Keuze synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

wokenangel

www.munami.nl
Jaja, weer de oplosbare vraag: welke synth/sampler kan ik het beste kopen? maar dan wel een kleine variant.
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden een RM1x gekocht als startersbak. Nu een jaar later heb ik alle interne geluiden wel een keer gebruikt en komen ze me de strot uit. De drumgeluiden zijn goed gesampled, maar over het algemeen vindt ik de geluiden als een dweil klinken. Een groter probleem is dat de RM1x een multitimbrale synth is met maar 1 stereo uitgang. Elke mix die ik maak klinkt groezelig in de slechte zin van het woord. Ik los dit nu op door groezelige donkere techno beats te maken, die verdrinken in distortion, en daarover heen synths te spelen en deze met de chorus buiten het stereobeeld van de drums te zetten, zodat ze niet worden weggedrukt.
Om dit probleem op te lossen heb ik een Emu Vintage Keys Plus gekocht. Multitimbraal, en m'n synths zitten zo op een apart kanaal: een schoner geluid. De Keys Plus is echter een miskoop. Ik ben meer een knoppendraaier, de synth moet je programmeren. Ook combineert ie niet met de RM1x omdat deze overvol en groezelig klinkt, en de Keys erg schoon.

Ik denk dat ik de RM1x in de toekomst alleen maar kan gebruiken voor het distorted gedeelte van de mix (BD+SD+clap), en het multimbrale gedeelte op laat lossen door het kopen van een sampler. Maar eerst een synth die zo goed is dat hij de mix kan "dragen", of iig altijd iets toevoegt.

Mijn vraag is: welke (polyfone) synth kan mij helpen bij het maken van groezelige donkere dynamische techno(denk L.Garnier- Unreasonable Behaviour, Speedy J - Loudboxer maar dan veel minder goed
;) ) , van ongeveer 600 euro?

Ik kom nu uit op:
NordRack 2 (erg breed inzetbaar, past in elke mix)
Acces Virus B(meer karakter?)

Iemand suggesties?

kan er misschien geen rubriek "wekle synth moet ik kopen" op het forum verschijnen, & liefst één die niet op de voorpagina staat ?
Dan blijft het nog gezellig & zo hebben we 3keer zo veel plek om boeiende berichten op de frontpage te zetten ! :eureka:

misschien is een intell pentium synth met asio een goeie oplossing ?

grjzz

Re: Keuze synth

Origineel geplaatst door wokenangel
Om dit probleem op te lossen heb ik een Emu Vintage Keys Plus gekocht. Multitimbraal, en m'n synths zitten zo op een apart kanaal: een schoner geluid. De Keys Plus is echter een miskoop. Ik ben meer een knoppendraaier, de synth moet je programmeren. Ook combineert ie niet met de RM1x omdat deze overvol en groezelig klinkt, en de Keys erg schoon.

Heb je al eens geprobeerd om de RM1x-knopjes zodanig in te stellen zodat je een soort MIDI-faderbak krijgt waarmee je een aantal dingen makkelijker kan programmeren? Je noemt ook het feit dat de interne geluiden van de RM je strot uitkomen - ik mag aannemen dat je zelf ook wat sounds hebt gemaakt en niet alleen op de presets leunt.

Ik denk dat ik de RM1x in de toekomst alleen maar kan gebruiken voor het distorted gedeelte van de mix (BD+SD+clap), en het multimbrale gedeelte op laat lossen door het kopen van een sampler. Maar eerst een synth die zo goed is dat hij de mix kan "dragen", of iig altijd iets toevoegt.

Pff.. goeie vraag. Je zit nu met 2 romplers... en geen sampler of VA. Met een sampler kun je de percussie verbeteren, met de VA kun je sounds op een andere manier modelleren en moduleren.

Mijn vraag is: welke (polyfone) synth kan mij helpen bij het maken van groezelige donkere dynamische techno(denk L.Garnier- Unreasonable Behaviour, Speedy J - Loudboxer maar dan veel minder goed
;) ) , van ongeveer 600 euro?

Ik kom nu uit op:
NordRack 2 (erg breed inzetbaar, past in elke mix)
Acces Virus B(meer karakter?)

Iemand suggesties?

Tja, de Nord is een mooi ding, maar heeft er geen effecten bij. Als jij 2 apparaatjes hebt en verder niks gaat dat je heel gauw dwarszitten. Heb je wel een mengpaneel? Owja, hoe sta je tegenover computer editing, softsynths en zo?

De Virus Rack is wel weer gezegend met een hoop extra effecten, maar niet superveel vriendelijker qua programmeren (1 U, klein display, 5 knoppen).

D'r staat een FAQ sectie voor deze vraag.

Maar denk dat deze vraag ook wel weer specifieker is.
Als je twijfelt gewoon in de winkel luisteren, dat zegt veel meer dan 1000 leden je kunnen vertellen. :0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back