MeneerJansen
Ouwe rot
Je ziet wel eens rack versies van hele mooie drummachines zoals de Novation Drumstation V2 staan op de marktplaats hier. Hoe maak je daar een drum sequentie mee? Zou je daar zoiets als de SQ1 voor kunnen gebruiken? Ik denk het niet.
Met een DAW zou het natuurlijk ook kunnen, maar als je een DAW voor je drum machine gebruikt kun je wat mij betreft, met alle respect, meteen een VST gebruiken.
Met een DAW zou het natuurlijk ook kunnen, maar als je een DAW voor je drum machine gebruikt kun je wat mij betreft, met alle respect, meteen een VST gebruiken.

Maar dat betekent denk ik dat de BSP niet meer dan twee drum instrumenten tegelijk kan laten horen, toch? Dus op 1 step de hi hat en de bass drum. En op de volgende step de snare, etc. Ik heb het idee dat de BSP is bedoeld om bijvoorbeeld 16 synths tegelijk aan te sturen (niet 16 noten tegelijk op 1 synth/drum). Bedenk dat elk instrument op een drumcomputer 1 Midi CC heeft, net zoals een noot op een toetsenbord. Ik heb dus het idee dat een sequence op een drumcomputer net zoiets is als een aantal akkoorden op een syth sequencen.