Vraag over concept

cream

Ouwe rot
Zou er hier iemand geld over hebben om tracks online door (oude) analoge apparatuur heen te halen? (Tape, buizen EQ, spring reverb etc..)
De insteek is om degene zelf de knoppen op afstand te kunnen laten bedienen zodat je zelf je sound kan bepalen. Een stream zorgt ervoor dat je je aanpassingen kan horen. Na afloop krijg je de sessie in wav doorgestuurd.

Ik denk dat ik zoiets incidenteel wel eens zou willen proberen, maar het is erg afhankelijk van wat het kost en waar ik op dat moment mee bezig ben. En natuurlijk of de (oude) analoge apparatuur een toegevoegde waarde heeft ten opzichte van wat ik zelf heb staan.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de implementatie. Oude analoge apparatuur via een remote-connectie bedienen en het resultaat live-streamen naar de bediener, lijkt me nogal een technische uitdaging.

Ik weet zeker dat ik een maand of twee geleden dood gegooid werd met ads voor net zo'n service maar dan voor mixing/mastering gear. Nu kan ik googelen wat ik wil maar vind ik het nergens meer. :S

Voor mij ben je op deze manier het grootste voordeel van veel vintage hardware kwijt; grote fysieke knoppen. De klank van een goede digitale emulatie is voor mijn oortjes toch niet te onderscheiden van echt.

Back