Velocity in Logic?

Musicmaker

Vastbesloten
Hoi,

Weet iemand hoe ik in Logic verschillende velocity waarden automatisch aan een aantal noten tegelijk kan geven? M'n LFO's zijn op en ik ben geen geweldige keyboard speler. Het zou mooi zijn als ik het zou kunnen doen in de Matrix editor.

Bedankt

Het staat ook in alle andere Logic manuals. Kijk in de index bij 'edit' en dan bij 'note velocity'. Of bedoel je dat je helemaal geen handleiding hebt? Hoe komt dat dan?

Tsja ik vind het altijd 'n beetje raar als iemand met 'n vraag komt waarop je het antwoord letterlijk binnen 2 seconden in de handleiding kan vinden. Die handleiding van Logic is trouwens erg goed. Fijn dat mensen die niet betalen die ook niet krijgen.

Maar goed, het antwoord op je vraag, vrij vertaald van pagina 574:

Velocity veranderen in de Matrix editor

Selecteer alle te bewerken noten, en klik & sleep op 1 noot met de 'velocity' tool. Zodra een van de geselecteerde noten een velocity van 0 of 127 bereikt, kun je niet verder. Als je ook 'option' (mac) ingedrukt houdt, kun je verder blijven slepen tot de geselecteerde noot een waarde van 0 of 127 bereikt. Als je alle noten dezelfde waarde wil geven hou je 'shift' en 'option' ingedrukt.

Bedankt. Wat ik eigenlijk wil is dat ik noten allemaal een andere velocity waarde wil geven. Ik heb nu een synth lijntje waarvan alle noten een velocity waarde van 127 hebben, en wil de boel dus wat levendiger maken door die waarden af te wisselen. Een goede keyboard speler kan dit vanaf zijn toetsenbord doen, maar dat heb ik niet echt onder de knie.

Ik begrijp je wel wat warez betreft, maar ik ben iemand die juist software koopt als ik het geld er voor heb.

Oh, dat doe je het makkelijkst met de 'transformer'. Uit mijn hoofd ergens bij edit>transform ofzo (heb logic hier niet bij de hand). Dan kun je precies aangeven hoe je de velocity waarden wil randomizen. Je kan het natuurlijk ook met de hand doen, met de velocity tool of in hyperdraw.

Back