon als een grap begonnen. niet eens serieus. 1 iemand begon er voor de gein eens mee te klooien en opeens kwam iedereen en sloeg het aan...

En daarmee is de hele zooi verpest.

Wat betreft het hardcore (of gabber zijn) als excuus voor racisme gebruiken dat is gewoon triest, dit heeft niks meer met muziek te maken.

ach...de happy-hardcore was toch een stukje puur Nederlandse muziek geschiedenis...of je d'r nou van houdt of niet,het heeft de nederlandse dance-scene wel op de wereldkaart gezet....
overigens hadden de echte feestgangers allemaal een hekel aan Gabber Piet en klonen,op feesten werd veelal wat normalere hardcore gedraaid......

ik draaide en maakte destijds toch wat meer de serieuzere hardcore,alhoewel dat in vergelijking met de hardcore van nu toch erg happy klinkt....
de hardcore van nu is langzamer,rauwer en veel beter geproduceerd....

dat Mental Theo met z'n programma nu weer populariteit oogst heeft volgens mij te maken met de Hardstyle-hype van dit moment.....hardstyle wordt door veel hardcore-mensen gezien als de happy-hardcore van nu,er worden in de hardstyle veel samples gebruikt uit de happy-hardcore periode....

@ slipperman

Hardcore 4 life betekend dat je je hardcore voelt,tot op het bod.
Het heeft nix te maken met racisme.
Dus als je ergens over praat weet dan wel waarover je praat.
Het is namelijk nog al makkelijk om over hardcore te oordelen via info die je via foute mediablaadjes
zoals revu te lezen krijgt.
Wat betreft nazies: een paar zielige figuren die hun rechterarm omhoog steken en geen fuck begrijpen van wat dat inhoud krijgen meer aandacht in de media dan een succesvolle dansstroming met trouwe aanhang die hier uberhaupt
nix mee te maken willen hebben.
Dit is dan ook precies de reden dat ik een interview geweigerd heb met revu.
Kortzichtige info leidt tot een totaal verkeerd beeld in de media.

rob
hardcore 4 life!!!

Even voor de goede orde, het was niet mijn bedoeling om een muziekstroming te bestempelen als domme muziek, maar ik vond/vind het gewoon niet leuk.. En dat het weer in het leven wordt geroepen is gewoon om te kotsen, want het gaat bij de heren Theo en die andere figuren gewoon weer is om de centjes (as usual)

Arv

Origineel geplaatst door Arv
want het gaat bij de heren Theo en die andere figuren gewoon weer is om de centjes (as usual)

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens,

Je hebt gelijk dat het ook om de centen gaat, er zijn ondertussen al 3 bounce cd's met oude happy hardcore nummers. Leuk maar niks vernieuwends helaas....

Maar... zoals je hier ook al merkt is een groot deel van Nederland tegen (happy) hardcore, ik merk het ook op andere forums dat de happy hardcore door jan en alleman word afgezeken. Het is op het moment dus absoluut geen commerciele stijl (in het verleden was dat wel zo). Dus gaat het hem niet 100% om de centen.

Origineel geplaatst door Arv
Nee niet dingen door elkaar gooien! Ik bedoel dus de HAppy Hardcore stroming en dat vind ik bagger. De echte hardcore en sommige gabber kan ik best waarderen..

Het gaat meer om het extreem-rechtse imago wat gabbers aankleeft.

Back