Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

gemiddeld €305,24 per module... Ff nog een nachtje over slapen maar.

Wow! Zou hij veel verdienen aan die live stream Youtube videos ofzo?
Hij had al een hele succesvolle carrière voordat hij over ging naar het modulaire gebeuren. Check Kyteman en Kytemans Orchestra.

Ja echt heel interessant hoe iemand aan z'n centen komt om z'n modular te financieren :Z

Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er op een forum met voornamelijk muzikanten een aantal mensen zijn die interesse hebben in geld verdienen met hun bezigheden.
En dus is het voor sommigen ook best interessant om te begrijpen hoe iemand anders dat voor elkaar heeft gekregen.
Ik denk dat er zat mensen zijn die iets kunnen leren van die informatie om er zelf iets van te leren wellicht.

OT:

Mooie setup hoor. Hij doet er ook echt toffe dingen mee, en veel ook. Respect.

Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er op een forum met voornamelijk muzikanten een aantal mensen zijn die interesse hebben in geld verdienen met hun bezigheden.
En dus is het voor sommigen ook best interessant om te begrijpen hoe iemand anders dat voor elkaar heeft gekregen.
Ik denk dat er zat mensen zijn die iets kunnen leren van die informatie om er zelf iets van te leren wellicht.

Echt? Een analyse maken van hoe iemand z'n geld verdient om het een beetje te kunnen plaatsen allemaal? De grote waar-doet-ie-het-van vraag? :stupid

Wel grappig om te zien dat er blijkbaar een soort Rebrickable.com voor modulars bestaat 8)

Echt? Een analyse maken van hoe iemand z'n geld verdient om het een beetje te kunnen plaatsen allemaal? De grote waar-doet-ie-het-van vraag? :stupid

Tja. begrijpend lezen is ook een kunst.

Wil het draadje niet laten ontsporen dus zal me inhouden, maar het is zeer gebruikelijk voor een onderneming/ondernemer om te kijken hoe collega's en concurrenten het doen.
Het enige wat ik zeg ( om je even te helpen met het begrijpen wat ik bedoelde te zeggen) is dat het niet zo vreemd is dat in een omgeving waar het wemelt van de muzikanten, er een aantal tussen zitten die interesse hebben in geld verdienen met hun muziek, en je kunt nu eenmaal van anderen leren. En dus ook van mensen die succesvoller zijn dan jezelf.
Wat is er nou mooier dan het kwartje dat valt doordat je iemand anders iets ziet doen ?
Maar goed, ik zeg eigenlijk precies hetzelfde als in mijn originele post :P
Dus ik hoop dat ik een aantal van de vraagtekens in je reactie heb kunnen wegnemen.

Laatst gewijzigd:
Ik vind het ook een hele interessante vraag.
Want het zijn leuke spulletjes die ik ab so luut niet kan betalen. Waarschijnlijk nooit niet.

En dan is het interessant hoe iemand het wél voor elkaar krijgt 50.000e in een modular te stoppen.

Hoe is dat realistisch enzo.

tja, het is toch een vrij succesvol muzikant, treed regelmatig op en weet ik veel wat, dat doet die niet gratis natuurlijk. Laatst nog met hem gespeeld in Osnabruck, aardige knul en erg onder de indruk van zijn live set....de eerste van een nieuwe generatie modular superster ;)...Die komt er wel voorzover hij er al nog niet een beetje is :koffie:

Ik vind het ook een hele interessante vraag.
Want het zijn leuke spulletjes die ik ab so luut niet kan betalen. Waarschijnlijk nooit niet.
Geen vrouw, geen kinderen, niet roken, niet drinken ,en elk centje opzij leggen. Slim kopen - dus voornamelijk 2ehands. Niet gelijk op het nieuwste dingetje duiken maar goed kijken wat je er mee kan doen en hoeveel nut het heeft. Bij modular heb je dan nog het voordeel dat je 'm eigenlijk op afbetaling kan bouwen - niet alles in 1 keer, maar module per module sparen, en met bepaalde modules kun je zaken aan de computer overlaten (wil je 5 LFOs? 1 maal Expert Sleepers!)

Als je goed kijkt naar die setup zie je al 2 maal een Element prototype en daaronder nog eens 2 maal een dual VCO + VCF setup van Macbeth. Dat alleen al kost een klein fortuin en als overdubben geen probleem is zou je hoogstwaarschijnlijk met een kwart daarvan toekunnen. Ik zie ook een paar meter Cwejman, da's ook prijzig, dus zo kom je vrij makkelijk aan zo'n bedrag.

De rest heeft een vrij aardig Pokemon-gehalte - ("gotta catch 'm all!") en hoewel het bouwen van een systeem met 1 merk z'n eigen charme heeft kun je ook een goed argument aanvoeren waarom dat niet perse nodig is. Interessant om te zien dat percussiemodules de kast delen met reguliere oscillators, en een batterij mixers onderin - dus dan krijg je een mooie kabeljungle :P

Een modular van 10K is al indrukwekkend, ligt een stuk dichterbij voor de reguliere sterveling (200 per maand voor 5 jaar lang), en daar zou je al heel lang plezier van kunnen hebben, laat staan 50K. Het is uiteindelijk geen wedstrijd - geen "those who die with the most toys, win".

Als je het kunt veroorloven met muziek maken is dat alleen maar mooi, beter dat dan handel in zaken die de mensheid netto alleen maar minder gelukkig maken.

Veul oscillatoren en veul drum modules. MacBeth, Verbos en Cwejman, dat schiet ook wel lekker op qua geld uitgeven :)

Het heet Eurocrack, omdat een "hit" (een module) al vanaf een paar tientjes te koop is. Zo kun je maandelijks iets kopen en er in groeien. Voor je het weet heb je er alsnog duizenden euros aan verkwist.

Volgens mij was zijn originele plan om 40voices modular te hebben. Volgens mij is hij dan idd aardig op weg :) ik heb een paar van die livestreams gezien maar moet zeggen dat ik het 't leukst vond toen hij veel minder had en meer experimenteel bezig was. Laatste dingen die ik gehoord heb waren met name 4x4 house beats, zwaar overcompressed en doffig klinkend, dat vond ik wel jammer. Maar dat is misschien wat (hij denkt dat) het publiek wil?
Zie dat hij wel op lowlands staat, ben wel heel benieuwd hoe die set er daar uit ziet!

Gaaf om te zien, maar aangezien hij een duidelijk plan de campagne heeft, zou een korte toelichting wel leuk zijn.

Hij noemt het vaak jammen, maar je hoort wel duidelijk een bepaalde song-structuur in zijn jams zitten. Enig idee of hij ergens zijn setup verder bespreekt?

Overigens vind ik de vraag 'of hij er veel aan verdient' helemaal niet zo'n rare vraag, al snap ik wel dat mensen het op kunnen vatten als afgunst.
Ik denk dat veel mensen ervoor zouden tekenen als je met de muzikale uitspattingen van je zolderkamer jezelf kan onderhouden.

Back