Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

Wat is de toegevoegde waarde van achterstevoren je keyboard bespelen, een mes in je toetsen steken of met je gezicht naar de zaal gericht staan?

In de hoogtijdagen van de glamour rock, dat is alweer zo'n 45jr geleden, maakte je de show met een beetje theater...
Maar wie wil in 2017 nou nog rock & roll zijn? :D

Ik denk dat door Emerson tijdens een set minder werd getweaked dan door Colin in zn set....
Alhoewel ik me wel afvraag of hij niet ergens nog een cv signaal overhad voor de pitch veranderingen zoals in het laatste filmpje? :P

Kan deze niet vaak genoeg delen en toch nog enigzins on topic door de grootte van het systeem denk ik; https://vimeo.com/118961729

Ook iemand die een goed structuur aan weet te brengen met modulair.

Datach'i

Een beetje aandacht voor de show is mijn punt. Het hoeft ook weer geen glamrock te worden maar neem dan bijvoorbeeld Kraftwerk als voorbeeld. Die zetten strakke mindblowing shows neer alswel brengen ze goede (electronische) livemuziek. Meneer Benders heeft inmiddles wel het statuur dat dat er vanaf kan lijkt mij.

Misschien moeten we een poll houden of ie volgende keer in zn kruisloze pinopak moet gaan?

Een beetje aandacht voor de show is mijn punt. Het hoeft ook weer geen glamrock te worden maar neem dan bijvoorbeeld Kraftwerk als voorbeeld. Die zetten strakke mindblowing shows neer alswel brengen ze goede (electronische) livemuziek. Meneer Benders heeft inmiddles wel het statuur dat dat er vanaf kan lijkt mij.

Kraftwerk live? :yamaha:

Kraftwerk live lijkt meer op een live boekhouding performance met geprojecteerde beelden.
Colin doet gewoon zijn ding op het podium, daar is geen circus voor nodig

Nou tegen fanboys als jullie kan ik niet op hoor.
Ik vind het gewoon drie keer niks, dat mag toch? ;)

Nou tegen fanboys als jullie kan ik niet op hoor.
Ik vind het gewoon drie keer niks, dat mag toch? ;)
Hehehe ehh fanboy niet echt....
Vind het leuk en goed dat iemand een degelijke performance geeft met een modulair systeem....

In 1991 trad Adamski in NighTown op tijdens een doordeweekse concertavond.....
De recensie van het AD was niet mild.... STRAK en KIL!
Strak omdat alle patroontjes voorgeprogrammeerd waren en kil omdat hij omringd door gear alleen maar knopjes indrukte en draaide....

Ze hadden zijn optreden beter kunnen inplannen tijdens een vrijdagse clubavond en een stuk minder prominent op het podium gepositioneerd. Dan was de sfeer/recensie heel anders geweest.....

Parkzicht deed dat een stuk beter met het optreden van Digital Boy...
Die stond ergens in een afgezet hoekje anoniem enthousiast zijn ding te doen.....
Sommige hadden niet eens door dat er een liveset werd gegeven.....
Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben :D

Ik persoonlijk zeg, als ik show wil ga ik wel naar het circus. :eureka:;)

als de mogelijk zich aanbied richt ik liefst de ruimte in met audio, video en deco.
een totaal-ervaring vind ik juist het gaafst.

De hele tijd achter je modular zitten op een podium is ook een show maar dan een hele saaie :gaap:

..vind ik dan hoor. ieder z'n ding, vrijheid blijheid

het is weer een beetje zoals vroeger in de kerk naar het kerkorgel luisteren

Voordat midi controllers veel tijdens optredens gebruikt werden klaagde iedereen over laptopmuzikanten die zaten te kutten met hun muis... Zag er uit alsof ze bezig waren met hun boekhouding en e-mail: was saai om naar te kijken.. Muziek was leuk en aardig maar het oog wilde ook wat....

Tegenwoordig werkt iedereen dan met midi controllers maar NU is show opeens niet meer belangrijk en kan je gewoon een uur lang met je rug naar je publiek staan want het gaat om de muziek...

Haha :D

Een kerkorganist speelde tenminste nog echt.
Met een modular zit je gewoon naar een voorgekauwde sequencer te luisteren.
..meer als een straatorgel dus.

Colin Bender voor de Hema met z'n modular en dan met zo'n koperen bakje met kleingeld rondlopen.. dat zou ik wel leuk vinden. Ik denk dat ik dan wel even blijf staan :dubbel:

ik heb een paar van die livestreams gezien maar moet zeggen dat ik het 't leukst vond toen hij veel minder had en meer experimenteel bezig was. Laatste dingen die ik gehoord heb waren met name 4x4 house beats, zwaar overcompressed en doffig klinkend, dat vond ik wel jammer. Maar dat is misschien wat (hij denkt dat) het publiek wil?
Zie dat hij wel op lowlands staat, ben wel heel benieuwd hoe die set er daar uit ziet!

Eens, de liveset van awakenings festival van afgelopen weekend https://be-at.tv/brands/recreatiege...stival-2017-day-one-area-y/colin-benders-live

vond ik ook behoorlijk minder spannend dan andere streams die ik van hem heb gezien.

Uiteraard staat daar vaak best generiek techno volk en voor zo'n enorm publiek maakt het allemaal niet eenvoudiger maar zelfs vanuit dat oogpunt vind ik het nog een beetje zonde. Ik heb echt veel vettere beats van hem gehoord.
Anderzijds: je moet het maar aandurven...

In 1991 trad Adamski in NighTown op tijdens een doordeweekse concertavond.....
De recensie van het AD was niet mild.... STRAK en KIL!
Strak omdat alle patroontjes voorgeprogrammeerd waren en kil omdat hij omringd door gear alleen maar knopjes indrukte en draaide....

Tja recensenten....zure figuren die wel muziek wilden maken maar nog geen C-majeur akkoord konden vinden op een akoestische gitaar na vijftien lessen. Super frustrerend om wel Te Weten Hoe Het Allemaal Zou Moeten maar niet in staat te zijn zelf een plaat te maken om er wat aan te doen.

Ik ga er van uit dat de mensen die naar de show gingen gewoon een leuke avond gehad hebben.

Muzikanten die zich druk maken om recenties zijn nog veel triester.
Muziekrecensenten zijn gewoon journalisten en het is goed dat die er ook zijn

Tja recensenten....zure figuren.....
Ik ga er van uit dat de mensen die naar de show gingen gewoon een leuke avond gehad hebben.
ben zelf niet naar Adamski geweest... wat ik me uit het artikel kan herinneren was dat de zaal niet los ging.
kan het krantenartikel niet online vinden ...

Back