Invloeden.

Lifeforms

Uiteraard, die als eerste als het om FSOL gaat.

Aangezien er best wel wat mensen ook andere namen noemen die niet echt iets met synths van doen hebben noem ik hier nog wat artiesten die altijd wel weer om de zoveel tijd beluisterd worden, er zitten trouwens nog wel een paar tussen die ook wel 'ns synths gebruikten.
Steely Dan (alle lp's), Joni Mitchell, Gino Vanelli, Lonnie Liston Smith, Wes Montgomery, Stan Getz,, Frank Sinatra, Johnny Hartman, Allman Brothers, Crosby, Stills and Nash, Baden Powell, Incognito, Johnnie Guitar watson, Bill Evans, Silje Nergaard, Coldplay, Hall and Oates (vooral jaren 70) Hendrix, Steve Miller band, Frank zappa, Al Green, Marvin Gaye, Remy Shand dit zijn dan wel degene die nog regelmatig opstaan, alles in periodes.

Laatst gewijzigd:
Aphex Twin, Kraftwerk, Drexciya, Arpanet, Dopplereffekt, Burial, Radiohead, Boards of Canada, Wiley, Ectomorph.. The list goes on

ik zou graag muziek kunnen maken zoals: jamiroquai, george benson, steely dan (of donald fagen solo), zero 7, groove armada, thievery corporation, kruder & dorfmeister, jaffa, falco benz of kraak & smaak

een beetje een mix uit funk/jazz/soul/lounge

en piano spelen zoals: jamie cullum, oscar peterson, joao gilberto, bill evans

en piano spelen zoals: jamie cullum, oscar peterson, joao gilberto, bill evans

Wie wil niet piano kunnen spelen als Bill Evans?
Ik denk dat er hier op het forum niemand of misschien een enkeling zo kan spelen als hij.

Drexcyia, Dopplereffekt, Mazzula, Kraftwerk, Depeche Mode, Radiohead, Underworld, Aphex Twin, Exaltics, Carl Finlow, Recondite, Prince, Cybotron, Arpanet, Anthony Rother.

Aphex Twin, Kraftwerk, Drexciya, Arpanet, Dopplereffekt, Burial, Radiohead, Boards of Canada, Wiley, Ectomorph.. The list goes on

Mooie lijstjes guys :okdan: Daar wil ik Luke Eargoggle, DJ Stingray, Nina Kraviz (haar label), Komarken Electronics en Autechre nog aan toe voegen :dj:

Goed om te zien dat Steely Dan/Donald Fagen een paar keer worden genoemd, dat is voor mij ook echt een onuitputtelijke bron van inspiratie en luisterplezier. Steely Dan is natuurlijk verre van elektronische muziek, maar wat ik er voor mijn eigen muziek wel uit heb gehaald is mijn voorliefde voor (jazzy) akkoorden met méér dan 3 noten erin. Akkoorden met slechts 3 noten vind ik niet spannend en vol genoeg klinken meestal.

Prince bewonder ik om vele redenen, maar wat ik van hem het mooiste vind is de muziek die hij tussen 1981 en 1987 maakte, de originele Minneapolis Sound zeg maar. Met Linndrum beats en Oberheim synths. Als tiener was ik blown away toen ik voor het eerst de beat van When Doves Cry hoorde, zoiets cools en futuristisch had ik nog nooit gehoord. Zijn funky (half) elektronische muziek is nog steeds een enorme inspiratie voor mij.

Andere inspirerende artiesten: Parliament/Funkadelic, Miles Davis, D'Angelo, MeShell, The Isley Brothers. Niet dat mijn eigen muziek ook maar enigszins in de buurt komt, maar het zijn voor mij wel bazen op muziekgebied!

Inspirerende genres: funk (voor de groove), electrofunk (voor de drumcomputer grooves), R&B/Boogie uit 1980-1985 (interessante mix van traditionele instrumenten met drumcomputers en synths, plus de groove natuurlijk!), Techno (pil erin en dansen maar!), New Wave (prachtige synthesizer muziek!), Electro (prachtige synthesizer muziek!), Reggae (heerlijke muziek om op te blowen), Breakbeat (nog een pil erin en dansen maar!), Drum & Bass (weer een pil erin en dansen maar!), Disco (drank erin en dansen maar!).

Nieuwe artiesten die ik interessant vind: Knower/ Louis Cole (mix van electronisch, funk, pop, jazz en avantgarde), Anderson.Paak (mix van soul, hiphop en eletronisch) & Thundercat (mix van jazz, funk en electronisch) hebben allemaal hele gave dingen gemaakt/gedaan in de afgelopen paar jaar.

Laatst gewijzigd:
Back