decadance
Eigenwijs kreng
Wie heeft jou wijs gemaakt dat je Uberhaubt moet kiezen?waardoor ik soms door de bomen het bos niet meer zie welke kant ik eigenlijk op wil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wie heeft jou wijs gemaakt dat je Uberhaubt moet kiezen?waardoor ik soms door de bomen het bos niet meer zie welke kant ik eigenlijk op wil.
Mijn eerste idee dat hierbij opkomt is om jezelf meer te beperken. Kies een stroming uit en concentreer je daar op. Of kies een synthesizer uit en werk alleen daar mee. Ik heb ook eens meerdere nummers gemaakt door systematisch 50 presets van één synthesizer te gebruiken 1-50. En daarmee een multitrack improvisatie te maken waar je dan later weer op voort kunt borduren door de interessantste stukjes daaruit te gebruiken voor een nieuw nummer.Ik worstel hier oprecht mee. Heb zelfs al een paar keer overwogen een draadje hierover te starten maar vreesde een beetje dat het over zou komen als interessantdoenerij. Maar ik worstel al een tijd met een soort muzikale identiteitscrisis, gevoed door de overweldigende hoeveelheden nieuwe muziek die ik afgelopen jaren ontdekt/geluisterd heb, gecombineerd met mijn eigen capaciteiten maar vooral ook zwaktes, waardoor ik soms door de bomen het bos niet meer zie welke kant ik eigenlijk op wil.
walhallarecords.be
Nog steeds wel dit met als toevoeging ambient en triphop artiesten.Door Nova en Vangelis, Jarre (en de synthesizer greatest-series) ben ik me gaan interesseren in synthesizers.
Maar (veel) later er pas wat meer mee gaan doen. Echte voorbeelden? Hmm, diverse techno artiesten en misschien wat Underworld. Maar fluctueert nogal eens..
Adelbert von Deyen, daar heb ik ook een lp van. Niet de meest bekende artiest. Leuk!Klaus Schulze, Tangerine Dream, Adelbert Von Deyen, Kraftwerk.
Ik luister oa Walhalla (label) hun laatste jaren lp’s waarvan de inhoud vergeten cassettes zijn uit de 80’s. En dat dient dan weer als inspiratie
![]()
Walhalla Records | Home
Walhalla Records is an independent record label from Belgium founded in 2010 by Lieven De Ridder. The main purpose of the label is bringing back to life the famous cassette scene of the 80's by releasing ‘Underground Wave’ compilations, that contain mostly tracks only released on tape before.walhallarecords.be
Trip-hop?Ik worstel hier oprecht mee. Heb zelfs al een paar keer overwogen een draadje hierover te starten maar vreesde een beetje dat het over zou komen als interessantdoenerij. Maar ik worstel al een tijd met een soort muzikale identiteitscrisis, gevoed door de overweldigende hoeveelheden nieuwe muziek die ik afgelopen jaren ontdekt/geluisterd heb, gecombineerd met mijn eigen capaciteiten maar vooral ook zwaktes, waardoor ik soms door de bomen het bos niet meer zie welke kant ik eigenlijk op wil.
Heb tot zijn overlijden in 2018 veel contact met hem gehouden, mocht ook een aantal van zijn schilderrijen voor mijn hoesjes gebruiken. Had nog voorgesteld om samen een cd te maken, maar daar had hij geen zin meer in.Adelbert von Deyen, daar heb ik ook een lp van. Niet de meest bekende artiest. Leuk!
Leuke alternatieve muzieksmaakHolger Czukay, Autechre, Shriekback, Abul Mogard, Alva Noto, Tuxedomoon, Cabaret Voltaire, Clock DVA, Legendary Pink Dots, Fad Gadget, Minny Pops, Mekanik Kommando, Pan Sonic, Ryoji Ikeda, Trisomie 21, Vladislav Delay
BocAnyhow mijn electronische invloeden is echt een F-ing lange lijst.
- Air
- Direct Beat, detroit electro
- Drexcya
- AFx twin
- Underground Tekno/acid
- early house
- Drum and bass // Jungle. heel veel
- Hiphop....te veel
- Kraft Werk
- Ulrich Schnaus
....................................