Tropicalhouse track

Ik vind het qua compositie best goed voor het genre, het nummer heeft echt wel de tropical house vibe. Ook de productie is best goed op niveau. Sommige geluiden vind ik zelf niet zo mooi, zoals het wat scherpe main 'plingel'melodietje. Goed melodietje, maar het geluid zou ik wat veranderen naar iets wat warmer/zachter of juist veel meer geprocessed klinkt. Ik vind de noise washes wat te schel en te hard staan. Verder mag je er zeker wel tevreden mee zijn. Nu nog een zoetgevooisd zangeresje erbij...

mooie track hoor, gaf me een echte summer-feel.. Knappe effecten, mooi arrangement, goeie geluiden, inventief.. alles wat een track nodig heeft.. Een zangeres hoeft nog niet eens, liever niet eerlijk gezegd. Prima plaat :okdan:

Allemaal meespelen op de luchtpiano! lol
Prima productie. Rond sturen naar labels kan helpen voor je aan vocals begint. Doen zij voor je ;)

Vanaf tel 0,01 is het teveel aan hoog wel opvallend. Snerpend en schel. ook de reverb.
Je kunt overwegen om op individuele channels tussen de 16khz en 20khz een highcut toe te passen. Ook als je dat niet hoort..

Allemaal meespelen op de luchtpiano! lol
Prima productie. Rond sturen naar labels kan helpen voor je aan vocals begint. Doen zij voor je ;)

Vanaf tel 0,01 is het teveel aan hoog wel opvallend. Snerpend en schel. ook de reverb.
Je kunt overwegen om op individuele channels tussen de 16khz en 20khz een highcut toe te passen. Ook als je dat niet hoort..

Ik ben het eens met het te schel verhaal, sommige tracks zouden net wat minder hoog mogen, dat zou de mix zeker ten goede komen. Verder klinkt het nummer gewoon erg goed en is het naar mijn mening op enkele elementen na (schelheid en het geluidje van de lead melodie) 'radioklaar' als je er nog zang bij weet te regelen. Veel succes ermee!

Leuke vrolijke vibe zit erin. :) Echt zo'n lekker fleurig, fris zomergeluidje.

Ik denk alleen wel dat dat melodietje wat er de hele tijd doorheen zit, je ergens af en toe wel even kan weg laten vallen. Zoals het wegvalt bij 3:50, dat kan denk ik ook al bij 3:12. Volgens mij als je 'm daar weg laat vallen, en daar een synthmelo speelt (misschien is wat je daar nu hebt wel voldoende!) dat dat wel lekker chill is als een soort 'anti-climax' (als het 't zo noemen moet; 't gaat meer om het less=more-principe).

Wat soms óók lekker kan werken, is om dan zo'n melodietje ineens een octaaf te uppitchen (ipv laten wegvallen, bij 3:12), of juist downpitchen. Uppitchen voor verrassingseffect, downpitchen om een beetje de illusie te wekken dat ie wegvalt, maar dat ie dan eigenlijk gewoon wat minder opvallend er toch nog steeds is; je doet dat iig om een bepaald effect te bereiken. Als 'm eruit halen een te grote stap is, kan die downpitch soms een mooie middenweg tussen die twee zijn iig ;p

Wissel ook afen toe eens wat af met het einde van de melodieloop; bijvoorbeeld bij 3:28 wat hogere tonen die net effe anders klinken; hele tijd zelfde loopje gaat ook vervelen.

Bij 4:28 is leuk als afsluiter, die wisseling in toonsoort. Dat soort dingen zou je hier en daar wat meer kunnen toepassen.

Al met al een potent trackje. :)

Ik denk dat je pads wat teveel mid-laag hebben, waardoor het wat zit te clashen met je kick en bassline. Ook is de hele track veel te schel. Een 6dB/oct high pass vanaf 16kHz doet al veel hiervoor. Ook een dipje op 8kHz doet de track goed.

Persoonlijk vind ik je main melodie iets te druk, iets te veel noten. Lijkt teveel op een arpeggiator, terwijl het misschien wat chiller moet. Zou die pluck wat meer galm geven ook.

Die vogelgeluiden tussendoor zijn ook erg schel in de 8kHz.

Panfluit is leuk, maar ook weer wat harsh.

Vooral die white noise riser is te luid, te schel en ook teveel gebruikt op plekken waar hij niet nodig is imo.

Denk dat de gehele track zeker 2 minuten korter kan ook trouwens. Probeer er wat meer een popmuziek structuur in te bouwen.

Goede ideeën heb je, leuke track, je bent er bijna!

Back