[Dub Tech] - Medows

Je mag zeker blij zijn met het resultaat maar een ultra mono klaplong sub zo om de 32/64 bars is niet voorbij gekomen..

Thanks gloom!
@relexted haha een klaplomg sub, hoe bedoel je dat? Op de akkoorden? Ik heb van de akkoorden heel wat laag weg moeten snijden maar misschien iets teveel. Of heb je het meer over een aparte laag? Ben wel benieuwd! Als je toevallig een voorbeeldtrack weet met klaplongsub zou helemaal mooi wezen :)

Heel mooi geluid, lekkere sfeer :okdan:
Er mag van mij nog een hint van melodie in, of een halve vocal of een scherp contrast of ...
Laat ik het anders proberen te zeggen: je hebt nu een mooi organisch landschap, prima, maar er mist voor mij nog een actor / protagonist

Heel mooi geluid, lekkere sfeer :okdan:
Er mag van mij nog een hint van melodie in, of een halve vocal of een scherp contrast of ...
Laat ik het anders proberen te zeggen: je hebt nu een mooi organisch landschap, prima, maar er mist voor mij nog een actor / protagonist

Dank! Ik snap wat je bedoeld, heb daar ook mee zitten worstelen maar het doet al gauw afbreuk aan de droney donkere sfeer imho. Er is uiteindelijk wel een klein melodietje ingekomen. Ik ben nog niet echt expert in dit genre dus er valt nog een hoop te leren, maar in de voorbeeldjes die ik geluisterd heb kom ik eerlijk gezegd nog minder melodie tegen. Maar zal in een volgende poging proberen wat meer melodie te stoppen!

mooie sfeervolle track waar voldoende in gebeurd aan sounds en variatie, dat wil soms weleens onbreken in dit gentre. met plezier naar geluisterd :)

zou m eens naar wat labels sturen, of daarmee wachten tot je er een paar hebt als EP

Thanks! Ja ik heb er nu iets van 3 liggen, misschien idd een idee om wat rond te sturen, goed plan! En leuk om dit van jou te horen want ik zie jou wel een beetje als expert op dit genre :mega:

Wat een goede track Steef! Variatie in de geluiden is te gek en daar ben je dan ook wel heer en meester in :)

Mijn enige kritiek is.. en dat is geheel persoonlijk hoor, want muziek lijkt tegenwoordig niet meer zonder te kunnen.. Het voelt allemaal zo ontzettend compressed/limited/maximized en hard alsof er geen ruimte lijkt te zijn voor details in volume. Ik weet ook niet of het echt zo is en/of je dat bewust zo hebt gedaan en is het puur mijn gevoel..

Ik luister alles met koptelefoon/oortjes en moest hier het volume flink omlaag doen om niet het drukkende gevoel te krijgen, maar nogmaals het ligt wellicht gewoon aan mij ;) Puik werk!

Thanks Marc! Je gevoel klopt aardig hoor. Er zaten erg veel volumeverschillen in de sounds die ik opgenomen had dus toen gecompressed om ze gelijk te trekken. Maar denk dat ik dat een beetje too much heb gedaan dan. Ga nog ff proberen hoe het klinkt met minder compressie, Thanks voor de tip :)

Goed! Ondanks er voor de niet liefhebber weinig lijkt te gebeuren in dit soort tracks is het toch echt niet makkelijk om te produceren. Juist omdat elk detail zijn minimale werk moet doen. Dub is voor mij toch de echte trance en daar ben je wat mij betreft goed in geslaagd. Geliked op SC

Goed te horen, thanks! En ja ik dacht inderdaad ook dat het vrij simpel zou zijn om zoiets te maken maar dat viel niet mee haha. Ik vind het heerlijk om bij dub tech even weg te dromen, maar het zelf maken was best een uitdaging. Te vierkant en het wordt heel snel saai, te random en het wordt een zooitje. En dan wil je ook nog iets van een eigen identiteit erin. Maar was leuk om te doen en ga het zeker vaker maken.

Zeer fijne track! Kan je lekker op wegzweven ;)
Zou heel sporadisch wel een klein arpeggio-dingetje willen horen, die je even inzet maar meteen weer weghaalt. Als een klein motiefje dat soms op komt steken.
Helemaal puik!

Back