logic hyper vraag

glennplumber

Kneed je synth
Wie kan mij vertellen hoe ik in logic twee controllers kan selecteren om ze allebij hetzelfde te editen terwijl ik maar 1 controller bewerk ??
Op m'n Q zitten twee filters die ik over 1 sound kan gebruiken. En het is kut om ze als je ze allebij hetzelfde wilt hebben allebij appart los te editen.

Alvast bedankt !!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; 1) wil je in logic aan 1 fader draaien/schuive, of 2) wil je op je Q aan 1 knop draaien, zodat er 2 controllers reageren?

1) In logic kan je in je environment gewoon 2 faders selecteren. (Zie plaatje) ALs je de faders serieel aan elkaar hangt (Options -> Cable serially) moet je wel In control anders maken dan de out control van de eerste fader, want anders verzend hij alleen de 2e control nummer.
2) Gebruik transformers om je control data te vertalen naar de gewenste control mummer(s).

Je kan ook nog meerdere control data aan 1 fader toewijzen door voor een fader out sysex.. te selecteren en daar een lijstje met control data in te voeren.

Attachments

• logic control.jpg
    logic control.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 186
hehehe volgens mij heb jij het over sounddiver aan het plaatje te zien ??

En ik over logic (the sequencer)

Klopt dat ??

Nee, dat plaatje is een screendump van de environment editor in Logic
Lijkt grafisch een beetje op Sounddiver

Daarin kun je behoorlijk klooien met faders en midi controllers
Je zou bijvoorbeeld met een fader twee controllers kunnen besturen (en dat is volgens mij wat jij wilt)

Jawel... hyper edit heet dat. Maar daar ben ik nog niet helemaal achter hoe dat precies werkt. Ik zag net toevallig dat je bij hyper "convert event definition" kan doen. Je kan daar dus ook controllers omzetten naar andere control nummers.

PS: Je ziet op de monitor dus dat controller 7 en 8 tegelijk worden verstuurd. (Dat wilde ik ff laten zien)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door wiener303
Ik zag net toevallig dat je bij hyper "convert event definition" kan doen. Je kan daar dus ook controllers omzetten naar andere control nummers.

yeps....zo kan je je eigen sletje eeeuhh setje samen stellen !!
Handig als je met verschillende synths werkt.
Zo kan je voor iedere synth sampler enz z'n eigen setje naarvoren halen.

In iedergeval bedankt wiener !!

Re: logic hyper vraag

Iemand anders ?? Boost ??!! misschien ?

Origineel geplaatst door glennplumber
Wie kan mij vertellen hoe ik in logic twee controllers kan selecteren om ze allebij hetzelfde te editen terwijl ik maar 1 controller bewerk ??
Op m'n Q zitten twee filters die ik over 1 sound kan gebruiken. En het is kut om ze als je ze allebij hetzelfde wilt hebben allebij appart los te editen.

Alvast bedankt !!

Origineel geplaatst door Boost303
De tip van Wiener lijkt mij de meest logische. Voor zover ik weet kan je in hyperedit maar 1 controller tegelijktijd tekenen. Je kan echter wel 2 controllers tegelijkertijd realtime opnemen in hyperedit als je ze opneemt terwijl je aan je q draait

hehehe ...... weet je wat het is ...af en toe 'springt' ie er in en dan teken ik er twee.
Ik weet dus dat het kan, maar wat ik ook probeer het lukt alleen per ongeluk.

Maar ik denk dat de onduidelijkheid ook komt omdat ik logic discovery (3.01) gebruik en de window van wiener ook niet ken. Bij mij ziet er het er meer uit zoals in cubase het geval is.

Dat komt omdat jij het over de matrixeditor (pianoroleditor)hebt. Wiener had het over instelingen in het environment wat weer effect heeft op je matrixeditor. Als je dus in je environment instelt dat bijvoorbeeld controller 80 controller 80 en 81 moet aanspreken gebeurd dit pas als je in je matrixeditor ook daadwerkelik de controllerwaardes tekent (of opneemt)

mmm.... misschien had ik mijn vraag iets duidelijker moeten stellen inderdaad !!

Oke.... de matrix editor heeft er eigenlijk niets mee te maken....in idergaval : je moet er inderdaad wel noten neer zetten voordat je iets kan bewerken maar dat lijkt me logisch...toch ?

Nu heb ik noten in die track staan er komt nu bijv een leadsound uit m'n Q.
Nu wil ik het filter van laag naar hoog laten gaan en bijv de modulatie precies hetzelfde !!

Kom ik in de hyperedit terecht waar ik de events aanmaak om te kunnen editen.
Ik heb nu dus twee events mod en de filter..... Als ik nu in het event van de filter met het kruisje een lijn trek (een edit) van links onder naar rechts boven ....
dan wil ik dat ie het in het event van de modulatie automatisch ook die edit maakt van links onder naar rechts boven.

Ik wil dus een dubbele edit tegelijk maken. Terwijl ik natuurlijk maar in 1 event tegelijk kan editen.... snappie ??

Ik hoop dat deze iets duidelijker is .......

Thanks !!!!

Ik heb dit eens gehad: ik tekende een hyper edit en een andere werd automatisch een copy van die eerste, maar dit wilde ik toen niet. Jij wilt dit nu dus wel. Nu ben ik wat aan het proberen en lukt me gewoon niet meer. Vreemd?.....

:confused:

Origineel geplaatst door wiener303
Ik heb dit eens gehad: ik tekende een hyper edit en een andere werd automatisch een copy van die eerste, maar dit wilde ik toen niet. Jij wilt dit nu dus wel. Nu ben ik wat aan het proberen en lukt me gewoon niet meer. Vreemd?.....

:confused:

Precies !!!:D :D :D dat bedoel ik inderdaad.

En dat proberen werd ik dus helemaal ziek van ...vandaar dat ik het hier vroeg.

weet je wat ik het verotste vind ...... dat ik het niet in de handleiding kan vinden ...... maar dat het wel af en toe per ongeluk gaat :confused: :confused: :confused:

We komen er wel uit samen.

Heb jij dit dus ook wel eens gehad dat zo'n hyper edit een copy werd van een andere?

Ik zat te denken: Misschien dat het toch met mijn zelfgebouwde environment te maken heeft gehad. Met die transformers ofzo?

relax !! oke dan

Inderdaad ...bij mij is het een keer of twee per ongeluk gegaan vandaar dat ik ook weet dat het kan.

Ik zal je eerlijk vertellen ...ik heb nog nooit bewust een environment gebouwd. Ben pas overgestapt van cubase vandaar.

Ik ga eens proberen om het signaal eens live op te nemen vanuit m'n Q ..... misschien omdat je dan twee controllers tegelijk opneemt je ze ook tegelijk in de hypereditor kan editen. :confused:

yeps ....ietsie verder gekomen.

Als je dus twee controllers tegelijk op neemt en je edit er later in logic eentje gaat die andere ook mee ......alleen pakt ie de hele edit inplaats dat ie het 'streepje voor streepje' edit. Dus hij zet het hele stuk hoger of lager. mmmm

Ik snap niet goed wat je eigenlijk bedoelt.
Je draait aan een potmeter van je Q en bestuurt daarmee een controller? Of 2 controllers? Of draai je nou aan 2 potmeters van je Q?

Back