cubase sx & effecten probleem

darkxceed

Ingeburgerd
Hoi.

Ik heb nu sinds altijd eigenlijk het probleem dat als ik het effect ultravoice of voice designer gebruikt er altijd een delay op komt.
Dus de audio track speelt later af.
Ik dacht koop maar de legale versie cubase sx en dan krijg ik wel de support voor mijn problemen.
Hellaas....
Steinberg heeft me nog nooit een antwoord gegeven, dit is heel jammer.
Ik hoop dus nu dat er iemand hier op het forum zit die mij kan behelpen met dit probleem.

Zijn trouwens niet alleen die 2 effecten, maar als er zo'n 'pitch' effect gebruikt wordt dan doet ie dat hellaas.
Heb wel ergens gelezen dat zo'n effect een aantal milliseconden bereken tijd nodig heeft, mja, bij verhogen van mijn latency blijft het probleem zich voor doen.

Ik hoop van harte op jullie mogelijk tips.

groetjes Bart

In het menu is er een plugin overzicht tevoorschijn te toveren.
Daar kun je de latency van elke plugin zien. Bij sommige is dat 0 maar bij deze twee is die idd heel erg hoog.
(Steinberg kan gewoon niet programmeren)
Maar als je die latency weet dan kun je met audiotracks in tijd verschuiven jouw probleem wellicht oplossen.

En als je SX net gekocht hebt dan kun je misschien nog (gratis?) upgraden naar SX2 (of anders voor weinig).
Die heeft nl veel betere latency compensatie die dit soort problemen op kunnen lossen.
Maar de eerste methode zou moeten werken.

plug in menu

plug in menu

Ik weet niet welk menu iets over plug-ins latency staat?
Nee heb vorig jaar cubase sx gekocht 820euro met die effecten die je er toen bij kreeg.
Mja steeds dat probleem, is gewoon klote, en idd slecht geprogrammeerd.
Als ik voor 150euro naar sx2 upgrade en het probleem vergaat, dan wil ik dat best doen.
Is super irritant, zeker voor die prijs en k*t service.

Sorry, heb die dat menu al gevonden. :D

maar jij zegt dus dat sx2 die latency problemen niet heeft?
Dan wil ik welles een demo proberen.

groetjes

Kan je eigenlijk dit ook op bus niveau doen?

Stel, ik heb 8 outs op mijn geluidskaart, in Cubase gebruik ik 1x stereo master en 1x mono out.

Die mono out gaat naar een effectprocessor (space echo) en de return wordt in cubase gemixed en naar de stereo master gestuurd wat met een vertraging dus meeloopt met de rest.

Kan ik de mono bus compenseren? Of de stereo master? hoe?

Origineel geplaatst door demian
Kan je eigenlijk dit ook op bus niveau doen?

Stel, ik heb 8 outs op mijn geluidskaart, in Cubase gebruik ik 1x stereo master en 1x mono out.

Die mono out gaat naar een effectprocessor (space echo) en de return wordt in cubase gemixed en naar de stereo master gestuurd wat met een vertraging dus meeloopt met de rest.

Kan ik de mono bus compenseren? Of de stereo master? hoe?

Vanaf sx3 kun je hardware fx als insert en send fx channels definieren, waarin full pdc voor je geregeld wordt door cubase. Voor specifieke afwijkingen kun je indien je dat wilt per fx channel je latency invullen.

Origineel geplaatst door quifster
Vanaf sx3 kun je hardware fx als insert en send fx channels definieren, waarin full pdc voor je geregeld wordt door cubase. Voor specifieke afwijkingen kun je indien je dat wilt per fx channel je latency invullen.

Kijk aan.. zo gauw SX3 een stabiele update heeft stap ik over. thnx !

Origineel geplaatst door demian
Kijk aan.. zo gauw SX3 een stabiele update heeft stap ik over. thnx !

De update komt half november. Maar het is nu ook al stabiel. Ik heb de laatste maand 0 crashes gehad. (sx3 heeft alleen een probleem en wordt verschrikkelijk onstabiel als je sx3 slaved aan een midi clock van je hardware, dit is opgelost in de update).

Als ik voornamelijk Cubase als master wil gebruiken.. ( ey Quif!!! :D ) dan is dat probleem er niet?

ik wil cubase het hart van me midi ( toekomstige ) laten worden dus als master tempo

btw.. ik vind het een hoop gedoe met die AN1x.. hehehe

Back