[trance/dance] Nucleus - I need it

openhat is iets te hard.
erug lekker tunnedje!
De break zou wel wat beter mogen!
Kmoet zeggen dat ik het synthsoundje een beetje kracht mist.
kben zelf niet zo'n vocal mens, dus de vocals laat ik in het midden.

al met al en errug leuk trackje met een erug lekker mellodie!
Goed bezig!

klinkt heel lekker.
ook al is het op laptopspeakers :)

waarmee heb je het gemaakt?

Track is gemaakt in Cubase VST 5.1 en Reason 2.5 en mjn synths Yamaha AN1X en Roland Alpha Juno1
verder een reeks plugins, o.a. Halion, Pro52, Tera en een fiks aantal freeware plugins.

Hoor ik daar trance? :)

Lekkere drive. Die kick is misschien wat te laag of te massaal. Misschien dattie wat meer compressie kan gebruiken. En het geheel vind ik best wel geexcited en daardoor scherp.

Tis heemaal niet mijn style, maar ik hoor wel dat het niet onderdoet voor wat
ik regelmatig op tv, etc voorbij hoor komen. Dus nu nog effe labeltje vinden,
mot je namelijk wel ergens kunnen uitbrengen denk ik zo. :okdan:

Origineel geplaatst door frandaman
Track is gemaakt in Cubase VST 5.1 en Reason 2.5 en mjn synths Yamaha AN1X en Roland Alpha Juno1
verder een reeks plugins, o.a. Halion, Pro52, Tera en een fiks aantal freeware plugins.

netjes man!

Klinkt idd aardig, opsturen die handel... En erg commercieel idd :erm: maar dat was ook de bedoeling merk ik.
Alleen de eerste helft van de lead-melodie doet me erg denken aan een bestaand nummer maar dat boeit niet *D

Nog ff een opmerkingetje, ik vind de clap niet cool! Een beetje te standaard.

groeten!

Klinkt wel aardig en aardig commercieel en ondanks 't feit dat ik weinig om dit soort muziek geef en er dus geen of weinig 'verstand' van heb, klinkt het in mijn oren toch lichtelijk gedateerd, met wel erg veel bekende formule-elementen.

Voor het overige gedeelte sluit ik me aan bij Fuse wat betreft de kick and de scherpte. Voor de rest zit het allemaal goed in elkaar.

Lekker trekkie! :okdan:

even wat opmerkingen;

Ik mis wat power... over het algemeen vind ik het ook allemaal wat droogjes. Het mag allemaal wat beter uh... knallen zeg maar. ;) De lead is wat te zacht.

Verder lekker melodietje :)

Wow.....bedankt voor alle complimenten en de opbouwende kritiek.
Da's lekker binnenkomen op dit forum :)
Ik ga de track opnieuw afmixen met wat aanpassingen in de EQ van de mastering, want die mag zeker nog wat meer aandacht.
Deze track heb ik opgestuurd naar oa. ID&T, Basic Beat, Black Hole en Combined Forces. Helaas geen interesse van deze maatschappijen. Sommigen lieten niets van zich horen :r
Dus als mensen meer platenmaatschappijen weten die dit soort tracks zouden moeten horen....ik hou me aanbevolen.

Deze track heb ik opgestuurd naar oa. ID&T, Basic Beat, Black Hole en Combined Forces.

Aan de keuze van labels heeft het iig niet gelegen:duivels:

Newcleus was een band die zogenaamde "electro maakte midden jaren 80. (net als Man Parrish)
De sound was zeer herkenbaar
de sound van jou heeft inderdaad daar veel van weg.
Klinkt wel aardig.
Vandaar ook de naam "Newcleus " waarschijnlijk

Groetjes
Kareltje

Moet zeggen dat ik de vocal erg leuk vind. Maar de gekozen geluiden vind ik eigelijk maar niks. Kan me best voorstellen dat je van een aantal labels niks hebt gehoord. Vind het geheel een beetje magertjes en niet echt boeiend. Er zitten een paar leuke vocal stukjes in.

Je bent de eerste die het niets vind.....smaken verschillen.
Ik vind het alleen van labels niet getuigen van netheid. Stuur in ieder geval een berichtje dat je het hebt ontvangen en dat je het niets vind voor het label. Dan weet je als producent waar je aan toe bent.

:dj:

Deze track heb ik opgestuurd naar oa. ID&T, Basic Beat, Black Hole en Combined Forces. Helaas geen interesse van deze maatschappijen. Sommigen lieten niets van zich horen :r
.

Met alle respect, maar die gasten worden dagelijks natuurlijk overladen met dit soort 1000 in een dozijn trance !

Back