[Tech Trance] ? "Octagen" SVD Style

bebenzomusic

Ingeburgerd
Hoi, vandaag een tech-trance / tech-achtige vibe in de stijl van de oude Sander van Doorn, met vocalen. Daarnaast een klassieke dance "pomp". De arrangement is zo goed als af – misschien iets te veel van dat SAW-motief, maar laat me weten wat jullie ervan vinden! :)

Je weet allemaal wel: ik hou van Supersaws. Op een bepaald moment gaat ie goed los. Ik zou de lead na een tijdje wat layeren met wat effecten of een andere synth. De structuur is ook niet helemaal zoals ie mag zijn. Veel succes ermee! :)

Gloomy

De wisselingen tussen de secties zijn mij net wat te heftig en af en toe klopt de drum niet (alsof de DJ een verkeerde mix doet), alles persoonlijk natuurlijk.
De stukken met wat meer structuur kunnen me trouwens goed bekoren.

Kippenvel! Goeie track, mooie soulvolle vocal, ik neem het gedeelte met die out-of-tune geluiden (2:36) maar voor lief.

Qua opbouw valt de kick er enigszins plompverloren in. De kick beukt ook niet lekker constant, alsof er meerdere samples gelaagd zijn maar elkaar qua fase net in de weg zitten. Of zoals hierboven al genoemd, alsof een dj twee tracks net niet synchroon heeft lopen.

Het stuk na 2:30 vind ik best tof voor wat betreft de beats, maar zou wat minder atonaal mogen. Die supersaw en dat andere stabje matchen niet lekker bij elkaar. Geldt ook een beetje voor dat Klubbheads-achtige offbeat basje.

Het nummer heeft met die supersaw wel een thema, maar verder zou ik vooral aan de gang gaan met de opbouw. Ik mis nu vooral lijn in het nummer, er zijn wel wat aardige ideeën maar ze zitten elkaar meer in de weg dan dat ze elkaar ondersteunen.

ik heb wel een zwak voordie 90's / early 00's stijlen van trance en club.
goeie supersaw sound ook, hij heeft me niet gestoord. lekkere stukken zitten er in. naar mijn smaak word ie hier en daar af en toe wel te ' technisch' die ouwe stijlen zijn vaak wat meer straightforward (maar dat kan natuurlijk . als ie er dan na 4 minuten weer in knalt in de ouwe stijl vind ik het wel weer ff extra lekker.
de bass (fm bass?) kan denk ik wat lekkerder in de mix nog, maar ik mag me daar nog niet echt mee bemoeien aangezien ikzelf verre van expert ben opdat vlak... zo klinkt ie hier bij mijover mn hoofdtelefoon in elk geval... tikje opdringerig :)
Maar het klinkt wel alsof er hier lekker op lo is ge-experimenteerd met de stijl van die tijd. lekker hoor.
ik heb me er niet mee verveeld.

Back