heb vage boxen opstelling. Maakt het wat uit?

4tune

Stamgast

Ik woon in een studenten flatje en was nood gedwongen om deze opstelling te kiezen. Maakt dit heel erg veel uit of moet echt naar een andere oplossing gaan zoeken?

Attachments

• opstelling 3.jpg
    opstelling 3.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 112
op't eerste zicht zien het er geen referentie monitoren uit & aangezien je plaatsgebrek zou ik me geen verdere zorgen erover maken maar gewoon proberen het zo goed mogelijk te doen klinken & regelmatig eens op andere systemen je mix beluisteren

eigenlijk, buiten het feit dat je doof zal zijn na een paar jaar muziek maken is je opstelling niet slecht :geslaagd:

dusjah, ik zou zeggen, zet je boxen niet TE hard, je hebt toch geen monitors dus voor de details te kunnen horen zal et al niet nodig zijn, dusjah

de opstelling op zich is zeker niet slecht, alleen staan uw blaffers een beetje te dicht bij uw oorkes denkik ;)

ze hangen allesinds redelijk tot goed gepositioneerd voor te beluisteren uit welke box wat komt ...

Origineel geplaatst door BananaWorld
Je boxen zijn een beetje groot om zo dichtbij neer te zetten. Zou je ze niet beter ergens achter je aan de muur hangen.

Je bedoeld gewoon wat hoger? maar krijg je dan niet helemaal rare hoeken enzo? Heb een 2 weg syteem en de tweeters staan nu op oorhoogte.

Origineel geplaatst door JazzMann
op't eerste zicht zien het er geen referentie monitoren uit & aangezien je plaatsgebrek zou ik me geen verdere zorgen erover maken maar gewoon proberen het zo goed mogelijk te doen klinken & regelmatig eens op andere systemen je mix beluisteren

Nee heb nu idd Hi-Fi dingen staan maar wil in de toekomst toch wel monitoren gaan kopen. Dit over 2 a 3 maanden gaan gebeuren. Als ik de huidige dan vervang is dit dan echt een opstelling om te huilen?

Er zijn al een aantal treads over plaatsing van monitors de revue gepasseerd hier. Heb ze niet bij de hand maar ik denk dat de zoekfunctie wel e.e.a. oplevert.
Om ook nog even een antwoord te geven op je vraag: Ja, je opstelling is beroerd :) Vlak tegen de muur geeft een sterke benadrukking van de bas. Tweeters op hoofdhoogte is leuk, maar minder is dat je woofers zo te zien niet echt meer in de buurt (van je oren) zitten doordat je luidsprekers erg dicht op je luisterplaats staan. @slipperman: hoe dichter je op je luidsprekers gaat zitten is idd van invloed op hoe zacht het kan staan, maar of dat een voordeel is waag ik te betwijfelen. Denk trouwens ook dat wanneer je zo dicht op je monitors gaat zitten, je ook fase problemen krijgt met het afluisteren.

Re: heb vage boxen opstelling. Maakt het wat uit?

Origineel geplaatst door 4tune

Ik woon in een studenten flatje en was nood gedwongen om deze opstelling te kiezen. Maakt dit heel erg veel uit of moet echt naar een andere oplossing gaan zoeken?

Tenzij je denkt dat je de rest van je leven in een studentenflat gaat wonen (een bizarre situatie die in mijn straat helaas heel gewoon is), hoef je je geen zorgen te maken. je krijgt vast nog wel een baan waarbij je je een huis met meer dan 1 kamer kan veroorloven. Kan je meteen goed isoleren en diffuus materiaal ophangen enzovoorts. Je eigen studio als het ware :D

Back